recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 10:50
Slettet
Dobbelt post



Redigeret af nesager - 26-September-2017 kl. 12:19
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hother

" Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.  "

Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ?
Mvh

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hother

Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.  

Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ?
Mvh

For mig er S/W, billede processor m.v., ikke ligegyldige ting. Her drejer det så nok nærmere om sammenhænge i panelproduktionen.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hother

Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.  

Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ?
Mvh

For mig er S/W, billede processor m.v., ikke ligegyldige ting. Her drejer det så nok nærmere om sammenhænge i panelproduktionen.  


Hej igen
Du mener det er forskelle i fremstilling af panelerne .??
Mvh.

Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:28
Hother:
Har du læst eller hørt at der ikke skulle være prob med yellow Tint på den store model ?
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Hother:
Har du læst eller hørt at der ikke skulle være prob med yellow Tint på den store model ?
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg har ikke kunnet finde noget om Yellow Tint på EZ1000. Derfor kan de jo godt have det. 


Redigeret af Hother - 26-September-2017 kl. 12:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hother

Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.  

Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ?
Mvh

For mig er S/W, billede processor m.v., ikke ligegyldige ting. Her drejer det så nok nærmere om sammenhænge i panelproduktionen.  


Hej igen
Du mener det er forskelle i fremstilling af panelerne .??
Mvh.

Næh, jeg mener at der måske er noget der svigter i kvalitetesstyringen. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:37
Det ser ud til at fejlen yellow tint er på Panel niveau årgang 2017, potentielt kan det jo så være til stede på alle mærker og modeller, da alle producenter jo benytter samme paneler.

Der bliver sågar også talt om red tint over på avforums


Redigeret af Potter - 26-September-2017 kl. 13:38
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:45
Jeg har også en grim gang yellow tint i højre side på min 65” B7. Jeg ser det rigtig meget på et bestemt spil, wipeout, på PS4, hvor menuen er gråhvid.

Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det ser ud til at fejlen yellow tint er på Panel niveau årgang 2017, potentielt kan det jo så være til stede på alle mærker og modeller, da alle producenter jo benytter samme paneler.

Der bliver sågar også talt om red tint over på avforums

Ja, det er desværre rigtigt, det er konstateret på Sony, Panasonic og naturligvis LG.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg har også en grim gang yellow tint i højre side på min 65” B7. Jeg ser det rigtig meget på et bestemt spil, wipeout, på PS4, hvor menuen er gråhvid.

Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået.
Godt at du får det byttet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg har også en grim gang yellow tint i højre side på min 65” B7. Jeg ser det rigtig meget på et bestemt spil, wipeout, på PS4, hvor menuen er gråhvid.

Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået.

Det er sgu god karma og service fra elgigantens sideThumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu