recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Øretelefoner uden vindsus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Øretelefoner uden vindsus?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Øretelefoner uden vindsus?
    Sendt: 04-December-2017 kl. 13:46
Du har ret i at der ikke "testes" for den slags. Men generelt virker de mere støjdæmpene jo mere "aero" de er. - til "commute" er det selvfølgelig pænt overkill at købe en 1600 kr's kask protone eller giro vanquish hjelm.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har lagt mærke til at jeg hører bedre hvis jeg holder mig for ørerne når jeg cykler. Det reducerer givetvis turbulensen omkring øreflipperne. Havde ikke tænkt på in ear monitorer.

Ja, så her i vintermånederne kan problemet løses med pandebånd eller hue :)
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 09:45
Hvor er folk bare tit uvidende. Havde også en kollega der forsøgte at bilde mig ind at det gav et klip i kørekortet hvis ikke man fjernede sne fra taget af sin bil inden man kørte afsted ......
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Tilbage til det egentlige emne. Vindstøj opstår pga turbulens, så det kan også forekomme uden ørepropper, så den letteste løsning er at finde et produkt der har en høj dæmpning i forhold til omgivelserne. Det er tilfældet for rigtig mange in-ear øretelefoner, men særligt dem der er designet til brug som in-ear-monitor (til musikere) er kendt for at dæmpe godt. Jeg har selv nogle fra Shure til live musik brug. 

Jeg har lagt mærke til at jeg hører bedre hvis jeg holder mig for ørerne når jeg cykler. Det reducerer givetvis turbulensen omkring øreflipperne. Havde ikke tænkt på in ear monitorer.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

noget helt andet er så at mængden af sus også kommer an på hvilken hjelm der anvendes. - Der er meget store forskelle, og man kan få nogle som har design der gør susene næsten forsvinder. (og man kører vel med hjelm selvom det er "transport"?)

Ja, det er nok rigtigt. Der er i hvert fald en del forskel på min hjelm og ingen hjelm. Desværre er der ikke rigtig nogen der tester det. Det eneste jeg kan finde er internet anekdoter om hvilke der er bedst?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 12:19
noget helt andet er så at mængden af sus også kommer an på hvilken hjelm der anvendes. - Der er meget store forskelle, og man kan få nogle som har design der gør susene næsten forsvinder. (og man kører vel med hjelm selvom det er "transport"?)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:


Husk på at du kan få klip i dit kørekort ved at cykle med musik i ørerne på åben vej.


Hvornår har man indført kørekort til cykel??
Nej, den påstand er en and.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 11:37
Tilbage til det egentlige emne. Vindstøj opstår pga turbulens, så det kan også forekomme uden ørepropper, så den letteste løsning er at finde et produkt der har en høj dæmpning i forhold til omgivelserne. Det er tilfældet for rigtig mange in-ear øretelefoner, men særligt dem der er designet til brug som in-ear-monitor (til musikere) er kendt for at dæmpe godt. Jeg har selv nogle fra Shure til live musik brug. 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Og jo det passer. En kollega fik klip i kortet da han var til fare for trafikken på cykel og kørte uforsvarlig pga. musik i ørerne. Så jo. Du er desværre forkert på den min ven.


I så fald burde han have taget den i retten for der står intet i færdselsloven om den slags Wink

https://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om-cykling/Love-og-regler/Faerdselsloven


Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 11:02
Nej, du kan ikke få et klip i kørekortet for at overtræde færdselsloven på cykel. Men du kan få en bøde. Men lad os nu holde os til emnet og ikke gøre det her til en diskussion om færdselsloven.

Redigeret af pfugl - 03-December-2017 kl. 11:04
/Peter
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 10:15
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 10:11
Men det er stadig et faktum, at man har betydeligt ringere udsyn i en bil eller især en varebil, end man har på cykel. I en bil eller varebil kan man heller ikke høre hvad der foregår uden for, så hvis man anvender de samme argumenter som er fremført mod cykling med ørepropper, på biler og varebiler, så bude de også være ulovlige at køre i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu