recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Appletv 4k.. ingen HDR på netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Appletv 4k.. ingen HDR på netflix?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Appletv 4k.. ingen HDR på netflix?
    Sendt: 26-September-2017 kl. 20:23
Efter jeg har fået min nye 4k apple tv som skal erstatte min nvidia boks har jeg lagt mærke til at der ikke står HDR på nogen af titlerne mere..

Nu hedder de Ultra HD 4K..

Boksen er sat op til HDR 4:2:2..

Tv er Samsung SUHD 9505 som desværre ikke understøtter det nye Dolby Vision HDR, men det var ikke et problem på Nvidia boksen/ netflix der er indbygget i tv.. der for jeg stadig HDR logo

Nogen andre der har det samme problem?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2017 kl. 21:32
Yup. Det samme her. HDR vises som logo, når jeg ser Netflix gennem app på tv'et men ikke gennem det nye 4K ATV.


Redigeret af mufcdk1974 - 26-September-2017 kl. 21:33
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Yup. Det samme her. HDR vises som logo, når jeg ser Netflix gennem app på tv'et men ikke gennem det nye 4K ATV.

har du tv med dolby vision HDR?
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:13
HDR er ikke undersøttet på Apple TV 4K pga. apple ikke understøtter Google codec Om det overhovedet kan komme som software opdatering er jeg ikke sikker på, men forvent det ikke.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:22
Hbar: Hvad har Googles codec med Netflix at gøre?

Til jer andre: har I tjekket om det bare er logoet, der mangler, men at det alligevel er i HDR?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:31
Jeg har ikke rigtig mulighed for at tjekke det da mit tv ikke giver nogen meddelers om HDR er aktiveret ligesom et LG gør..

Mit TV er sat til HDR på det indput og Apple TV boksen ligeså..
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 11:19
Når jeg sætter mit TV i HDR10-tilstand via Apple TV 4K, så viser Netflix alligevel Dolby Vision-logoet. Det er en fejl, men jeg får tilsyneladende HDR10 korrekt nok igennem.

Mit gæt er, at der er lidt knas med Netflix app'en pga. den måde, Apple har implementeret HDR i boksen.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Yup. Det samme her. HDR vises som logo, når jeg ser Netflix gennem app på tv'et men ikke gennem det nye 4K ATV.

har du tv med dolby vision HDR?


Nej, HDR10
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 13:03
Hos mig så går der lidt tid før HDR-logoet slår igennem i Netflix, så hvis jeg skifter fra SDR til HDR på boksen, så opdateres logoerne i Netflix ikke med det samme. Hvis jeg ser på info på en film der afspilles, så skriver den dog, at det er HDR (hvis det er en HDR-titel).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

HDR er ikke undersøttet på Apple TV 4K pga. apple ikke understøtter Google codec Om det overhovedet kan komme som software opdatering er jeg ikke sikker på, men forvent det ikke.

Du er helt galt på den! Apple TV 4K understøtter HDR! Det er rigtig Apple har fravalgt VP9 som er en HDR type udviklet af Google til bla YouTube. Men da Netflix ikke benytter VP9, men der i mod HDR10 og Dolby Vison er det næppe problemetWink
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

HDR er ikke undersøttet på Apple TV 4K pga. apple ikke understøtter Google codec Om det overhovedet kan komme som software opdatering er jeg ikke sikker på, men forvent det ikke.

Du er helt galt på den! Apple TV 4K understøtter HDR! Det er rigtig Apple har fravalgt VP9 som er en HDR type udviklet af Google til bla YouTube. Men da Netflix ikke benytter VP9, men der i mod HDR10 og Dolby Vison er det næppe problemetWink

Korrekt. Min fejl, jeg tænkte på Youtube og ikke Netflix. Tak for rettelsen. :)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:


Du er helt galt på den! Apple TV 4K understøtter HDR! Det er rigtig Apple har fravalgt VP9 som er en HDR type udviklet af Google til bla YouTube. Men da Netflix ikke benytter VP9, men der i mod HDR10 og Dolby Vison er det næppe problemetWink

Vil gerne lige fjerne en misforståelse. VP9 er et codec, ligesom h265 (HEVC). HDR er det ikke.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu