recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD C338 eller NAD C368
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD C338 eller NAD C368

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD C338 eller NAD C368
    Sendt: 23-September-2017 kl. 20:32
Hej med jer,

Jeg stå og skal have købt lidt til mit tv-setup. Har kigget på en soundbar, men vil heller have det hele gemt væk. Derfor har jeg kig på NAD C338 eller NAD C368. NAD C368 giver nogle udvidelses muligheder i fremtiden, men er det de extra penge værd ?

Regner med at købe et sæt Bowers & Wilkins 686 S2 til en af disse.

Hvad ville i vælge og hvorfor ?

Skal kun bruges til TV-lyd. Har SONOS og BlueSound i resten af huset.

Håber i kan hjælpe mig. Er meget i tvivl.

Mvh. Torben
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:33
Jeg hæfter mig ved at den kun skal bruges til TV lyd.

Derfor vil jeg gå med den lille.

Og de penge du sparer, kan du bruge på en sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:47
Jeg ville bruge flere penge på hlidt større øjttalere og så ikke vælge B&W, men nogel der er lettere at drive, så der kan bruges færre penge på forstærker. Højttaleren har absolut størst indflydelse på lyden.

Jeg ville også overveje om ikke jeg ville købe noget der kunne streames til. Hvis du i forvejen er vant til at streame, hvorfor så købe noget du kun kan bruge til tv, frem for at kunne udnytte det når fjernsynet er slukket?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:06
Hvis du ikke vil mere end stereo og forstærkeren ikke skal bruges til andet end TV, så kan (næsten) hvad som helst med en optisk indgang bruges. Jeg ville bestemt også overveje nogle større højttalere. Det gør meeeget mere forskel på lyden, end om du vælger den ene eller anden forstærker. Ellers køb de små højttalere, en AVR og en god sub, eller overvej gulvhøjttalere. Det fylder alligevel det samme som kompakt+stander. Hvis jeg selv skulle gøre det om, ville jeg vælge væghøjttalere hele vejen rundt, en AVR og en solid sub.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:17
Når ikke du vil soundbar, er næste skridt mellemstore aktive højttalere. Hvorfor ha en reciever kasse stående når du har Sonos og Bluesound
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 20:15
Når der er BlueSound i huset, så smid en PowerNode2 på. Hvis du gerne vil holde højttalerne i det små, så find et sæt brugte Dali Mentor 1 eller Mentor LCR og suppler med en god sub. Evt. B&W ASW610XP eller en brugt Dali Lektor sub.

En kombination der spiller forrygende uden at fylde ret meget.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 20:19
Mange tak for alle indslagene. Active højttalere har jeg slet ikke tænkt på. NAD 368 er nok mest interessant pga. udvidelsesmulighederne, men bliver de ved med at komme med kort til den også om 5 år ? C338 dækker fint behovet her og nu, men hvad så når google kommer med noget nyt.

Overvejet at give DALI ZENSOR 1 AX trådløs højttaler et lyt. Kan se at man kan sætte en sub til dem. Nogle af jer som kender dem ?

Mvh. Torben


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu