recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lille men powerful 5.1 forstærker/receiver søges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lille men powerful 5.1 forstærker/receiver søges?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millfarm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lille men powerful 5.1 forstærker/receiver søges?
    Sendt: 22-September-2017 kl. 12:52
Hej,

Jeg har et 5.1 setup, hvor min gamle receiver er stået af efter udtjent værnepligt. Men vil nu gerne have en ny, og jeg har egentlig meget små krav til den :) så jeg hører gerne jeres anbefalinger:

- 5.1
- skal bruges til film, meget sjældent musik
- lille formfaktor
- ikke blive alt for varm, da den står i lukket skab med stoflåge.
- max 5000-6000DKK

Har selv fundet frem til denne:
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/AV-Receivers/Pioneer+Receivers/VSX-S520

Kender I den? Eller er der et andet åbenlyst valg?

På forhånd tak,
M
--

Millfarm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 15:14
Den her måske? Den er skam meget smart, alt taget i betragtning. Men powerful og slimline følges ikke rigtig ad.

https://www.hifiklubben.dk/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-avr-surround-receiver/
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 15:15
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 15:28
https://hifi-freaks.dk/webshop//marantz-oprydning-marantz-nr1607-soelv-p-2854.html
kun 3700 kr


Redigeret af rotelman - 22-September-2017 kl. 15:29
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2017 kl. 22:58
Et rigtig godt bud - vellydende, holdbar og med DAB+:

http://m.pricerunner.dk/pl/96-3096646/Forstaerkere-og-Receivere/Yamaha-RX-S601D-Sammenlign-Priser?q=yamaha+rx+s601d&search=yamaha+rx+s601d#q=yamaha+rx+s601d&search=yamaha+rx+s601d

P.S.: Bare for nysgerrighedens skyld - hvilken receiver havde du inden, og hvor gammel er den?

M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 22-September-2017 kl. 23:06
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af millfarm millfarm skrev:

Hej,

Har selv fundet frem til denne:
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/AV-Receivers/Pioneer+Receivers/VSX-S520

Synes egentligt det er et godt bud med de krav du stiller til kompakt og lavt strømforbrug. Jeg ville selv pege på en Marantz eller Denon, som kan køre i Eco mode, men hvis den afsatte effekt er en stor prioritet så tror jeg Pioneer'en vinder. Den Denon HEOS AVR der henvises til ser nu ret smart og spændende ud
Til top
Tristan0310 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tristan0310 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 11:54
Enig i Denon
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Tristan0310 Tristan0310 skrev:

Enig i Denon


WOW! God argumentation.

Men så kan man lige så godt vælge Marantz, hvis den er billigst, da Denon og Marantz har stort set identisk indmad.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af millfarm millfarm skrev:

Hej,

Har selv fundet frem til denne:
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/AV-Receivers/Pioneer+Receivers/VSX-S520

Synes egentligt det er et godt bud med de krav du stiller til kompakt og lavt strømforbrug. Jeg ville selv pege på en Marantz eller Denon, som kan køre i Eco mode, men hvis den afsatte effekt er en stor prioritet så tror jeg Pioneer'en vinder. Den Denon HEOS AVR der henvises til ser nu ret smart og spændende ud


Stort set samtlige surroundreceivere har eco-mode! Jeg tror i øvrigt ikke at Pioneer'en er kraftigere end de andre nævnte. Ligesom man med Pioneer skal kunne li' lyden fra Klasse D.

ONKYO TX-L50 er forøvrigt 100% identisk med Pioneer'en.

M.v.h.
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millfarm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 08:57
Tak for svaret. Så slet ikke dit spørgsmål - det beklager jeg. Min skræntende receiver, der pt ikke kan skelne mellem indgående hdmi, er en Pioneer VSX-925. Som jeg har været fuldt ud tilfreds med.

Pt. hælder jeg mod YAMAHA RX-S601D. Ville egentlig fortrække Denon HEOS AVR, men den er lidt for dyr, og jeg kommer til at betale for flere ting, som jeg ikke skal bruge til noget.

Mit behov er rimelig basalt. Med afspilning af film, se kabeltv, og afspil musik via Sonos Connect. Ikke alt det andet pjat, der bliver pakket ind i de maskiner. Men jeg har ikke kunne finde en, der holder sig til disse kernefunktionaliteter.

M
--

Millfarm
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 20:44
Pioneers slim modeller har i min tid hos radio forhandler haft rigtig mange fejl, og generelt været en ret kedelig oplevelse.

Dog er Marantz´s slim model, en ret fin slimline reciver. Min søster har sådan en til hendes surround setup, efter hendes Pioneer havde været afsted 3 gange :)
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 22:16
Hvad med HDMI er det et must
Jbl Array Cinema
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu