recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 14:35
I øvrigt kan jeg se at prisen er faldet en del på 65EZ1000E, nogen steder som f.eks. Panasonic Centre omkring 5K og andre steder en del mere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 16:05
ja til 45000 er den da faldet en del Wink
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 12:59
Panelerne i OLED-skærmene er alle sammen ens i år. Du får ikke et super-eksemplar, som på magisk vis kan garanteres fri for skavanker bare fordi du går op i EZ1000. Der vil være risiko (læs: garanti) for vertikal banding og ligeledes risiko for tint af den ene eller anden farve. Der er til gengæld ret stor forskel på hvor galt det er fra eksemplar til eksemplar, så der kan ikke konkluderes at EZ1000 er bedre end EZ950 selv hvis den skulle ankomme og se bedre ud. Det er et rent lotteri på tværs af alle skærme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:06
Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:08
Det var også min tanke, at paneler stadig "graderes".

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det var også min tanke, at paneler stadig "graderes".

M.v.h.
Jeg fik oplyst via en PM på AVFORUMS fra en LG medarbejder i UK, at der faktisk er graduering. Et LG G7 (hedder det vist)  panel er det samme som sidder i et 1000EZ. Om det er korrekt kan jeg jo ikke sige. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for?

Jeg tror simpelthen ikke på at der grades, altså at der udvælges nogle bestemte paneler til f.eks. B&O Loewe - Panasonic -Sony og ikke mindst LG selv til deres wallpaper.

Det er vel kun os billede nørder der leder, og ser efter evt. fejl, og hvis ser man på en hel produktion af paneler i gennem et helt år, så er det vel kun nogle ganske ganske ganske få ejere som har observeret evt. fejl som tint og banding etc.

Hvor mange paneler produceres der enlig på et helt år?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det var også min tanke, at paneler stadig "graderes".

M.v.h.
Jeg fik oplyst via en PM på AVFORUMS fra en LG medarbejder i UK, at der faktisk er graduering. Et LG G7 (hedder det vist)  panel er det samme som sidder i et 1000EZ. Om det er korrekt kan jeg jo ikke sige. 

Det har jeg faktisk selv haft forespurgt til på serviceværkstedet, i forbindelsen med om der var forskel nits. Jeg fik at vide at det var det samme og identiske panel som benyttes på E og G serien.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det var også min tanke, at paneler stadig "graderes".

M.v.h.
Jeg fik oplyst via en PM på AVFORUMS fra en LG medarbejder i UK, at der faktisk er graduering. Et LG G7 (hedder det vist)  panel er det samme som sidder i et 1000EZ. Om det er korrekt kan jeg jo ikke sige. 

Det har jeg faktisk selv haft forespurgt til på serviceværkstedet, i forbindelsen med om der var forskel nits. Jeg fik at vide at det var det samme og identiske panel som benyttes på E og G serien.
Jeg kan jo ikke kommentere på den sag, udover hvad jeg allerede har skrevet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for?

Jeg tror simpelthen ikke på at der grades, altså at der udvælges nogle bestemte paneler til f.eks. B&O Loewe - Panasonic -Sony og ikke mindst LG selv til deres wallpaper.

Det er vel kun os billede nørder der leder, og ser efter evt. fejl, og hvis ser man på en hel produktion af paneler i gennem et helt år, så er det vel kun nogle ganske ganske ganske få ejere som har observeret evt. fejl som tint og banding etc.

Hvor mange paneler produceres der enlig på et helt år?

Det er vel også kun billednørder der køber et TV til 50k,-. Jeg ved ikke om der sorteres, men de burde gøre det, hvis eksemplarvariationen er så stor at man kan spotte det med det blotte øje. Synes reelt godt man kan tillade sig at forvente at få et eksemplar der er kontrolleret og godkendt, når man lige frem vælger den dyreste model. Hvad er det ellers man betaler for. Et pænere kabinet? :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for?

Jeg tror simpelthen ikke på at der grades, altså at der udvælges nogle bestemte paneler til f.eks. B&O Loewe - Panasonic -Sony og ikke mindst LG selv til deres wallpaper.

Det er vel kun os billede nørder der leder, og ser efter evt. fejl, og hvis ser man på en hel produktion af paneler i gennem et helt år, så er det vel kun nogle ganske ganske ganske få ejere som har observeret evt. fejl som tint og banding etc.

Hvor mange paneler produceres der enlig på et helt år?

Det er vel også kun billednørder der køber et TV til 50k,-. Jeg ved ikke om der sorteres, men de burde gøre det, hvis eksemplarvariationen er så stor at man kan spotte det med det blotte øje. Synes reelt godt man kan tillade sig at forvente at få et eksemplar der er kontrolleret og godkendt, når man lige frem vælger den dyreste model. Hvad er det ellers man betaler for. Et pænere kabinet? :-)
Lige min mening.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 14:04
Du betaler for designet. På EZ1000 betaler du ligeledes for design og højttaler.

Jeg har et B&O til +60.000 kr. stående pt. (for 55" vel og mærke) og det er ikke anderledes end de øvrige LG-paneler vi har set på. Det er muligt, at B&O får et panel, som eksempelvis er garanteret fri for pixelfejl, men homogeniteten kan jeg ikke se skulle være bedre end hvad vi ellers har set på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu