recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avatar-sequels koster 1 mia. dollars
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Avatar-sequels koster 1 mia. dollars

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:18
Tak.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 23:33

De eneste film vi kan samligne med er de 3 hobbit film, af den simpel grund at de også var produceret som en stor film frem for 3 selvstændig produktioner, da det sparer en del på et budget, udover det er der en stor tax fordele at lave film i new zealand og her er det lidt voldsomt at avatar 2-4 blir 2.1 milliard kr dyrer end de 3 hobbit film på til sammen 4,2 milliarder kr.


Redigeret af ferrarimik - 28-September-2017 kl. 23:37
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj




Ja og endnu mere, hvis der ikke var lavet 67 afsnit Game of Thrones.
Men droppede at lave de næste Star Wars film.
At EA stoppede med at udvikle nye spil.

Hvor vil du hen med det? Jeg forstår det ikke
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:



De eneste film vi kan samligne med er de 3 hobbit film, af den simpel grund at de også var produceret som en stor film frem for 3 selvstændig produktioner, da det sparer en del på et budget, udover det er der en stor tax fordele at lave film i new zealand og her er det lidt voldsomt at avatar 2-4 blir 2.1 milliard kr dyrer end de 3 hobbit film på til sammen 4,2 milliarder kr.


Der laves 4 Avatar-film. Gennemsnitspris på $250 mio. De tre Hobbit-film kostede hhv. $200, $225 og $250 mio.

Derudover er Hobbitten næppe lavet på New Zealand af skattemæssige hensyn.

Redigeret af lunddal - 29-September-2017 kl. 10:14
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 11:07

nej selvfølgelig var det også landskabbet på new zealand og peter jacksom selv er der fra,  men at der er skatte fordel gør det ikke et skidt sted at lave film
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 11:36
hvorfor dog bruge så mange penge på film. For den milliard kan man jo redde den spidssnudede frø på Amager Fælled. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 11:41
James Cameron kunne ha' betalt Trump for at gå af. Men han valgte at lave film i stedet. Skandaløst. Skan-da-løst, siger jeg.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu