recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star Trek:Discovery på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Star Trek:Discovery på Netflix

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Star Trek:Discovery på Netflix
    Sendt: 26-September-2017 kl. 12:58

Den nye Star Trek: Discovery havde premiere i går som en Netflix only produktion.
Som vanen tro er de første 2 afsnit tilgængelige med det samme.

Jeg vil betragte mig selv som en die-hard fan, som kan finde på et citere Klingonsk ved passende lejligheder.  

Den nye serie foregår efter Kelvin tidslinjen, som rebootede Star Trek universet med de seneste 3 film.

Jeg synes dog ikke de har haft held med at eksekvere det særligt godt og jeg er blevet slemt skuffet. Det minder mig mest af alt om en langsom omgang Starwars (jeg er også star wars fan). Bevares serien er måske fin nok til nye følgere, men der er bare for mange ting, som overfor mig skriger til himlen.

Efter min mening repræsenterer "The Federation" det kliniske hvide som følger spillets regler.
I scenen med dommerne, sidder de alle i næsten helt mørke. Noget som er helt fejl instrueret og som skulle have været et klart oplyst rum i neutrale lyse farver.

Klingoner er efter min mening den stolte krigerrace, som ved en kamp mand til mand altid vil vinde medmindre modstanderen er dygtig og kender deres kampteknik.

Det er få ting som jeg fremhæver, men jeg ville ikke kunne fremhæve alt, for det er efter min mening lavet meget forkert af instruktøren.

Dem som har set med, hvad er jeres holdning til den nye serie?


Redigeret af Cyberguyen - 26-September-2017 kl. 13:03
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 13:19
Synes den største svaghed var, at ingen andre end Number 1 blev introduceret som karakterer. De to afsnit kunne næsten lige så godt have været et dobbeltafsnit i anden sæson. Det virkede lidt underligt på mig. Specielt taget i betragtning af den totale spilletid på vel 80 minutter.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 19:25
De eneste to karakterer der kommer til at gå igen er Michael Burnham og ham der Saru, spillet af Doug Jones, som er kendt for ALTID at være klædt ud

Netflix har i øvrigt undertekster på Klingon.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 08:22
En eller anden dansk "trekkie" formand synes vist ellers ret godt om den nye serie iflg. DR.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 09:43
Hm. Den har ikke fanget mig, så jeg ser nok ikke flere afsnit.
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:25
Hmm har set alle film og alle serier af Trek, men dog uden at være trekkie, men blot fordi jeg kan lide syfy... Og jeg må indrømme, at jeg har manglet en ordentlig syfy serie ala Battlestar Glatica...... siden den stoppede, så jeg håber den her får succes, så der kommer meget mere... Er ved at være lidt træt af Marvel universet......
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:49
Jeg prøvet at gå i gang med den igår. Men kæft jeg kedet mig efter 10 min.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg prøvet at gå i gang med den igår. Men kæft jeg kedet mig efter 10 min.

Efter 10 min ligefrem? Så har du jo ikke gidet at give den en chance.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg prøvet at gå i gang med den igår. Men kæft jeg kedet mig efter 10 min.


Efter 10 min ligefrem? Så har du jo ikke gidet at give den en chance.
Citat fra Ane Cortsen: "det tager 10 sekunder at vurdere om man vil fosat se videre." jeg prøvet ti min. det virket heller ikke.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:01
betragter nok mig selv som wartrekkie, så jeg skal nok tages med et gran salt, men jeg synes faktisk den var nogenlunde. Synes det er ret markant for de fleste netflix serier at man "lige skal i gang" - synes fx ikke der skete meget i defenders, luke cage, jessica jones før engang i 3-4 afsnit. Det samme med The expanse. Så jeg venter og ser hvad der sker. - om ikke andet, så er der i det mindste brugt en del penge på den. Det er et ret stort budget den har fået med de grafiske effekter der har været med i de første 2 afsnit.

Men jeg så den også primært på grund af Yeoh, Jackie Chan's gamle sidekick :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Synes det er ret markant for de fleste Netflix-serier ...


Star Trek: Discovery er IKKE på nogen måde lavet af Netflix, de har blot de internationale streaming-rettigheder.

Serien er lavet af CBS, som den første serie der kun kan ses på deres CBS All Access-streaming-tjeneste.

Netflix har i øvrigt slet ikke noget produktionsstudie, så alt de kalder "Netflix Original" kommer et andet sted fra. Serier som Stranger Things, Orange is the New Black, osv. er specifikt lavet til Netflix, mens STD , Riverdale, The Expanse, osv. er lavet af/til forskellige tv-kanaler i USA.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 00:30
Jeg er stor fan af TNG men ikke af de andre serier så var spændt på hvad discovery havde at byde på. Jeg er solgt lad mig sige det sådan. Det lader til de er ved at bygge noget af en story arc op og fuck nogle fede scener. Da skroget var skudt i smadder og number one kun havde et "forcefield" Der adskilte hende fra det tomme rum, samt da "Europa" kolliderede med et cloaked Klingon rumskib. Fede scener. Serien er tydeligvis J.J. Abrams inspireret og det klæder den. Thumbs up herfra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu