recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere thunderbolt 3 (USB-C) skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere thunderbolt 3 (USB-C) skærme

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NielsH9000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2017
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsH9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flere thunderbolt 3 (USB-C) skærme
    Sendt: 24-September-2017 kl. 20:44
Jeg køber snart ny skærm, hvor det er vigtig at der er thunderbolt 3 (USB-C), så det er nemt at sætte min Macbook til.

Jeg er dog overrasket over hvor få thunderbolt 3 skærme der findes. Mig bekendt findes der kun:

LG ULTRAFINE 4K 21.5
LG ULTRAFINE 5K 27
LG 27UD88-W
HP ENVY 27 4K
LENOVO THINKVISION X1
ACER H277H
Dell S2718D
Kender I andre modeller?

Hvornår kan vi forvente, at der kommer flere thunderbolt 3 (USB-C) skærme?
Til top
NielsH9000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2017
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsH9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2017 kl. 21:15
Fx kunne jeg godt tænke mig en 144Hz skærm med thunderbolt 3, men det findes ikke endnu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 18:10
ja Eizo har også et par skærme nu, MEN tag en slapper. De kommer lige så stille. Men der går altså noget tid før udbredelsen kommer for alvor. Indtil videre er integration af TB3 på et bundkort desværre med 3.parts leverandør da intel ikke selv leverer en controller (typisk en NEC chip.). Der går lige et par år så vil Intel dog smide comtrolleren ind i selve CPU'en, og så vil det helt sikkert blive udbredt, for så får producenterne den fulde stack af protokoller automatisk, og så kan det ikke betale sig at "fravælge" funktionalitet som de gør i øjeblikket afhængig af prisniveau på maskinerne.

forvent en del længere tid med implementering i gamerskærme! - det er 2 vidt forskellige markeder.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu