recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi router med flere lan porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi router med flere lan porte

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiFi router med flere lan porte
    Sendt: 24-September-2017 kl. 09:20
Halløj

Vores gamle router er begyndt at halte lidt. Så er på udkig efter en ny.

Vi har flere trådet enheder , og jeg er udemærket klar over jeg 'bare' kan kalde en switch på, men kan det passe at der ikke findes en alm. Hr. Og fru Danmark router med mere end standard 4 lan porte ?

Redigeret af SilverLine - 24-September-2017 kl. 09:21
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 09:46
Hvor mange porte har du brug for?
Der findes masser af routere med flere end 4 porte. Prøv at se på idealo.de. Priserne er dog ikke ligefrem "hr. og fru Danmark" venlige.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Halløj

Vores gamle router er begyndt at halte lidt. Så er på udkig efter en ny.

Vi har flere trådet enheder , og jeg er udemærket klar over jeg 'bare' kan kalde en switch på, men kan det passe at der ikke findes en alm. Hr. Og fru Danmark router med mere end standard 4 lan porte ?

Som regel er den type enheder ikke decideret hardware switche der sidder i sådan en router men software, og det går udover kapaciteten på enheden.
køb en alm switch. det er en mere fornuftigt løsning.
det andet er for dumt i det lange løb og du har ingen gevinst ved det.

en "hr og fru danmark" pris er måske årsagen til du netop nu er ude og lede efter noget andet ;)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:14
Okay tak for svar. Det var for ikke både at skulle have en router og switch stående.
6 porte ville være nok
Med lyder til en switch og router er en bedre løsning
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:19
Utroligt! Bruger ikke en eneste lan port. Har Mac Book, iPad, iPhone, TV, Reciever, og Blu-ray afspiller tilsluttet via wifi til en simpel Thomson router fra Stofa. Og det kører klippestabilt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 10:53
Hvad er utroligt?
At folk ikke vælger at køre alt trådløst?

Mit tv kan ikke trådløst, min receiver har det bedst når den er kablet, begge vore stationære computere ville være tåbeligt at køre trådløse, når kabel og stik er lige i nærheden og når de bruges til online spil, hvor ping er vigtigt. Min NAS kan ikke køre trådløst, så den kræver et kabel
Alt mit "Apple-skrammel" (telefoner, tablets og ATV) kører trådløst, det samme gør de bærbare computere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 11:58
Lige præcis. Er elektriker , så kabel er nummer et for mig. Stationære ting som NAS, min iMac, music streaming min ihc mm. Har jeg det bedst med at kører kablet. Så kan alt det bærbare få WiFi
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 12:23
Jeg ser også kablet som den rigtige løsning. Hvis der er en port, så kommer der kabel i.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 12:35
Jeg ser kablet netværk lidt som mit single liv i sin tid. Er der en port - så er det min forbandede pligt at finde kablet frem. Dårlig joke, men jeg gør det samme. Alt stationært er kablet og er rock solidt. Der er mange enheder på Ida efterhånden og eks min ps4 er noget følsom ift trådløst.
Jeg syntes også det giver et bedre wifi at have kun de bærbare på. Kunne Ida sagten køre alt trådløst (foruden nas), men dækning på ipad og iPhone er bare bedre når andre enheder er kablet
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 13:13
Det ser ud til at Netgear Nighthawk R8500 AC5300 har 6 porte.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 13:16
Jeg stemmer i for kablet netværk, har det kabel så skal der kabel i... har en 24 ports switch med 23 fyldte porte :-D men håber jeg kan klare mig 😂 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 15:19
Jeg tror løsningen bliver med en ekstern switch efter behov.

Er det rigtigt forstået at jeg kan nøjes med den, som "stand alone" og hvis jeg så finder ud af, at dækningen ikke er god nok, kan jeg altid udvide med de "mesh antenner" til stikkontakten, der kan købes løst hvis ikke man køber hele kittet fra starten ?


Redigeret af SilverLine - 24-September-2017 kl. 15:20
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu