recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naboens bas bor i min stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naboens bas bor i min stue

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 16:12
Måske. Jeg har ikke målt spektrum endnu, men det gør jeg når vi går i gang med at teste. Bassen føles dog rigelig dyb her hos mig. Jeg ved dog, at naboen kun har kørt den automatiske setup af bassen og ikke justeret den manuelt, der er vist et par niveauer at vælge mellem når den sættes op, men den forsøger selv at tilpasse sig rummet. Jeg har ikke selv købt sub’en til mit Sonos da jeg NETOP fandt den for rungende og uegnet til rummet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 17:57
Hvilke spec er der enlig på sådan en fætter, er med på at de reklamere på at den kan går ned til 25Hz. Men kan ikke lige se, hvornår den ruller af og hvor kraftig et spl den kan levere.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Støj regler er noget forældet noget ..
Bare man har lukkede vinduer må man give den gas ..
Og har naboen evt Danmarks mest larmende motor cykel så er det også OK .. men har man vinduet åbent og støjer så kan. Politiet stoppe det ..
Jeg bor på villavej og har heldigvis gode naboer
Men igen man ved ikke hvad man får i fremtiden

Mvh Michael


Ah Basto, den med motorcyklen holder ikke. Ordensmagten er helt fremme i skoene, hvis man fjerne den såkaldte dB-killer, som oftest sidder i de "Frække" udstødningsrør. Du ryger direkte i synshallen .

J

(Som har standard udstødning på MC'en)

Redigeret af Jwin - 29-September-2017 kl. 18:55
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 19:14
Kunne vi ikke holde MCer og politiet ude af den her debat?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 19:28
Det kan også forplante sig i etageadskillelsen, eller loftet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2017 kl. 20:06
Jo selvfølgelig Torben
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 08:54
Ang hvordan i måler det så ville jeg gøre følgende:
Få ham til at sætte en action film på som han kan lide. Transformers har meget bas. 
Så går du ind til dig selv og ringer til ham mens han "ser filmen" midt i en scene med meget action. 
Og så kan du bede ham skrue ned lige så stille til det har et acceptabel leje. 

Hvis det er musik han gøre så må i sætte noget musik på han normalt køre og gøre det på samme måde. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 09:10
Film er ikke egnet til løbende test. Det skal være noget hvor basgangen er nogenlunde konstant, så man kan høre forskellen uden at skulle hoppe frem og tilbage hele tiden. Så kan vi teste scenarier når vi tror det rette leje er fundet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 09:53
Prøv med Queens "Another One Bites the Dust Smile God weekend
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 09:55
Man kunne også vælge at prøve med brun eller pink støj og en målemikrofon i din stue. Så kan du se om det er specifikke frekvenser eller om der bare generelt er svag dæmpning. Er det kun specifikke frekvenser kunne det tyde på noget resonans og så kunne man være heldig at de ville hjælpe at flytte subwooferen hen i et andet hjørne.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 10:13
Det er som sagt kun de helt lave frekvenser, og vi er nede omkring de 50 Hz (vurderet subjektivt). Jeg kan slet ikke høre selve musikken. Det kunne dog godt være forstærket af noget resonans, så det må også testes. Man kan nok finde nogle klip med brun eller pink støj på Youtube, men da det er Sonos, så kan jeg jo ikke bare streame direkte fra en telefon ...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu