recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny pære til gammel Sanyo Z3000, hvor køber i?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pære til gammel Sanyo Z3000, hvor køber i?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny pære til gammel Sanyo Z3000, hvor køber i?
    Sendt: 21-September-2017 kl. 11:37
Min gamle Sanyo Z3000, er begyndt at lyse ved lamp replacement, og jeg kan se at av connection skal have 3199kr for en ny.
Det er en pris, som jeg har lidt svært ved at give, til sådan en gammel projektor, selvom at jeg stadig er meget glad for den.
 
Jeg har godt nok fundet den til 1150kr ved Projektorpaerer.dk, hvor det er en original pære, i et uoriginalt hus, men ved ikke rigtigt om man kan stole på det, eller om det er en billig kopi.
 
Så kender i projektorpaerer.dk, eller et andet godt sted, hvor jeg kunne få den til rimmelig pris.
 
Hvis jeg nu skulle vælge at købe en ny projektor, ville en Benq W2000 så ikke være en del bedre, end min gamle Z3000?
 
 
 
 
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 11:58
jeg har en mate der har købt en W6000 og i forhold til min Z3000 

+
Væsentligt mere lysstærk
Mere farve på

-
Larmer VÆSENTLIGT Mere
håndtere ikke bevægelser så godt som Z3000
Mindre Lens Shift, som er et problem for mig, da jeg faktisk næsten bruger yderområdet af min Z3000.

jeg ville måske prøve noget IET lamps eller andet, men hører tit om folk der prøver KOPI lamper, selv hvor pæren er "original" får et produkt, der er mindre lysstærkt, men ellers fungere fint.

Så de solgte ORIGINALE SANYO reservedele til 240 pund på Amazon.co.uk, så er den 100% original, og med den lave pund, så er det ikke så slemt.

Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 14:15
Hej Rasmus.

Hvad vil det sige med IET? Er det dem som er kopi?

Jeg har lige kigget på amazon, og fandt en som skulle være original til 240£, men med 30£ i forsendelse, og så er det ikke amazon selv, som står for det.

Jeg vil også helst beholde min z3000, da jeg også er glad for lens shift, og at den ikke larmer så meget igen.

Har du haft skiftet pære i din endnu?
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:16
Nu fandt jeg denne her, på den tyske. https://www.amazon.de/gp/product/B0027CJQH2/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1
Godt nok står der 1-2 måneders levering, men jeg kan jo håbe min egen holder så længe.
Den ender på lidt over 1700kr, så det er jo en rigtig fin pris, hvis det er en original.
For jeg forstår det vel rigtigt, at det er en komplet original?
 
 


Redigeret af Susperia - 21-September-2017 kl. 15:18
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 22:17
Jeg købte også hos Amazon.de og fandt en pære til ca 90€, fra en forhandler som hedder "EU Lamp GMBH".

På fakturaen var SKU nummeret: EU-POA-LMP135-G88

Deres domæne (eulamp.eu) er lukket, men jeg kan finde mangle andre sælgere via amazon.de.

Min har holdt 2 år, omkring 1k timer og er stadig i god stand. Glasset får lidt sod som jeg ikke så på en original, men det kunne pudses af med optikvædske.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 02:15
Tak for svaret :-)
 
Jeg har stadig ikke modtaget en pære, fra Amazon, så tror også at jeg ender med at bestille en anden uoriginal pære, da min Z3000 nok bare kommer i kælderen, og så kan den gamle pære blive i, indtil den giver op. 
Jeg har købt mig en Epson TW6700 i stedet, og skal ikke tænke på pæreskift på den, de næste 3 år :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu