recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny brugt receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny brugt receiver?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny brugt receiver?
    Sendt: 26-September-2017 kl. 12:19
Jeg overvejer at anskaffe et surround anlæg igen og er i den forbindelse kommet lidt i tvivl om det kunne være en ide at købe en ældre topmodel som Denon AVC-A1D der slet ikke har HDMI.

Jeg vil så blot køre billede fra afspiller direkte til TV via HDMI og lyden gennem optisk eller coax, muligvis via 5,1 analog for at få HD lyd.

Grunden til at vælge en ældre topmodel mod en ny model med HDMI, 4K osv er at jeg vil mene selve lyden er bedre i de ældre topmodeller.

Men vil jeg gå glip af noget? Bør jeg istedet købe en ny mellemklasse model som det hele kan køres igennem?
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 15:10
Ingen der har et input? :) 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 15:31

Hej.

Jeg tror at et af problemerne er at de flete, hvis ikke alle TV kun kører 2 kanal ud på den optiske udgang.

Jeg syntes dog at kunne huske, at have læst at LG's OLED B6V kører 5.1 ud. Men om der er rigtigt, ved jeg ikke.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-September-2017 kl. 15:31
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:07
Jeg har selv haft en denon avc-a1d - købt fra ny til 20.000kr
Fremragende maskine!

Men men men

Siden hen købte jeg en Onkyo 805 og senere en Anthem avr300 og de var begge et skridt op - Anthem klart større end Onkyo.

Og Anthem blev så skiftet ud til en nuforce avp18 som slog dem alle uden en dråbe sved på panden.
NuForce'en blev skiftet til en yamaha 5100 for at få atmos og dts x - og ingen tvivl om at yamaha'en er bedre til surround, men NuForce'en var bedre til stereo...

Så... Om de gamle modeller lød bedre?

Nej, ikke i min optik.

Mvh Troels

Redigeret af Troelsfilm - 27-September-2017 kl. 16:08
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har selv haft en denon avc-a1d - købt fra ny til 20.000kr
Fremragende maskine!

Men men men

Siden hen købte jeg en Onkyo 805 og senere en Anthem avr300 og de var begge et skridt op - Anthem klart større end Onkyo.

Og Anthem blev så skiftet ud til en nuforce avp18 som slog dem alle uden en dråbe sved på panden.
NuForce'en blev skiftet til en yamaha 5100 for at få atmos og dts x - og ingen tvivl om at yamaha'en er bedre til surround, men NuForce'en var bedre til stereo...

Så... Om de gamle modeller lød bedre?

Nej, ikke i min optik.

Mvh Troels

Hej Troels

Tak for inputtet.

Vil det så være bedst at købe en ny/nyere receiver hvis man ønsker surround?

Jeg tænker enten at købe et 5.1 sæt muligvis bestående af mindre højttalere og sub eller køre stereo.

Men vil de små højttalere, tænker satellit størrelsen, og en aktiv sub give nok eller bør jeg vælge nogle større højttalere?

En helt anden vej kunne være en stereo forstærker med digitale indgange og så et sæt gode højttalere.
Det var også derfor jeg tænkte en ældre surround topmodel kunne bruges. Den har digitale indgange og gode kræfter til et sæt stereo højttalere.


Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:55
En brugt Anthem kunne være en mulighed, jeg ved ikke hvad du tænker af budget, men hvis du kun skal have 5.1/7.1, så kan den fint følge med.
Grunden til at jeg vil anbefale en Anthem, er at deres rum eq er super god,

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:15
Jeg tænker ikke mere end 4000 for forstærker, så Anthem er ude af billedet.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:17
Hvis du kan finde en Avr 300 eller 500, så burde de heller ikke koste mere, husker det somom at jeg fik lige under 4000 for min avr300 for 2½-3 år siden..
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:46
Og det er Arcam AVR 300 eller 500?

Jeg kan lige kun finde en AVR250 til salg.

Men vil du anbefale den til et surround setup eller køre den som stereo forstærker?
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:50
Jeg har har aldrig hørt om en 250...

310 og 510 kan helt sikkert også bruges, de er nyere, med bedre eq, men 310 har kun forstærker til 5 kanaler imod 300 som har 7 kanaler.

De kan så absolut bruges til både stereo og surruond

Du kan evt søge lidt på anmeldelser rundt omkring
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:50
Har iøvrigt hørt godt om Yamaha DSP-A1, men det er måske det samme som mht Denon AVC-A1D?
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har har aldrig hørt om en 250...

310 og 510 kan helt sikkert også bruges, de er nyere, med bedre eq, men 310 har kun forstærker til 5 kanaler imod 300 som har 7 kanaler.

De kan så absolut bruges til både stereo og surruond

Du kan evt søge lidt på anmeldelser rundt omkring
Mvh Troels

Skal lige være sikker: Hedder de Anthem eller Arcam? Og hvad hedder modellerne pris? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu