recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H96 pro+ 4K Android box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

H96 pro+ 4K Android box

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: H96 pro+ 4K Android box
    Sendt: 28-September-2017 kl. 19:58
Modtog idag en H96 pro+ 4K Android box men jeg synes jeg har problemer med at få den til at afspille materiale i 4K.

Jeg har prøvet med Netflix, Amazon og Youtube men ingen af apps'ne viser symboler der indikerer materiale i 4K og når jeg afspiller materiale som jeg ved er i 4K så er det tydeligvis ikke tilfældet. Går man i Youtube og prøver at ændre kvaliteten så er der slet ikke valgmulighed for 4K.

I boksens video indstillinger er 4K/60 Hz valgt.

Nogen der har erfaringer med denne boks og tilsvarende som jeg beskriver?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 21:02
Under HDMI  står der den har 2.0, men der står intet om HDCP 2.2. Når de undlader at sige noget om det, så tror jeg det er meget for at skjule, at det er en ældre version af HDCP. Og så virker 4K ikke. 
Det eneste den kan klare i 4K, er videofiler uden HDCP kryptering. Og dem er der ikke mange af, med mindre du henter ulovligt :(
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:30
Du har ret i der ikke står noget om HDCP og søger man på nettet kan man ikke rigtig finde nogen data.
'
Det sjove er at billedet ser ud til at være i dårlig opløsning (SD) når den vælger den automatiske indstilling til 4K/60Hz. Men hvis jeg selv skifter opløsningen til Fuld HD så ser det fint ud.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:36
Efter lige at have checke Mytrendyphone's hjemmeside står der godt nok:
Video Output: 1 x HDMI 2.0 med HDR, CEC og HDCP 2.2 support op til 4Kx2K@60fps

https://www.mytrendyphone.dk/shop/h96-pro-4k-214495p.htmlhttps://www.mytrendyphone.dk/shop/h96-pro-4k-214495p.html

Så det burde vel virke.

Gad vide om det blot er en dårlig boks, eller kan der være andre forklaringer?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:41
Jeg har ikke det bedste forhold til MTP. Jeg har tit set de skriver data på, som slet ikke passer på produktet. Og sjovt jeg slet ikke kan finde andre end dem, som påstår den har HDCP 2.2?
Men ja, jeg vil næsten tro der er tale om en dårlig boks. Kører den overhovedet Android TV eller blot "almindelig" Android?

Så vidt jeg husker, er den billigste Android TV boks med 4K, den Xiaomi har lavet. Finder den lige :)

Redigeret af Nagash - 28-September-2017 kl. 22:52
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 22:52
Denne her: http://www.mi.com/en/mibox/

Du skal dog lige finde en anden forhandler, da Mi selv sender fra Kina og så risikerer du moms og gebyr fra posten.

Redigeret af Nagash - 28-September-2017 kl. 22:56
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 23:02
Ja jeg havde kig på mi boxen også, men fandt så H96'en som i et par test virkede lovende. Og det er faktisk en fin lille box der er hurtig og responsiv og Kodi kører rigtig fint. Det er blot 4K opløsningen der er helt forkert og virker ulden/lavt opløsende. Og den kræver noget finjustering af brugergrænsefladen.

Jeg tror blot den kører standard Android 7.1

Jeg har prøvet både at koble den direkte mod mit LG65B6 TV og gennem min Denon receiver med samme resultat.

Nu har jeg skrevet til mytrendyphone og hvis de ikke har nogle anvisninger der ved et mirakel kan hjælpe så må den returneres.


Redigeret af bphhm - 28-September-2017 kl. 23:03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2017 kl. 23:08
Sådan helt generelt vil jeg fraråde de der bokse med standard Android. Netflix vil højst sandsynligt kun levere 480p ligesom alle andre streaming services, da den app man benytter er til telefoner.
KODI vil dog sagtens kunne finde ud af det.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 06:15
Har testet lidt med 4K demo filer lagt på en USB stick og de ser fine ud, men ved ikke om disse har HDCP 2.2.

Så boksen selv ser ud til at have kræfter nok, men der må være noget med implementeringen af SW'en ovenpå.


Redigeret af bphhm - 29-September-2017 kl. 06:19
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 10:35
Jeg er ret sikker på de ikke er krypteret med det. For hvorfor gøre det, når de er gratis og frit tilgængelig :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 11:37
Sjovt som MTP og mange andre markedsfører den som en "Android TV Box".

Det skal læses som "Android"-"TV Box" men det er nok ikke helt utilsigtet, at det også kan læses som "Android TV"-"Box".


I linie nr. 2 under funktioner står der dog:

- H96 Pro+ 4K TV box med Android 7.1 OS giver en meget hurtig svartid

Og under specifikationer:

- Operativsystem: Android 7.1

Den bliver næppe nogen god streamer (Netflix osv), men den kan måske bruges som Kodi-boks. Så vidt jeg forstår på diskussionerne på kodi.tv var der masser af problemer med S912-boksene med Marshmallow, men nogle af disse skulle være afhjulpet med Nougat.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 13:09
Ja jeg må sige det er noget vildledende. 

Det er fortsat en fin kodi box og billig så jeg prøvede at se om den kunne bruges i soveværelset som primær smart TV, men det er ikke til at styre Netflix app'en med de få knapper der er. Man kan ikke pause og starte midt i en Netflix afspilning.

Så nu synes jeg at jeg har givet den rigeligt med chancer og den ryger tilbage i weekenden.

Synd for det er en meget hurtig reagerende box.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu