recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H-3106 startfejl efter fabriksdefault
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

H-3106 startfejl efter fabriksdefault

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: H-3106 startfejl efter fabriksdefault
    Sendt: 27-September-2017 kl. 07:24
Pludselig var arkiv og start forfra væk på begge mine Samsung bokse. Fik fat i support, der ikke kendte til problemet i mit område.

Så jeg kastede mig over den ældste boks (H-3106), som indtil i går fungerede aldeles glimrende. Efter en del resultatløs rumsteren besluttede jeg at sætte boksen til fabriksdefault. Det skulle jeg aldrig have gjort, thi nu kunne boksen ikke finde et antennesignal, uanset hvilket netværks ID jeg testede. Der var glimrende signal med samme kabler til tv'et UDEN boks.

Jeg har prøvet alskens startmetoder blandt andet det gode gamle abegreb: menu, pil op, ok samtidig med tænd/sluk. Det gav ikke bonus, thi når codep dukkede op, blev der ikke som ellers talt op til 99. Efter et stykke tid fremkom fejlkode Er21. Jeg læste her i forum om forskellige forslag til start (Menu Guide, pil op og ned samtidig, whatever.) Dem prøvede jeg alle plus et par stykker, jeg selv opfandt.

Efter support havde lokket mig hen til nærmeste YouSee-butik med dyret med lovning på enten reparation eller bytning uden udgifter, humpede jeg hjem (har blandt KOL åndenød, slidgigt, diabetes) med uforrettet sag.

"Den boks er ældgammel og nu i stykker, den reparerer vi ikke, du kan få den nye boks for 30 kr. pr. måned", meddelte ungersvenden, der aldrig havde hørt hverken om abegreb eller andre fikse metoder til at starte en boks med.

Jeg er kommet så vidt, at boksen booster, loader, - - - -, tæller ned fra 15 til 1, ender på 00:00 - uret kommer aldrig frem. Har nogen viden om eller ideer til start?
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 07:34
PS. Den anden boks H-3126 havde tænkt sig om i løbet af dagen og fungerer nu fint igen med arkiv og start forfra.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 10:10

Det eneste der kan gøres er at den skrottes, kommer aldrig til at fungere mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 11:44
Øv, men tak Radiomand, jeg stoler på din viden om de gamle Samsung-bokse.
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 11:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 11:56

Den er forlængst udgået, og der er ikke længere mulighed for at hente nogen opdateringer til den, derfor kan den ikke gendannes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 12:07
Prøv at starte boksen op uden antennetilslutning. Herefter tilslutter du antennekablet til boksen igen og tænder boksen. Prøv evt. samme sted, som din 3126 er
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 14:01
Hej Jørn.
Tak for tip, men jeg har faktisk også prøvet dette, dog ikke uden antennekabel først. Prøver lige igen, selv om jeg mentalt har sluppet boksen og har bestilt den nye boks til 30 dask om måneden for til gengæld at skrabe overflødigt  "fedt" af mit abonnement.

PS. Hvor smider jeg dyret/liget hen som skrald? Ka' man slet ikke bruge noget af indmaden? (Ældste tvilling er elektronikmekaniker.)

Mvh. Kirsten


Redigeret af Kirsten42 - 27-September-2017 kl. 14:05
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 14:35
Desværre var det same o, same o, da jeg lige prøvede med abegreb til slut og fik codn at skue. Resultat efter nogen tid: Er21. (Faktisk har jeg også udført hardware reset til fabriksindstillinger på selve boksen: - - - - og derefter hurtigt FF FW FF FW, der sletter - - - - og boksen var som ny og rebootede automatisk.

Boksens menu fungerede for resten fint på tv'et trods sort skærm, og jeg syntes alt så ud som vanligt under information. Både opdateringer, abonnement, Ip-adresse osv, men software var fra 2013 og ikke fra 2016, så det... 


Redigeret af Kirsten42 - 27-September-2017 kl. 14:45
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 17:14
Inde under Menu skal du prøve at finde "Avanceret opsætning"
 
Når du har aktiveret dette, skal du prøve at vælge netværk på ny, der skulle gerne være mulighed for at vælge Frekvens # her vælges 450000 (Den gamle start frekvens 143 mHz er nedlagt) samt dit netværk typisk 120 eller ved Bland Selv 111.
 
Prøv nu om der kommer liv i boxen. . . .
 
Næste gang der mangler StartForfra og Arkiv, prøv at lade være med at gå i panik, men vent til næste dag, YouSee har lidt udfordringer med de gamle boxe.
 
Generelt vil jeg anbefale at folk så småt begynder at skifte til de Nye Humax boxe. . .
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den er forlængst udgået, og der er ikke længere mulighed for at hente nogen opdateringer til den, derfor kan den ikke gendannes.


Yousee har stadig SW_DOWN B på 450 MHz. Der ligger en henvisning til H3106.
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 03:29
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Inde under Menu skal du prøve at finde "Avanceret opsætning"
 
Når du har aktiveret dette, skal du prøve at vælge netværk på ny, der skulle gerne være mulighed for at vælge Frekvens # her vælges 450000 (Den gamle start frekvens 143 mHz er nedlagt) samt dit netværk typisk 120 eller ved Bland Selv 111.
 
Prøv nu om der kommer liv i boxen. . . .
 
Næste gang der mangler StartForfra og Arkiv, prøv at lade være med at gå i panik, men vent til næste dag, YouSee har lidt udfordringer med de gamle boxe.
 
Generelt vil jeg anbefale at folk så småt begynder at skifte til de Nye Humax boxe. . .

Hej Lars.
Jeg har for længst indstillet begge bokse til frekvens 450000, og jeg mener at huske, at H-3106 er indstillet på frekvensen. Problemet er jo desværre, at boksen ikke booter færdigt, men standser ved 00:00. Desuden giver codn blot Er21, der tælles ikke op (til 99, der er standard ved codn), så den er vist helt kaput pga reset til factory default, som Radiomand også skriver i sit indlæg ovenfor 

I øvrigt tak til alle for råd og tips...

Jeg HAR modtaget den nye boks, som kun ka' blive trådløs via 5GHz-båndet, som min router sæføli IKKE understøtter, pyh, ny router eller ny boks retur.


Redigeret af Kirsten42 - 30-September-2017 kl. 11:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu