recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star Trek:Discovery på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Star Trek:Discovery på Netflix

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 01:41
Jeg synes også det er fede scener, men der er bare så mange ting som ikke længere er "star fleet" og blevet urealistisk.

Tager man f.eks. deres faser ild, så har det altid været en stråle som var ubrudt - noget som er støttet af videnskaben.

Modsat eksempelvis Star wars som viser laser blast som projektiler.

Men i STD er det pludseligt blevet til Starwars blast.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 06:39
Den udspiller sig jo 10 år før TOS så kan være de permanente laser stråler ikke er opfundet endnu

Så ærgrer det mig mere at MR. Word næppe kunne genkende sin race med det nye klingon look. Men det vænner man sig til.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Den udspiller sig jo 10 år før TOS så kan være de permanente laser stråler ikke er opfundet endnu

Så ærgrer det mig mere at MR. Word næppe kunne genkende sin race med det nye klingon look. Men det vænner man sig til.

Deres look er een ting, men det er ulideligt at skulle høre dem tale klingonsk - meget langsomt. Har man ikke efterhånden accepteret, at alle i universet taler engelsk? Men noget skal de jo bruge de 40 minutter til og de kan vel ikke nøjes med nærbilleder af "Michael" der kigger blankt ud i luften?


Redigeret af GlobulusDK - 28-September-2017 kl. 10:58
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Deres look er een ting, men det er ulideligt at skulle høre dem tale klingonsk - meget langsomt. Har man ikke efterhånden accepteret, at alle i universet taler engelsk? Men noget skal de jo bruge de 40 minutter til og de kan vel ikke nøjes med nærbilleder af "Michael" der kigger blankt ud i luften?
Jeg synes også at det gik lidt for langsommeligt - men tror at instruktøren gerne vil trække paralleller til et krigerfolk og tager man eksempelvis de gamle amerikanske indianer stammer, så taler de lidt langsommere og med en slags stolthed.

Jeg synes så ikke der var nogen som helst krigerrace over ham som "faldt" på sin bat'leth og den anden som fik bøllebank af Michael.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 11:59
Vil lige sige godt spottet mere hensyn til det dommerpanel der lagde dom over Burnham. Det gav minder om kejseren i Star Wars og det håber jeg ikke er meningen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Deres look er een ting, men det er ulideligt at skulle høre dem tale klingonsk - meget langsomt. Har man ikke efterhånden accepteret, at alle i universet taler engelsk? Men noget skal de jo bruge de 40 minutter til og de kan vel ikke nøjes med nærbilleder af "Michael" der kigger blankt ud i luften?
Jeg synes også at det gik lidt for langsommeligt - men tror at instruktøren gerne vil trække paralleller til et krigerfolk og tager man eksempelvis de gamle amerikanske indianer stammer, så taler de lidt langsommere og med en slags stolthed.

Jeg synes så ikke der var nogen som helst krigerrace over ham som "faldt" på sin bat'leth og den anden som fik bøllebank af Michael.

De eneste paralleller jeg kunne få øje på var til Trump og hans tilhængere. Eller rettere: Venstrefløjens syn på disse.

Jeg vil nøjes med at linke til https://www.newsbusters.org/blogs/culture/callista-ring/2017/09/25/evil-klingons-modeled-after-president-trump-star-trek som også linker til en Rolling Stone-artikel, man kan fordybe sig i, hvis man synes NewsBusters er for højreorienteret. Der er masser af artikler og emner om denne forbindelse - eller inspiration, om man vil. Måske det siger noget om min egen bias, men det var min første tanke da jeg så de to afsnit og det var ikke svært at finde artikler om emnet efterfølgende.

Det er så hvad det er. Man kan håbe, at det værste af den slags er overstået efter det første dobbeltafsnit, men tilbage er der stadig en serie, som ikke synes at have den store forståelse- og/eller respekt for Star Trek-universet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:01
Hvordan har du det med at støtte et røvhul af en præsident som kalder knælende football-spillere for sons of bitches, men ikke ville sige noget videre slemt om nazister?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvordan har du det med at støtte et røvhul af en præsident som kalder knælende football-spillere for sons of bitches, men ikke ville sige noget videre slemt om nazister?

Jeg mindes ikke at have sagt, at jeg støtter hverken den ene eller den anden. Det er vist klart for enhver, at der er mange folk på begge fløje, der ikke er enige i alt hvad d'herre siger eller foretager sig. Jeg ved ikke, hvad knælende fodboldspillere har med diskussionen at gøre.

Jeg linkede til NewsBusters-artiklen fordi den bedst opsummerede problemet, men gjorde også opmærksom på, at den linkede til en artikel fra Rolling Stone, hvor det blev nævnt, at den politiske virkelighed i slutningen af 2016 var en del af inspirationen.

Det er sådan set ikke nyt, at Star Trek har en progressiv agenda. Det har den haft siden TOS. Jeg finder det dog trættende, at man smører sine politiske budskaber så tykt på i denne og mange andre aktuelle serier. End ikke animerede TV-serier rettet mod børn går fri.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 16:28
Efter afsnit 3 i går, mener jeg helt at de har tabt sutten.

Det minder mere om en blanding imellem Stargate Atlantis og Starwars end et afsnit af Star Trek.

Der er totalt messed up timeline. Jeg havde egentligt den opfattelse af at STD foregik efter Kelvin timeline, fordi det ikke gav mening andet.

Men i virkeligheden er det meningen at STD er sat til at foregå efter Star Trek Enterprise og ca. 10 år før Star Trek - The Original Series.
Det kan også forklare hvorfor de ikke har set noget til Kligonerne i længere tid.

Spoiler Spoiler

Men den tidslinje får de nu fuldstændigt smadret ved i 3. episode at introducere en Tripple på kaptajnens skrivebord.
Hvis man husker det, så er det først i TOS at man stifter bekendtskab med Tripples og de bliver herefter betragtet som skadedyr til en vis grad.

Jeg synes at det er for mørkt et univers og at der ikke længere er nogen Star Trek sjæl tilbage.
I "The federation" er der ikke nogen ting som virker tilfældige. Alt er kontrolleret og gennemført ned til mindste detalje. Men der er efter min mening alt for mange tilfældige ting til stede i STD.

En fange transport i 3. afsnit forventer jeg ikke på nogen måde kun vil have en officer til stede i kabinen sammen med fangerne. Der er altid backup til backup systemerne og alle går med livrem, seler og velcro.

Tager man Michaels adgang til top secret område med udånde kontrol. Så er det total ripoff fra Alien 4.
Selve systemet er også mindre effektivt end både fingeraftryk og nethinde scan, da det kun kræver kropsvæsker fra munden for at give adgang.
I dag benytter man langt stærkere biometriske adgangskontroller i stil med kranium scanning.
Skulle man derimod følge praksis fra andre Star Trek i den tidligere æra, så burde der i stedet være posteret vagter udenfor døren.

Site 2 Site transport mener jeg heller ikke eksisterer endnu. Men ikke desto mindre bliver det vist i afsnit 3 af STD.
Star Trek TOS, som er 10 så senere kræver minimum en transporter i den ene ende.

Man skulle tro at instruktøren og screenwriter har fået en hjerneblødning. De har sikkert haft nogle gode historier liggende til en fed science fiktion serie. Men så har én eller anden blandet sig og sagt. "Vi laver den om til en Star Trek serie og slår 2 fluer med ét smæk"
Så får alle fansene den serie de går og venter på og i får jeres længe ventede manuskript realiseret.

Det har intet med Star Trek at gøre. Det kunne være en ukendt fjende som dukkede op og nu ville lave en krig og så har de gode et specielt rumskib som de nu skal bruge til at vinde komflikten med.

Barda Bim, barda bum - så har man en god scifi...

Men nej - istedet går man ind og maltrakterer et helt univers med milioner af fans verden over. Angry


Redigeret af Cyberguyen - 03-Oktober-2017 kl. 16:39
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 18:42
Hvis den foregår 10 år før TOS, hvorfor hulen ser klingons så underlig ud, i TOS lignede de sq da nærmest alm mennesker
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 18:51
Og mindre end hundrede år senere, i TNG, så de helt anderledes ud. Det var der jo ikke ligefrem nogen forklaring på.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Og mindre end hundrede år senere, i TNG, så de helt anderledes ud. Det var der jo ikke ligefrem nogen forklaring på.


Om hvad der er sket siden de er kommet til at se sådan ud er der lidt forklaring på i Deep Space Nine Season 5 episode 6 Trials and Tribble-ations, Worf vil dog ikke fortælle hele historien, bare at et eller andet genetisk hurlumhej i fortiden er skyld i det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu