recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er den bedste løsning. ?.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er den bedste løsning. ?.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:


Det mest vigtige for mig er at det kan trække et 7.2 setup da det er det jeg har :-)
og så må den selvfølgelig gerne understøtte 4k igennem HDMI. :-)

Dolby Atmos behøver den ikke og kunne understøtte da jeg ikke har højtaler nok til det system, og tænker at det nok er nærmest umuligt og finde højtaler til det jeg har her, da de er mange år gammel. :-)

Du må have glemt at nævne nogle af dine højttalere, men uanset hvad de sidste to er for nogle, så lyder det som om HFKsælgeren har været lidt overentusiastisk på dine vegne :-)

Imo, tag det helt roligt og køb en ganske almindelig AVR i din prisklasse og sørg for at den har de funktioner du har brug for. Tænk dig om to eller tre gange hvis du køber brugt. Det meste brugte udstyr virker ikke med 4k. Heller ikke selvom der står 4k på det(!), fordi det ikke har HDCP 2.2 og ikke understøtter HDR ordentligt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 12:08
Overveje marantz de er billige i anskaffelse og spiller også godt.
Uden at være helt sikker, mener jeg at have hørt harman kardon skulle læne sig op ad marantz. De skal harman være glad for i mine øjne;)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 16:19
Jeg ville også overveje Marantz 5011 eller 6011. De ser ud til at ligge rigtig fint i pris. 

Det ku' da iøvrigt være spændende at se lidt billeder af dit setup, med de JBL'er i en et værelses :-)
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Marantz SR 6011 vil passe mere end fint til dig
En 5011 vil også virke.....

Klaus

ja jeg har lige været ved og læse lidt om den :-) 
//Poulsen48
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:


Det mest vigtige for mig er at det kan trække et 7.2 setup da det er det jeg har :-)
og så må den selvfølgelig gerne understøtte 4k igennem HDMI. :-)

Dolby Atmos behøver den ikke og kunne understøtte da jeg ikke har højtaler nok til det system, og tænker at det nok er nærmest umuligt og finde højtaler til det jeg har her, da de er mange år gammel. :-)

Du må have glemt at nævne nogle af dine højttalere, men uanset hvad de sidste to er for nogle, så lyder det som om HFKsælgeren har været lidt overentusiastisk på dine vegne :-)

Imo, tag det helt roligt og køb en ganske almindelig AVR i din prisklasse og sørg for at den har de funktioner du har brug for. Tænk dig om to eller tre gange hvis du køber brugt. Det meste brugte udstyr virker ikke med 4k. Heller ikke selvom der står 4k på det(!), fordi det ikke har HDCP 2.2 og ikke understøtter HDR ordentligt.

Åh det står nu nævnt i mit opslag i £0 :-D 
Der står 

Min hjemme biograf består af.
7.2 system
Harman Kardon AVR760
JBL s26 4 stk 2 i midten og 2 bag - http://www.cnet.com/products/jbl-s26/specs/

de 2 front er med aktiv subwoofer så der kommer de 2.2 stk
Souround højtalerne er de jbl s26                             4.0 stk
Center                                                                    1.0 stk
i alt                                                                         7.2 :-)

ja jeg ved jeg skal passe meget på ved og købe brugt, også fordi at de kan jo fejle et eller andet som de ikke lige nævner under et salg :-)

Tænker også jeg ville spare op til en i de der 5-6000 krs klassen. Bare lige rart og få bekraftet at jeg ikke behøver så dyr en forstærker :-D
//Poulsen48
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Overveje marantz de er billige i anskaffelse og spiller også godt.
Uden at være helt sikker, mener jeg at have hørt harman kardon skulle læne sig op ad marantz. De skal harman være glad for i mine øjne;)

Det har jeg så ikke hørt, men ok jeg kender heller ikke lige nogen der ved ret meget om de forskellige mærker :-D 
//Poulsen48
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ville også overveje Marantz 5011 eller 6011. De ser ud til at ligge rigtig fint i pris. 

Det ku' da iøvrigt være spændende at se lidt billeder af dit setup, med de JBL'er i en et værelses :-)

Det kan da godt arrangeres, skal lige have rodet op først LOLLOLLOLLOL 
//Poulsen48
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:27
DOH!  De er jo semiaktive. Nu er jeg med :-)

Så har du sådan set endnu mindre brug for en kæmpeforstærker.
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

DOH!  De er jo semiaktive. Nu er jeg med :-)

Så har du sådan set endnu mindre brug for en kæmpeforstærker.

Sandt, dog kræver forstærkeren jeg skal bruge til højtalerne at der er 2 subwoofer udgange :-) 

Ved godt man kan få en splitter der kan splitte signalet op, men så får hver subwoofer kun halv styrke :-) 
//Poulsen48
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

DOH!  De er jo semiaktive. Nu er jeg med :-)

Så har du sådan set endnu mindre brug for en kæmpeforstærker.

Sandt, dog kræver forstærkeren jeg skal bruge til højtalerne at der er 2 subwoofer udgange :-) 

Ved godt man kan få en splitter der kan splitte signalet op, men så får hver subwoofer kun halv styrke :-) 

Jo da. Du kan sagtens bruge en splitter. Det ændrer ikke på signalstyrken. Det er et signal, ikke power.

Een subudgang + splitter er fint.
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

DOH!  De er jo semiaktive. Nu er jeg med :-)

Så har du sådan set endnu mindre brug for en kæmpeforstærker.

Sandt, dog kræver forstærkeren jeg skal bruge til højtalerne at der er 2 subwoofer udgange :-) 

Ved godt man kan få en splitter der kan splitte signalet op, men så får hver subwoofer kun halv styrke :-) 

Jo da. Du kan sagtens bruge en splitter. Det ændrer ikke på signalstyrken. Det er et signal, ikke power.

Een subudgang + splitter er fint.

Så er der noget jeg ikke forstår, men ok det er der jo meget jeg ikke gøre ved :-P :-D 
Hvis subwoofer udgangen kun er et lydsignal hvorfor følger bassen så med op når man skruger op på souround reciveren ?.

Burde det ikke være forstærkeren på højtaleren som man skulle skruge op og ned på ?.
//Poulsen48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Ved godt man kan få en splitter der kan splitte signalet op, men så får hver subwoofer kun halv styrke


Nej.
De får bege samme styrke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu