recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad hører du af musik i dag. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad hører du af musik i dag. ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

U2s nye nummer
Det er sådan en dejlig positiv sang

Fedt Vidste ikke de havde lavet nyt. :-D 

Hvad hedder det nye nummer ?. :-D 


http://https://www.youtube.com/watch?v=nd_EYo96lmo

Smile

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 14:09
Jeg hører det nye album fra OMD (Orchestral Manoeuvres In The Dark), der hedder The Punishment of Luxury.

Ret godt.




Redigeret af hummelmose - 30-September-2017 kl. 14:10
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 14:50
Jeg hører næsten al slags musik. Dog ikke tysk schlager, dansktop, opera og absolut ikke tung metal alá Slipknot o.lign hovedrystende koncentreret larm. Wink
Men ellers så er mine foretrukne bl.a. Carlos Santana, Eric Clapton, Brian Adams, Supertramp, BonJovi, Toto,
Mange af dem har jeg også som musik dvd'er, da jeg så får en mere "fyldig" oplevelse fra "stue alteret". Smile
En jeg især bliver opstemt af at se og høre er: David Gilmore - " Remember that night" Live at the Royal Albert Hall (2 DVD Special Edition).
Det er imo. simpelthen noget af det ypperste, hvis man er til sublim guitar spil. Clap 
Ligeså er Eric Clapton "One more car - One more rider" (Live DVD) Smile
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 15:20
Åh ja glemte Toto .. fantastiske musikere .. og oveni fantastisk studie lyd .. overvejer om man snart sku tage sig sammen til at gøre den live ?
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 15:21
Gøre = høre
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 15:27
Jeg hører alt fra dagens top 20 til gamle rock klassikere. Men mest af alt hører jeg musik fra slutfirserne tidlig halvfemserne dengang house og techno virkelig begyndte at rykke. 
Meget af den musik er desværre ikke på Spotify eller Apple music men heldigvis ligger der masser på Youtube og i Det DUR gruppen på facebook er der heldigvis masser af entusiaster som smider masser af youtube links op. Det er en sand fornøjelse nærmest dagligt at falde over et nyt/gammelt nummer som man havde glemt :-)
.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Som overskriften siger, Hvad høre du af musik i dag. ?.

Jeg selv elsker rock og instrumental musik :-) 

og dog kender jeg ikke så meget til det instrumentale musik. Men kender Lindsey Styrling, :-)

Kan anbefale Crystalize og Roundtable og The Arena :-) Det er nok mine 3 ynglings med hende :-)

Men hvad findes der ellers der ude. Hvad ville i anbefale ? :-)




Jeg hører bare Radio Nord - på arbejdet, såvel som derhjemme. Dog synes jeg, at den godt kan blive noget småkedelig i weekends og især på søndage.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 19:59
Jep, det nye U2 nummer er fedt: You're the best thing about me:
https://www.youtube.com/watch?v=nd_EYo96lmo

The Hooters er også godt - All you zoobies, Johhny B. O.s.v.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Åh ja glemte Toto .. fantastiske musikere .. og oveni fantastisk studie lyd .. overvejer om man snart sku tage sig sammen til at gøre den live ?


De gav koncert i Middelfart, for en måned siden..

M.v.h.
Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af poulsen48 poulsen48 skrev:

Som overskriften siger, Hvad høre du af musik i dag. ?.
 
Mest rock af forskellige slags fra 75 og frem.
Pink Floyd, Genesis, Rush, Dream Theater og ELO, men også over i f.eks. Runrig, Lisa Gerrard og soundtracks fra f.eks. Hans Zimmer.
 
I øjeblikket står den mest på Dream Theaters ballader:
https://www.youtube.com/watch?v=0lWrkxzWA5M
 
Hører dog ikke meget radio, så det bliver ikke til nogen udforskning af nutidens musikunivers.
 
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Men mest af alt hører jeg musik fra slutfirserne tidlig halvfemserne dengang house og techno virkelig begyndte at rykke. 

Kender du Front 242?

Jeg var i øvrigt til koncert med Nitzer Ebb i 1990 var det vist, dem kender du nok også så

Lidt OT, håber det går an !
Til top
poulsen48 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poulsen48 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 22:31
Hold op hvor er det bare så fedt og komme her ind og se alle jeres dejlige indlæg.

Jeg har ikke haft den store tid til og gennemgå alt i har forslået da jeg har været så heldig og blive inviteret med mine brødre til Ronbjerg feriecenter :-D 

Så den har mest stået på det sociale og derfor svare jeg først tilbage nu som et allaround indlæg. :-) 

Men jeg har dog fået hørt lidt af det som er blevet forslået. :-D 

Jeg ville gerne sige tusend tak for og dele din musik smag med mig. :-D At du har brugt din tid på og skrive et fint og forstående indslag til mit opslag. :-D 

Så mange tak. :-D 

Jeg ville løbene skrive hvad jeg har hørt af det. :-D 
//Poulsen48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu