recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt parabol anlæg - Multiswitch / Unicable
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt parabol anlæg - Multiswitch / Unicable

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
clausdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt parabol anlæg - Multiswitch / Unicable
    Sendt: 26-September-2017 kl. 12:38
Hej Recordere.dk

Ny her, men har kigget med de sidste 5-8 år, så jeg tænkte det var på tide jeg fik oprettet en bruger. Embarrassed

Det her er en lidt lang en - så hold godt fast.

Vi er i gang med at opbygge et nyt parabol anlæg, men er kommet i tvivl om nogle ting.
Vores ide er at opbygge en computer med og bruge den som IPTV server(Cast4Me eller DVBLogic) med et 8 tuner Digital Devices Sat kort som dette:


og have 2 forskellige satellit positioner med 2 Quad LNB paraboler som denne: 


Vi har nu købt kortet og 2 x 4 Quad Universal flade parabol antenner, men mangler nu en måde at samle de 8 i et kabel med en multiswitch.

Men nu er har jeg set at for at bruge en multiswitch med unicable undestøttelse kræver det et Quatro LNB hoved i stedet for et alm. universal hoved. Dog ser det ud til at nogle alm. switch faktisk har understøttelse for de alm. quad hoveder, men så har de bare ikke unicable understøttelse.

Vi har ikke købt nogle multiswitch i nu..., men var lige ved at bestille den her:


men da den ser ud til at kræve de her bestemte scr parabolhover vil den sikkert ikke virke?

Så opgaven for os nu er altså at få samtlige 8 tunerne til at fungere med 2 quad universal hover... hvis det da kan lad sig gøre.

Her er lidt info fra produkt siden fra digital devices on hvad kortet understøtter:

Digital Devices MAX S8 DVB-S2 (4/8) comes with 8x DVB-S/S2 tuners on only one PCI Express card. With the Digital Devices MAX S8 Digital Devices presents an HDTV tuner card for the PCI Express slot with eight TV tuners. The ultra-compact design, only 5 watts power consumption, the choice of operating mode and support for the single-cable solutions according EN50494 (Unicable®) and EN50607 (JESS®), allows a flexible use in any situation and for any solution. 

Suitable on Windows XP, Windows Vista, Windows 7 and Windows 8(.1) and Linux, the Digital Devices MAX S8 can be integrated by flexible selection of the operating mode individually in the environment. The operating modes allows a single-cable mode according to EN50494 (Unicable®) and EN50607 (JESS®), the use of quad LNBs and 4 lines from multi-switches and Quattro LNB's or master output of a multiswitch.

The Digital Devices MAX S8 can be used immediately with numerous TV applications. Favorite products are for example 






Redigeret af clausdk - 26-September-2017 kl. 13:35
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:00
Hej.

Først velkommen til Forummet. Jeg vil foreslå dig at lave klikbare links, så at man kan klikke sig videre og se hvad det er du vil vise. Så det vil jeg denne gang gøre for dig:




The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Jeg får ovenstående fejlmeddelelse. Så jeg har fundet samme flade parabol hos en anden leverandør:






Hilsen Carsten.






Redigeret af csell - 26-September-2017 kl. 13:12
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 18:25

Hej.

Først vil jeg skrive at jeg aldrig har set eller læst om flade paraboler med Quatro LNB eller unicable tilslutning. Jeg forsdtår ikke dette valg, men ville i stedet have valgt en normal parabol til dette flerbruger system.

Men jeg tror at løsningen måske ligger i 8 Tuner TV Karte - Full Spectrum - DD Max S8 (4/8) TV Card, men jeg kender det ikke eller det software som du omtaler. Måske er der andre med viden, der kan hjælpe?

I dit link er nævnte 3 forskellige tilslutnings muligheder:

1 Operation Mode Quad LNB
2 Operation Mode Quattro LNB
3 Operation Mode Singlecable

Jeg mener at du kun kan bruge den første, fordi du har valgt flade paraboler med dets normale LNB udgange.
Den ene flade parabol kan vel forbindes direkte til kortet med 4 kabler.

Og så kommer vi til det jeg ikke ved noget om.
Spørsgmålet er om den anden flade parabol vil kunne tilsluttes til et ekstra lignende kort?
Jeg går ud fra at det er mere eller mindre ligemeget om du skal ud og købe en Multiswitch eller et ekstra kort?

Men er der plads til et ekstra kort?
Kan softwaren styre to kort samtidigt?
Hvor let vil det være for brugerne at skifte fra en parabol og over til den anden?

Jeg ved det ikke, håber der er nogle andre der kan hjælpe?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-September-2017 kl. 05:44
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Men nu er har jeg set at for at bruge en multiswitch med unicable undestøttelse kræver det et Quatro LNB hoved i stedet for et alm. universal hoved. Dog ser det ud til at nogle alm. switch faktisk har understøttelse for de alm. quad hoveder, men så har de bare ikke unicable understøttelse.

Vi har ikke købt nogle multiswitch i nu..., men var lige ved at bestille den her:


men da den ser ud til at kræve de her bestemte scr parabolhover vil den sikkert ikke virke?

Så opgaven for os nu er altså at få samtlige 8 tunerne til at fungere med 2 quad universal hover... hvis det da kan lad sig gøre.

Hej,

Indgangsvis må jeg sige at det er dejligt med lidt ambitioner på modtage-fronten.
Jeg kan kun billige, at du eksperimenterer med modtagelse af flere satelliter over lokal IP.
Bliv endelig ved, og lad os vide hvordan det går.

Men du må lige bekræfte hvad du egentlig søger at opnå.

Som jeg læser din post, ønsker du en PC der kan modtage fra 2 satellit-positioner, og videredistribuere en fri sammensætning af STPS'er (kanaler) over IP til nogle modtagere.

Hvis det er tilfældet, så gælder følgende:


Første punkt:

For at kunne skifte mellem to sat-positioner skal din modtager have to "sat-devices", eller have et interface, der kan tale DiSEqC for at kunne skifte LNB mellem to paraboler. Digital Devices kortet, du har købt, understøtter så vidt jeg kan se IKKE DiSEqC, så det vil ikke hjælpe med en multiswitch, uanset om det er quad, quattro eller unicable (SCR).

Dit kort kan fint fungere direkte med en af dine flade paraboler (altså uden multiswitch etc). Men kun en af dem. Så glem multiswitchen.


Andet punkt:

For at kunne tage begge positioner samtidigt (for at kunne tilbyde arbitrær tilgang til sat-signaler), skal du alligevel bruge to parallele indgange i din PC. Hvis dit indgangskort støttede DiSEqC ville det *måske* være muligt, men som det er, vil det være bedst hvis du som Carsten siger "købte en indgang mere".

Da du nu allerede har det kort, vil du nok være bedst tjent med endnu et Digital Devices kort til at koble på den anden parabol, og så lade software'en om at skifte mellem inputs.
 Hvor mange PCI slots er der i den PC, du agter at bruge til server?


Redigeret af st1 - 26-September-2017 kl. 23:26
Til top
clausdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 02:09
Hej igen

Mange tak for besvarelserne.

Efter nogle timers research, må jeg konkludere at det ikke rigtig er muligt at bruge Universal LNB'er sammen med unicable systemet, da det kræver Quattro LNB'er. Altså dem som har faste lav og høj frekvens horizontal og vertical udgange. Disse giver mulighed for at se op til 100 (teoretisk) kanaler sammentiedig pr. hver sat hoved. Grunden til at de andre ikke virker at de alm. universal hoveder har indbygget switch og kun kan stille ind på 1 kanal af gangen per. udgang på hovedet, da switching forgår i selve hovedet.

Derfor har vi besluttet at købe 2 nye flade paraboler med Quattro LNB'er sammen med en Kathrein EXR 1981 Unicable boks, som ligger 8 SCR frekvenser in over udgangen på boksen. Altså mulghed for at se 8 kanaler på samme tid.

Her er en lille tegning jeg har lavet over hvordan jeg vil prøve at koble anlægget:


Altså, med dette setup vil du med ET kanel som kommer ud fra multiswitchen, kunne trække op til 8 kanaler sammentiedigt ved hjælp af SCR frevkenserne. Det svarer lidt til at ligge 8 tv kanaler ind over dit antennekabel, men bare med et styresignal som fortæller multiswitchen hvilket signal du ønsker... om det så er LH (low, horizontal), LV (low, vertikal), HH (high, horizontal), HV (high, vertikal)

Hvis jeg lige skulle fortælle lidt om hvordan det hele startede.... såååå....

I 2005 byggede jeg en alm. pc i et micro-atx kabinet (med 2 hurtige harddiske i raid0 til buffering og opbevaring af film). Smed en Windows Media Center på den og havde 2 interne dual tuner kort til alm. tv antenne - som jeg husker var et Hauppauge Wintv. Hertil købte vi XBOXe til hver af de rum vi ønskede tv i. Det fungerede faktisk fantastisk. Og program guiden var gud i WMC. Serier kunne optages ved bare et klik og selv den gang var der mange fordele ...spol tilbage og frem i live udsendelser osv. Selv tekst-tv virkede....

Senere kom DVB-C ind i billedet og vi fik et par udfordringer. En af tingene var at signalet til visse kanaler på DVB-C båndet skulle afkodes og et andet problem var at WMC ikke understøttede DVB-C som bruges i EU, men kun den de brugte I USA - ATSC ). 
Derfor fandt vi et produkt der her FireDTV som var en ekstern boks der havde dvb-c tuner + et ci slot som passede med viaccess. Boksen krævede en firewire port. Boksen fungerede ved at emulere et DVB-T kort og afkode signalet før det blev leveret til WMC. 
Et af de andre problemer med disse bokse var at de kun havde 1 indgang og 1 kanal pr. boks. derfor købte vi 2 bokse. Et lille sjov problem vi også havde var at tdc kabel tv ikke ( så vidt jeg kan huske ) ikke kunne levere mere end 1 kort til dekryptering af kanalerne. Derfor købte vi et såkaldt "card sharing", og kunne på den måde føde begge FireDTV bokse og se 2 kryptaede kanaler.

Og ja, så har haft 2 x dual dvb-c kort fra digital devices siden 2009 med deres CI slot. Det smarte ved disse kort er at de kan decryptere op til 4-8 kanaler ved brug af kun ET ci slot kort - viaccess. Senere blev det som mange sikkert ved kun nødvendigt at bruge disse kort hvis man havde nogle af de special pakker yousee leverede, da Yousee valgte at flytte betalingskanalerne over på det gratis bånd, så man kunne se det på flere dvb-c fjernsyn... altså uden at skulle bruge kort.

Og nu forsætter eventyret.... lad os se hvordan det kommer til at fungere... Big smile

PS. Beklager stavefejl og kommafejl, da det er lidt sent Sleepy

Her er lidt links til de ting der er bestilt/har brugt:

Parabol antenner - flade med UNICABLE understøttelse:

DVB-T og DAB+ Antenne med 800 - MEEEED LTE filter/dæmper ;):

Multiswitch med UNICABLE understøttelse:

DVB-S8 kort - Med UNICABLE understøttelse:



Redigeret af clausdk - 27-September-2017 kl. 02:53
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Og nu forsætter eventyret.... lad os se hvordan det kommer til at fungere... Big smile

Hej.

Jeg kan desværre ikke se at det kan fungere.

Du bruger flere gange udtryk som 'Vi har nu købt' og 'Derfor har vi besluttet at købe'
Jeg ved ikke hvor langt du er i din indkøbsproces, men hvis du har modtaget varerne ville jeg returnere dem hvis det er muligt. Og ellers sælge det brugt, som man ikke kan bruge. Tabet ville jeg betragte som lærepenge.

Jeg tror at det er 3 gang vi skriver at Flade paraboler ikke findes med Quatro LNB'er.

Og man kan ikke splitte Unicable SCR op, for at bruge en udgang flere gange.

Se dette link son jeg har oversat fra Tysk:


Og samme på Tysk:


Jeg ser at du gerne vil købe noget dejligt udstyr hos nogle af de bedste forhandlere. Men har du ikke overvejet at få vejledning i forbindelse med købet?
Prøv at lave en kort beskrivelse af hvad du ønsker og spørg om hvad de anbefaler at du køber af udstyr.

Og her vi jeg godt komme med et godt råd. Send ikke din tegning med. Den er desvære lige til skraldespanden.
Men lad dem komme med forslag med deres produker, som de ved virker sammen.

Hilsen Carsten.

Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Efter nogle timers research, må jeg konkludere at det ikke rigtig er muligt at bruge Universal LNB'er sammen med unicable systemet, da det kræver Quattro LNB'er. Altså dem som har faste lav og høj frekvens horizontal og vertical udgange. Disse giver mulighed for at se op til 100 (teoretisk) kanaler sammentiedig pr. hver sat hoved. Grunden til at de andre ikke virker at de alm. universal hoveder har indbygget switch og kun kan stille ind på 1 kanal af gangen per. udgang på hovedet, da switching forgår i selve hovedet.

Mnjah - det er nu ikke helt sådan det virker.

Switch'ing foregår ikke på kanal-niveau, eller for den sags skyld på enkelt-frekvenser.
Omskiftning sker mellem de 4 kombinationer af frekvens-bånd (High-Low) og polaritet (Vertical / Horizontal).
Indenfor een kombination kan man demodulere ligesåmange frekvenser man har lyst.
En quad LNB er i princippet magen til en Quattro, men hvor hvert output kan skiftes mellem LV, LH, HV, HH.
Styringen af hvert quad-output er 13V/18V for V/H og 22KHz on/off for high-low (AFAIR).
I ikke-unicable installationer betyder det op til fire kabel-tilslutninger.

Jeg bruger en 5x16 Centauri multiswitch, som har et lille tricks hvor den på hver af de fire input også sender den relevante spænding, og 22 KHz tone.
Dermed kan den både bruges til Quattro (som ignorerer spænding og 22KHz), og Quad (som konfigureres som om den var en Quattro).
Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Derfor har vi besluttet at købe 2 nye flade paraboler med Quattro LNB'er sammen med en Kathrein EXR 1981 Unicable boks, som ligger 8 SCR frekvenser in over udgangen på boksen. Altså mulghed for at se 8 kanaler på samme tid.

Her er en lille tegning jeg har lavet over hvordan jeg vil prøve at koble anlægget:

[snip]

Altså, med dette setup vil du med ET kanel som kommer ud fra multiswitchen, kunne trække op til 8 kanaler sammentiedigt ved hjælp af SCR frevkenserne. Det svarer lidt til at ligge 8 tv kanaler ind over dit antennekabel, men bare med et styresignal som fortæller multiswitchen hvilket signal du ønsker... om det så er LH (low, horizontal), LV (low, vertikal), HH (high, horizontal), HV (high, vertikal)
Ikke meget galt.
Med SatCR eller SCR eller Unicable lægger man tunerne ud i LNB'en eller swtich'en, og bruger en variant af DiSEqC protokollen til at signallere hvilken frekvens, tuneren skal tune til.

SatCR delen af din tegning vil som jeg lige kan se det rent faktisk virke.
Jeg er ikke sikker på at du behøver en signalforstærker til dine vægdåser, men det er nok ikke så tosset at have lavet kabling til det.

Men som jeg skrev ovenfor, er jeg ikke sikker på at dit DigitalDevices kort sender DiSEqC kommandoer til at skifte mellem Sat A og Sat B. Det kan være deres manual ikke fortæller hele historien, men jeg kan kun se at man kan vælge frekvens på en enkelt LNB, ikke noget om LNB A/B/C/D.

Jeg har modtagere (mest Freesat og Sky), som slet ikke tilbyder DiSEqC sat switching som option.
Det skal dog siges at kortet må bruge DiSEqC som styreprotokol mod en unicable LNB/switch, så rent programmatisk må det være overkommeligt...)

Så måske virker det, måske er der udfordringer...

Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Og nu forsætter eventyret.... lad os se hvordan det kommer til at fungere... Big smile


Lad os endelig vide hvordan det går!
Det bliver i hvert fald spændende....

Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af clausdk clausdk skrev:

Og nu forsætter eventyret.... lad os se hvordan det kommer til at fungere... Big smile

Hej.

Jeg kan desværre ikke se at det kan fungere.
Jeg er ikke helt enig - jeg tror godt meget af det kan fungere; pånær skift mellem to LNBer.
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Du bruger flere gange udtryk som 'Vi har nu købt' og 'Derfor har vi besluttet at købe'
Jeg ved ikke hvor langt du er i din indkøbsproces, men hvis du har modtaget varerne ville jeg returnere dem hvis det er muligt. Og ellers sælge det brugt, som man ikke kan bruge. Tabet ville jeg betragte som lærepenge.

Jeg tror at det er 3 gang vi skriver at Flade paraboler ikke findes med Quatro LNB'er.
Selfsat laver da en?
Man kan sågar købe dem hos HM...
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og man kan ikke splitte Unicable SCR op, for at bruge en udgang flere gange.
Det er muligt jeg tolker dit svar forkert.
Men jo, det er netop sådan SCR virker.

SCR laver kablet om til en "bus", som receiverne skal dele.
Der er en masse protokol-logik som gør, at alle receivere ikke kolliderer når de prøver at tilgå bussen.
Man kan således splitte bussen hvor man vil, bare signal tabet ikke bliver for stort.
Jeg har selv haft en installation med Viasat, som ikke er meget anderledes en OP's tegning.
Det virkede ok.

Men jeg foretrækker stadig selv dedikerede kabler og multiswitche; SatCR/SCR introducerer dels nogle artifakter i video-strømmene, og dels duer det ikke til "udkants-tv" (eller fringe reception, om man vil).



Redigeret af st1 - 27-September-2017 kl. 23:42
Til top
clausdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 01:54
Hej st1 og csell

Tak for jeres feedback.

At opgive helt som csell skriver, og ringe til andre og lad dem gøre arbejdet, lære man som regel ikke noget af, syntes jeg. Jeg kan desuden fortælle, at jeg både har snakket med avconncetion, avxperten og 3 andre parabol forretninger, men de virker på ingen måde som nogle der forstår hvad hvad det er jeg vil med projektet og når man nævner unicable bliver der meget tavs i den anden ende. Plus, at INGEN danske netbutikker forhandler multiswitcthe med unicable understøttelse, altså bortset fra Conrad, men som er stort set er tysk.

Jeg skrev til Digital Devices for en lille uge siden og de skrev tilbage at deres kort havde fuld "Full DiSeqC 2.X Support" og at de har en såkaldt profil til den EXR 1981 model ( i software konfigurationen) , med de SCR frekvenser som skal bruges for at tunerne på kortet fungere. Det eneste jeg faktisk var i tvivl om var selve parabol antennerne. Har tidligere brugt DiseqC mellem flere sateliter, men har aldrig brugt Quattro hoveder før, hvor ( som st1 nævner ) hver udgang er enten LV - Lav frekvens Vertikal, LH - Lav frekvens horisontal, HV - Høj frekvens Vertikal, HH - Høj frekvens horisontal. Man kan vel praktisk set Samligne det med 4 antenner med hver sine kanaler, altså på de forskellige bånd. Lidt ligesom man har UHF og VHF antenner.

Men igen, mange tak ind til videre. Det er en spændende læreproces og 
skal nok lige skrive tilbage når og hvis vi får det til at virke. Smile






Redigeret af clausdk - 28-September-2017 kl. 02:23
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 04:56
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Det er muligt jeg tolker dit svar forkert.
Men jo, det er netop sådan SCR virker.

SCR laver kablet om til en "bus", som receiverne skal dele.

Hej ST1.

Fra mit ovestående link:

'Each available Unicable frequency can only be assigned to one receiver, which means that the number of available Unicable frequencies also indicates the total number of receivers to be installed'

Der kommer 8 frekvennser ud af Multiswitchen. Alle 8 bliver brugt af 8 Tuner TV Kortet. Så indsætter man en splitter og en antenneforstærker med flere udgange. På den første dåse, den der er vist står der SAT. Jeg ved ikke hvilken SCR udgang man vil bruge til denne og følgende dåser?
Da de alle er brugt til de 8 tunere i TV kortet.

Jeg havde selv problemer med at læse tegningen, da den bliver formindsket på min PC, men som jeg forstår UNICable er dette ikke muligt?

Hilsen Carsten.

Til top
clausdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 06:05
Så vidt jeg har forstået fungere det ligesom et reservations system. Når en tuner bruger en SCR frekvens bliver der sendt en kommando via kablet til multiswichen(På den SCR frekvens tuneren nu har fået) med hvilken polaritet osv. man ønsker. og du får herved den ønskede udgang fra parabol hovedet med enten LV, LH, HV eller HH tilbage til SCR frekvensen. Og med det her system vil det være muligt at bruge de SCR frekvenser der ikke er i brug .. i andre dele af huset... f. eks. med en SCR parabolmodtager.


Redigeret af clausdk - 28-September-2017 kl. 06:06
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Der kommer 8 frekvennser ud af Multiswitchen. Alle 8 bliver brugt af 8 Tuner TV Kortet. Så indsætter man en splitter og en antenneforstærker med flere udgange. På den første dåse, den der er vist står der SAT. Jeg ved ikke hvilken SCR udgang man vil bruge til denne og følgende dåser?
Da de alle er brugt til de 8 tunere i TV kortet.

Jeg havde selv problemer med at læse tegningen, da den bliver formindsket på min PC, men som jeg forstår UNICable er dette ikke muligt?

Man kan frit allokere de 8 frekvenser til de devices, man nu ønsker at tænde for.
Man skal blot være sikker på at der ikke er to, der forsøger at bruge samme frekvens samtidigt.

Da trådstarter hælder til IP viderdistribution i hjemmet, ville det være nærliggende at allokere de 8 frekvenser til kortet, og så bruge IP overvejende.
Men så er det ikke muligt at bruge flere devices, som du ganske rigtigt påpeger.

Men selve installationen kan sagtens laves med en coax-kabling rundet i resten af huset.
Hvis trådstarter får behov for at sætte andre Unicable devices op andre steder i huest, så kan han skrue ned for antallet af allokerede frekvenser på kortet, og så bruge de frigivne frekvenserne på de nye devices.

Når så trådstarter virkelig for brug for mange SCR devices, så kan han købe en EXR-2981 expander-boks og sætte den ind istedet for splitteren, men uden at skulle trække nye kabler.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu