recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali ikon 6 mk2 vs ikon 7 mk1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali ikon 6 mk2 vs ikon 7 mk1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali ikon 6 mk2 vs ikon 7 mk1
    Sendt: 24-September-2017 kl. 14:57
Hey There

Jeg er blevet tilbudt at bytte mine Ikon 6 mk2 med et slæt ikon 7 mk1.

Af hvad jeg kan forstå har ændringerne fra mk1 til mk2 været i bassen, og ikke rigtigt andet?
Nu har jeg en sub til at stå, vil den kunne kompensere for den ændring der er lavet fra mk1 til mk2? Og vil et byt fra ikon 6 mk2 til ikon7 mk1 være et godt byt, eller snyder jeg mig selv?
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 07:11
Jeg var til lancering i sin tid i Hifi klubben da mk2 kom.

Jeg er sikker på at den opgraderede bas ikke var den eneste ændring Dali fortalte om den aften..
Der er lavet ændringer i delefiltret som har resulteret i en anden, og ifølge Dali, bedre lyd.

Jeg har selv haft Ikon 6 mk2, som er en meget fin højtt til prisen, jeg har dog ikke hørt mk1.
Ikon 7 skulle være bedre til større rum, pga den ekstra enhed, og jeg såvidt jeg kan google mig til i diverse reviews, skulle Ikon 7 også have en mere afbalanceret lyd.

Hvad mangler du i dine Ikon 6 mk2 ?
Når du allerede har en sub så er mit gæt at et bytte til Ikon 7 mk1 muligvis vil resultere i en relativt dårligere lyd.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 27-September-2017 kl. 07:14
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 08:53
Jeg ved ikke om jeg som sådan mangler noget i mine højtalere.
Men da jeg fik tilbuddet om at bytte til en Ikon7 som har en ekstra enhed, overvejede jeg meget om den ekstra enhed kunne gøre det ud for forskellen mellem mk1 & mk2
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:27
I tidernes morgen, da jeg skulle udskifte surround front højttalere, havde jeg både Ikon 6 og Ikon 7 hjemme til test ( begge dog mk1 ).
Ikon 7 vandt stort på alle parametre, dog især på mellemtonen, da denne enhed mangler på Ikon 6. Der er bare så meget mere lyd i en Ikon 7, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro, at det indhentes af en Ikon 6 i mk2 version. Hvis jeg husker rigtigt, var det hovedagligt diskanten der blev forbedret i mk2 versionen ( muligt som Jonas nævner, at der også var basenhed forbedringer ). Men det ændrer ikke på, at Ikon 7 med sin mellemtone enhed, bare lyder langt mere komplet/fuldendt.
Jeg valgte dengang, at køre med Ikon 7, som bare lød så meget bedre end Ikon 6, at jeg i dag ikke ville være i tvivl om en udskiftning fra en Ikon 6 mk2 til en Ikon 7 mk1.
Kan du ikke prøvelytte hjemme?


Redigeret af JeTex - 27-September-2017 kl. 10:29
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu