recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Download fra fx Viaplay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Download fra fx Viaplay?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Download fra fx Viaplay?
    Sendt: 21-September-2017 kl. 12:39
Hej - jeg har til undervisningsbrug behov for at hente ca. 1 minut fra en serie (findes på Viaplay). jeg kan sikkert sagtens downloade episoden, men hvordan får jeg 'skilt den ad', så jeg kan arbejde med det ene minut?


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 14:00
Jeg tror at det nemmeste vil være at finde noget screen capture software og så optage det minut. Der må findes noget freeware derude til formålet
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 15:09
Hej.

Jeg har selv før brugt et lille program til at sætte 3 små videoer sammen. Det hedder Boilsoft Video Joiner. Samme firma laver også Boilsoft Video Splitter 


Mon ikke man kan prøve programmet gratis i 1-2 uger.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 22-September-2017 kl. 07:51
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 17:04
Ved ikke om du har mod på det, men ffmpeg er genialt til den type mindre simple medie redigeringer. Hvis du ikke er stærk i command line, så kan jeg godt hjælpe med hvad du skal skrive. ffmpeg er gratis at bruge.
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2017 kl. 20:58
Hvis du har VLC afspilleren på computeren, så kan du bruge dette til at optage skærmen mens du afspiller det klip du skal bruge.

Tryk "Ctrl + C" Her  kan du indstille kvalitet og andet inden du starter optagelsen. "Shift + R" starter og stopper optagelsen.

MVH
Palleba


Med venlig hilsen
Palleba
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu