recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avatar-sequels koster 1 mia. dollars
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Avatar-sequels koster 1 mia. dollars

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Avatar-sequels koster 1 mia. dollars
    Sendt: 27-September-2017 kl. 16:33
Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj



Redigeret af jake51 - 27-September-2017 kl. 16:34
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 16:39
du er dygtig - prøv at slå op hvor mange penge den kradsede ind. og 1mia USD er ikke engang særligt meget. Det er vel egentlig snart gennemsnitspris for blockbuster actionfilm i øjeblikket. - At du ikke kan lide Avatar er op til dig. - jeg har nydt den adskillige gange. Så fordi du ikke kan skal du ikke generalisere.

Men for lige at hjælpe dig, havde den oprindelige film et budget på lige under 300mio usd. - tilbage i 2008-9 var det en pæn sjat penge for en "film" - den har så tjent 10x det ind og ligger så stadig ubetinget som nr 1 på listen over mest indbringende film i historien, så din holdning må du nok hellere holde for dig selv. Du er vist en kende i mindretal.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 17:03
Det bringer gennemsnitsprisen på niveau med Captain America: Civil War, Harry Potter and the Half-Blood Prince, Batman v Superman: Dawn of Justice, The Hobbit: The Battle of the Five Armies, Fast & Furious 8, og der er mange andre film i nærheden.

Altså et meget normalt budget for en moderne actionfilm.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj


jeg er mere nysgerrig efter hvilken type elendighed du mener man kan udrydde?
Hungersnød?
jeg kan garantere dig for at der er brugt MEGET MEGET MEGET mere end 1 Milliard på det indtil videre og det er sku ikke udryddet endnu.
Men jeg tænker du måske har noget  hemmelig viden vi andre ikke er i besiddelse af siden du kan ved man ligefrem kan udrydde noget elendighed.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj


jeg er mere nysgerrig efter hvilken type elendighed du mener man kan udrydde?
Hungersnød?
jeg kan garantere dig for at der er brugt MEGET MEGET MEGET mere end 1 Milliard på det indtil videre og det er sku ikke udryddet endnu.
Men jeg tænker du måske har noget  hemmelig viden vi andre ikke er i besiddelse af siden du kan ved man ligefrem kan udrydde noget elendighed.

For 1 Milliard kunne man nok hyre en rigtig god snigmorder der kunne sætte en kugle i hovedet på Kim Jong-un.
Det ville da udrydde en masse elendighed... Wink
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj


jeg er mere nysgerrig efter hvilken type elendighed du mener man kan udrydde?
Hungersnød?
jeg kan garantere dig for at der er brugt MEGET MEGET MEGET mere end 1 Milliard på det indtil videre og det er sku ikke udryddet endnu.
Men jeg tænker du måske har noget  hemmelig viden vi andre ikke er i besiddelse af siden du kan ved man ligefrem kan udrydde noget elendighed.

For 1 Milliard kunne man nok hyre en rigtig god snigmorder der kunne sætte en kugle i hovedet på Kim Jong-un.
Det ville da udrydde en masse elendighed... Wink

Det er sku ikke sikkert.
vi ANER rent faktisk ikke hvordan folkene har det.

det er/var den samme snak om Gaddafi, vi aner reelt set ikke hvordan han er udover hvordan medierne har valgt og fremstille ham..
det samme med Hussein... vi ved nogle ting, men vi aner ikke hvad der ligger bag og hvem.
Det er masser af gange blevet bevist at USA har haft fingeren med i det hele.
Så for en milliard er jeg sikker på også ku henrette præsidenten, men det udrydder ikke nødvendigvis elendigheden..
Så vidt jeg ved er der stadig elendighed i både iran/irak/afghanistan osv osv :)
Men olie pengene kan vi self godt bruge. :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 15:21
Teksten og brugen af Wink, antyder en vis ironi i indlægget...
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 15:44
LOL
den fattede jeg ikke.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 19:03
Jeg og min familie har nu nydt godt af Avatar, og glæder os over der bruges penge på det igen.

Fik du det forkerte ben i morgenkaffen i går?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 19:21
Så det er ikke kun mig ; )
Er pjattet med store flotte blockbusters: Terminator og The Abyss er blandt mine yndlingsfilm
Men Avatar er bare et dårligt remake af Danser Med Ulve (skift indianere ud med blå aliens), så hvad skal vi med fire sequels?
Det virker bare som et slemt spild af penge
Det er så min mening

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 21:02
Leder man længe nok på nettet kan man finde enhver holdning om hvadsomhelst. Avatar-filmene har i det mindste et budskab.

"Ghost In The Shell" kostede $110 millioner at lave. Dér kan du fandme snakke om spild af penge.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:16
Smag og behag
Ghost in the Shell er klart bedre end Avatar
Men vi bliver aldrig enige, og det er fint nok
Nok fra mig i den sag
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu