recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antivisrus prog. til spillepc, free.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivisrus prog. til spillepc, free.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antivisrus prog. til spillepc, free.
    Sendt: 27-September-2017 kl. 20:12
Hey folkens.

Ved godt at det er et næste slidt op spørgsmål men alligevel, jeg har 2 drenge som bruger pc/bærbar til at spille på, og skal derfor bruge et antivirus program som er yderst simpelt og ikke popper op hele tiden. Godt være det så heller ikk fanger ALT men bare det så tager noget.

De kører win10 og mærket er Lenovo.

Hvad er Jeres egne erfaringer? Takker for svarene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 20:54
Microsoft defender.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 21:01
Kan det virkelig gøre det - også hvis det er børnene prøver at installere noget bras med snavs i??
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2017 kl. 21:27
Windows defender er fint. Hvis børnene installerer noget bras, så er det næsten ligegyldigt hvad de har installeret af antivirus. 

Det bedste du kan gøre, er at tale med dine børn om hvordan de skal forholde sig på internettet, hvad de må og ikke må og så have et windows image parat, til at rulle på deres maskiner, når de på et tidspunkt får installeret noget der får alt til at stå på kinesisk eller der dukker billeder af let påklædte damer op, på hver anden side de tilgår :)
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 03:29
Citér Godt være det så heller ikk fanger ALT men bare det så tager noget.


den lader vi lige stå...
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hey folkens.

Ved godt at det er et næste slidt op spørgsmål men alligevel, jeg har 2 drenge som bruger pc/bærbar til at spille på, og skal derfor bruge et antivirus program som er yderst simpelt og ikke popper op hele tiden. Godt være det så heller ikk fanger ALT men bare det så tager noget.

De kører win10 og mærket er Lenovo.

Hvad er Jeres egne erfaringer? Takker for svarene.

Har du selv noget betalings-antivirusprogram med ubrugte licenser? Fordi mange af disse kan bruges på op til 3 eller nogen endog 5 computere. Så kunne du, hvis det er tilfældet, smide det på deres computere.

Installér derudover også "blokeringssoftware" på browserne - så er det mere overskueligt, når der skal downloades noget.


Redigeret af mnielsen - 28-September-2017 kl. 06:49
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 08:04
Hej

Har selv haft samme problemstilling som dig og kørt med gratis antivirus programmer. Men valgte nu at skifte over til et betalingsprogram for ca 5 år siden og har ikke fortrudt.

Nu kører jeg med Kaspersky Internet Security på børnenes(stationær og bærbar) og min egen pc. Lige pt prøver jeg det også på min Android mobil.

Jeg køber det altid bed Amazon Uk da de har det billigt. Her linker jeg til en 5 licens, men kan også fåes med 10 licenser


Vh Jakob


Redigeret af Jesna - 28-September-2017 kl. 08:05
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 10:52
Bitdefender Free har jeg gode erfaringer med. Kiggede selv efter en gratis antivirus og læste et par tests. Bitdefender er en af dem der fanger flest virusser og den som bruger mindst ressourcer. Så på en spil pc er den fin.
https://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Så læste jeg om Kasparsky Free, som har vist sig IKKE at være Free. Det er en et-årig gratis licens man får.
https://www.kaspersky.com/free-antivirus
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 19:53
Kaspersky er med til at udvikle vira og malware. Så holde fingrene væk fra det. Jeg som professionel IT supporter anbefaler bare defender fra Microsoft, så længe man ikke gå på de værste fy sider. De skal bare Have spillene fra de officielle stores. Så er det problem løst. Og med android. De får så sjældent vira og malware når man henter via af Play store. Så det er spil af penge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Kaspersky er med til at udvikle vira og malware. Så holde fingrene væk fra det. Jeg som professionel IT supporter


Spreder rygter.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Kaspersky er med til at udvikle vira og malware. Så holde fingrene væk fra det. Jeg som professionel IT supporter


Spreder rygter.......


Klaus
det er sjovt at computer World og version 2 haft det oppe og vende flere gange
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Kaspersky er med til at udvikle vira og malware. Så holde fingrene væk fra det. Jeg som professionel IT supporter


Spreder rygter.......


Klaus


Hej
Kunne det tænkes at den frie version har disse problemer som T-Duck omtaler.
Har haft licens til Kaspersky,men fik den ikke fornyet og gik derfor over Defender.
Har så lige lagt Kaspersky Free på og synes det kører fint,men hvis den udvikle vira og malware,vil jeg da ikke bruge den.
Mvh.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu