recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Administreret switch eller ej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Administreret switch eller ej

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Administreret switch eller ej
    Sendt: 26-September-2017 kl. 21:36
Hej
Skal have en switch
På nuværende tidspunkt er det ikke nødvendigt at administrere noget
Men - hvem ved hvad man skal bruge i fremtiden
En administreret switch, SKAL man sætte noget op, eller kan den virke fra start som en ikke administreret switch ?

Redigeret af Brianigenigen - 26-September-2017 kl. 22:15
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 11:12
Den kan virke fra starten uden at man sætter noget op. 

Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

Den kan virke fra starten uden at man sætter noget op. 



1000 tak for svaret
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 19:43
Vær opmærksom på at mange administreret switche ofte trækker mere strøm end dem som ikke er administreret.

Så man kan hurtigt komme til at betale 200-300 kr om året for noget man måske vil bruge senere...
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:01
Til privatbrug vil jeg slå et slag for Netgears små managed switches. 

GS105E til ca. 250 kroner, det skal være E modellen, er en fiks lille 5 ports switch der kan lave vlans og port mirroring. Lad os sige du vil sniffe på din netværkstrafik med fx. wireshark, så kan du smide port 1 og 2 i samme vlan og koble den ind på den strækning du vil lytte på, klone trafikken på port 1 og 2 til port 3 og 4 på et andet vlan, så kan din bærbare lytte med på det hele uden at det kan ses. Konfigurationen sker via et windowsprogram, men efterfølgende husker den indstillingerne, et fint lille værktøj til netværkskufferten når du skal fejlfinde.

GS108E koster ca. en hund ekstra, er 8-ports og konfigureres via et webinterface, kan det samme som lillebroderen, men har ekstra porte så du fx. kan lege med etherchannels hvis du har servere der understøtter det og den slags. 

Jeg roder med Cisco's professionelle udstyr til daglig og de har langt flere features, men til privatbrug giver de små Netgear masser af bang-for-the-bucks. De to jeg nævner kan også lave fx. trafikprioritering.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu