recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gælder Must carry-forpligtelsen stadigvæk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gælder Must carry-forpligtelsen stadigvæk?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 05:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hun har sagt nej til YouSee, dermed har hun også sagt nej til "must carry" kanalerne.

Must carry betyder at de kanaler skal være til rådighed i kablerne, men ikke at de skal være til rådighed gratis. Hun kan vælge mindst mulige pakke fra YouSee og den skal indeholde must carry kanalerne (hvilket den også gør).


Det var en anden måde, at anskue det på.  Tak!  Jeg ser aldrig selv tv, så jeg er absolut ikke helt med på beatet der. :)

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Den nemmeste måde at se Ramasjang på, er via internettet:


Det er rigtigt.  Men lige nu har hun mobilt bredbånd med ~25-30GB stykker til rådighed.  Jeg har spurgt hende hvorfor hun ikke skifter til adsl eller kabelnet, der hvor hun bor.
"Det er pga. ledningerne og at mit nuværende internet er federe da jeg kan have det med på farten." siger hun.  Og så er der naturligvis også prisen.
Jeg spørger så hvor mange gange hun har haft sin opladelige router med på tur i de sidste 4-5 år, hun har haft mobilt internet, og hun svarer "En gang".

Så er det ligesom op ad bakke...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Petey Petey skrev:

  Det er rigtigt.  Men lige nu har hun mobilt bredbånd med ~25-30GB stykker til rådighed.  Jeg har spurgt hende hvorfor hun ikke skifter til adsl eller kabelnet, der hvor hun bor.

Hej.

Hvis i har normalt bredbånd kan i måske downloade nogle Ramasjang  programmer til senere visning. Her er to forskellig links til hvordan jeg gør det.  Det ene er Jeppos DR.Dk Downloader 2 


Og det andet er TV4ever, som er en extension til Chrome Browseren. Her er et link med en forklaring til installation:


Gå ind i det øverste venstre afsnit der hedder 'Optag let fra DR med TV4ever'
Tryk på 'Installer TV4ever'
Og slut af med at trykke på CTRL+SHIFT+B samtidigt.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 26-September-2017 kl. 05:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 06:07
Hvad betaler hun for sit nuværende trådløse internet med ~30GB data?

Min tanke er at hun betaler mere end hvad en billig ADSL linje koster.
Hun har garanteret også en mobiltelefon med data. Den kunne hun passende bruge "alle" de gange hun har brug for trådløst internet "ude i byen".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad betaler hun for sit nuværende trådløse internet med ~30GB data?
Klaus

Hej.

Hvis hun har et datadelings simkort betaler hun kun 29 kr om måneden hos Tellmore eller CallMe.
Min søster har det hos Telmore med 25 GB om måneden.

Hilsen Carsten.  
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 08:31
Min mor har et 30GB mobil abb hos CBB og så bruger hun bare telefonen som hotspot når der skal internet på laptoppen. Det koster vist 120,-. Med et lille data behov tror jeg det er det billigste man kan komme i nærheden af, men for mange vil 30GB være en spændetrøje.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 09:59
Glem snak om antenne.

Kan der ikkecses tv over nettet? Enten gennem en app eller gennem hbbtv?
Hvis ikke, så er det da bare at skaffe en android box eller en chromecast, så der kan streames dr.tv
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Glem snak om antenne.

Kan der ikkecses tv over nettet? Enten gennem en app eller gennem hbbtv?
Hvis ikke, så er det da bare at skaffe en android box eller en chromecast, så der kan streames dr.tv

Ja, det er jo oplagt, men det kræver et internet abb unden data cap. 30GB er hurtigt brugt hvis man skal bruge det til TV. Jeg ved ikke hvad det billigste bredbånd koster nu om dage, men sikkert mindst lige så meget som den lille TVpakke, som er den man forsøger at spare væk. Telefon, bredbånd, TVpakke, Licens og streaming, kan hurtigt blive en stor post på budgettet, så jeg kan godt forstå at mange forsøger at spare noget af det væk.
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 03:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad betaler hun for sit nuværende trådløse internet med ~30GB data?

Min tanke er at hun betaler mere end hvad en billig ADSL linje koster.


Næppe.  Hun betaler 99 kr for sit abn., der inkluderer nogle timers taletid, hvilket jo blot er et relativt billigt standardabonnement i dag.  Og billigste adsl pt. er umiddelbart Hiper til 199 kr/måned.  Tiden med adsl-linjer med 5-10 mbit i download til 100-120 kr/måned er forbi.  For det havde ellers været fint til hende.

Anyway!  Mens jeg skifter mellem dag- og nattevagter i disse dage og helt glemmer min tråd herinde pga. koks i døgnrytmen, så har hun faktisk bestilt yousee igennem antennestikket, der blev åbnet op med 1 dags varsel.  Yousee vil så stadig ikke åbne op for selve tv-signalet.  Men jeg har så kylet en chromecast efter hendes tv her til aften, så nu er hun og hendes datter tilfredse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 06:27
YouSee vil gerne åbne op for antennesignalet - hvis hun vil betale for antennesignalet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Petey Petey skrev:

  Men jeg har så kylet en chromecast efter hendes tv her til aften, så nu er hun og hendes datter tilfredse.

Hej.

Men hvor længe?

En chromecast kræver internet. Jeg ved ikke hvor hun har sit intenet abonnement. Hos nogle udbydere følger forbruget kalender måneden. Hos andre er det en måneds forbrug fra en forfaldsdag.

Man kan ikke se meget TV på en internet forbindelse med en 25-30 GB begrænsning om måneden.

Hilsen Carsten. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 10:07
Yousee har åbnet for antennestikket! Hvorfor hvis ikke de vil sende TV signal igennem? Det gir da ingen mening
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Petey Petey skrev:

  Men jeg har så kylet en chromecast efter hendes tv her til aften, så nu er hun og hendes datter tilfredse.


Hej.

Men hvor længe?

En chromecast kræver internet. Jeg ved ikke hvor hun har sit intenet abonnement. Hos nogle udbydere følger forbruget kalender måneden. Hos andre er det en måneds forbrug fra en forfaldsdag.

Man kan ikke se meget TV på en internet forbindelse med en 25-30 GB begrænsning om måneden.

Hilsen Carsten. 


Hun har internet hos YouSee står der.

Redigeret af lunddal - 29-September-2017 kl. 10:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu