recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger og råd til nyt anlæg (NAD, Elac, SVS)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefalinger og råd til nyt anlæg (NAD, Elac, SVS)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HejsaDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HejsaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefalinger og råd til nyt anlæg (NAD, Elac, SVS)
    Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 21:04
Hej,

Jeg er i øjeblikket ved at undersøge hvilken nyt anlæg jeg skal købe og mangler lidt hjælp til anbefalinger og råd. Min pris niveau er mellem 10.000-15.000 kr.

Jeg søger et stereo setup med kompakte højtaler og en subwoofer. Jeg skal bruge det til streaming af musik via sonos, spotify eller tidal og til film.

Jeg kan lide at lyden er dynamisk, lidt varm og ikke for kold, krystalklar i mellemtone og diskant (så man kan høre hvad der synges og siges på tv), samt jeg er til bas, som er stram og meget dyb. Mit crossover frekvens kommer jeg nok til at have på 65-70 hz på sub.

Jeg har overvejet følgende setup, efter at have undersøge mange reviews på danske, engelske og amerikanske sider:

NAD C338 
ELAC UNI-FI BS U5
SVS PB-1000 subwoofer

Yderliger har jeg kigget på 

B&W 602 S2 eller 603 S2 
B&W 707 S2
B&W ASW608 subwoofer 

Hertil har jeg overvejet flere forskellige integrerede forstærker 

CAMBRIDGE CXA60 FORSTÆRKER
POWERNODE2
NAD C368 FORSTÆRKER
HEGEL H90
Marantz PM7005

Jeg vil rigtigt gerne høre jeres anbefaling, meninger og råd?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 23:38
Du skriver "Jeg kan lide at lyden er dynamisk, lidt varm og ikke for kold..." => Det lyder umiddelbart til, at Dali kunne være et godt valg til højtaler - måske sammen med NAD...

"krystalklar i mellemtone og diskant" => Det lyder som om, man kunne overveje en serie med en rigtig god diskant-enhed.

Et forslag som du selv nævner:

 DALI SUB E-9 F Subwoofer
3.699,-

2stk ialt 6.398,-

IALT 15.096,-


Ellers kunne du jo overveje at købe brugt...


Redigeret af dr_schlemer - 03-Oktober-2017 kl. 23:40
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 09:02
Mit forslag er at gå ud og lyt.

Tag evt en ven med.

Nogle butikker tilbyder endda at man kan låne med hjem. Og hjemme er det bedste lytterum.

Nu har du alllerede fået et forslag, så du kan passende starte her.

Held og lykke med jagten.
Til top
HejsaDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HejsaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:50
Hej,

Tak for forslag dr_schlemer.

Jeg har tidliger haft DALI Concept serie med sub og var glad for det til film, men synes ofte musik delen ikke helt spillede.

Jeg har allerede hørt OPTICON, men synes faktisk B&W var mere min smag:) og at subben i b&w serie er strammere og mere kontant.

Mufti - Jeg vil rigtigt gerne høre det, men de 3 produkter jeg foreslår forhandles alle af 3 forskellige forhandler på 3 forskellige geografiske lokationer i danmark, øv øv... jeg skal køre til øst, vest-jylland og fyn:( Hvorfor jeg havde håbet på at nogen herinde kender til produkter og kunne dele deres mening om dem. Men planen er at høre det sammen, hvis det er muligt.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af HejsaDK HejsaDK skrev:

Hej,

Tak for forslag dr_schlemer.

Jeg har tidliger haft DALI Concept serie med sub og var glad for det til film, men synes ofte musik delen ikke helt spillede.

Jeg har allerede hørt OPTICON, men synes faktisk B&W var mere min smag:) og at subben i b&w serie er strammere og mere kontant.

Mufti - Jeg vil rigtigt gerne høre det, men de 3 produkter jeg foreslår forhandles alle af 3 forskellige forhandler på 3 forskellige geografiske lokationer i danmark, øv øv... jeg skal køre til øst, vest-jylland og fyn:( Hvorfor jeg havde håbet på at nogen herinde kender til produkter og kunne dele deres mening om dem. Men planen er at høre det sammen, hvis det er muligt.


Så prøv evt ASW608 woofer sammen med et par CM5, mens de stadig kan fås til reduceret pris.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
HejsaDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HejsaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 22:36
Jeg har hørt både CM1 og CM5 med B&W sub, da jeg købte mine nuværende CM1. Men jeg valgte bare ikke at købe en sub. 

Jeg har derimod ikke hørt de nye B&W 707/706 S2. Så dem skal jeg snart ned og høre. Jeg tror egentlig at jeg heller vil købe de nye B&W pga. den nye diskant de har lavet som skulle være betydelig bedre til gengivelse af de høje toner og stemmer og så heller betale det ekstra:)

Har du noget erfaring med andre sub mærker: svs, klipsch, earthquake?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af HejsaDK HejsaDK skrev:

Jeg har hørt både CM1 og CM5 med B&W sub, da jeg købte mine nuværende CM1. Men jeg valgte bare ikke at købe en sub. 

Jeg har derimod ikke hørt de nye B&W 707/706 S2. Så dem skal jeg snart ned og høre. Jeg tror egentlig at jeg heller vil købe de nye B&W pga. den nye diskant de har lavet som skulle være betydelig bedre til gengivelse af de høje toner og stemmer og så heller betale det ekstra:)

Har du noget erfaring med andre sub mærker: svs, klipsch, earthquake?

Jeg havde først forskellige Dali højtalere, skiftede så til B&W, videre til Dynaudio, og er nu tilbage, hvor jeg startede med NAD og Dali - denne gang Dali mentor. Jeg er selv mest til Dali, Dynaudio og Proac. Synes, at metaldiskanten i B&W ofte bliver for skarp - specielt ved en digital forstærker.
Har du overvejet mindre gulvhøjtalere i stedet?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
HejsaDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HejsaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 19:21
Jeg har hørt de fleste gulvhøjttaler i hifiklubben og synes jeg mest til kompakt højttaler lydmæssigt, samt jeg ikke er til alt for store højtaler, hvorfor jeg har besluttet at kigge efter en sub til disse. Jeg har dog inden den beslutning lavet en mulig liste:)

B&W 684 S2 GULVHØJTTALER - har hørt og de var for spinkle i lyden
B&W 683 S2 gulvhøjttaler - det var bestemt en mulighed
DALI ZENSOR 5 AX - mangler at høre
Canton GLE 496 - har nok ikke mulighed for at høre
Monitor Audio Silver 300 - mangler at høre
SYSTEM AUDIO SAXO 50 - mangler at høre
SYSTEM AUDIO SAXO 70 - mangler at høre

Samt jeg har hørt forskellige DALI som nævnt. Men synes ikke lige det var sagen.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af HejsaDK HejsaDK skrev:

Jeg har hørt de fleste gulvhøjttaler i hifiklubben og synes jeg mest til kompakt højttaler lydmæssigt, samt jeg ikke er til alt for store højtaler, hvorfor jeg har besluttet at kigge efter en sub til disse. Jeg har dog inden den beslutning lavet en mulig liste:)

B&W 684 S2 GULVHØJTTALER - har hørt og de var for spinkle i lyden
B&W 683 S2 gulvhøjttaler - det var bestemt en mulighed
DALI ZENSOR 5 AX - mangler at høre
Canton GLE 496 - har nok ikke mulighed for at høre
Monitor Audio Silver 300 - mangler at høre
SYSTEM AUDIO SAXO 50 - mangler at høre
SYSTEM AUDIO SAXO 70 - mangler at høre

Samt jeg har hørt forskellige DALI som nævnt. Men synes ikke lige det var sagen.


Du skulle nu prøve et par Dali mentor 6 :-)

TC har også en Epos K3 på tilbud med fint lydbillede, som kunne være en god mulighed. Og HFK har B&W CM8 på tilbud (restlager). En god gulvhøjtaler giver dig bedre stereoperspektiv end sub+reol højtalere.

Redigeret af dr_schlemer - 06-Oktober-2017 kl. 21:02
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:03
Spændende projekt, du må ud og lytte, for det er det eneste rigtige...

Jeg vil helt klart anbefale dig, at du lytter til Hegel H90, den skulle performe helt fantastisk og jeg vil påstå, at den fejer de andre forstærkere du lister, af banen... Den skulle have en rigtig fin bas og rigtig god kontrol over højttalerne... Forstærkeren har desuden en rigtig god DAC. Med den som hjertet i systemet, så er du sikker på, at du får max ud af dine højttalere.

I forhold til reol højttalere, så har jeg haft System Audio, B&W og Dynaudio DM2/6. Sidst nævnte bruger jeg i mit pc setup, de spiller virkelig godt på en Cyrus 5 forstærker. Min favorit er klart Dynaudio, det spiller super stramt og placeret korrekt, men en fin bas.

Så jeg ville lytte på en H90 med et par Dynaudio Emit10/20. Skal der gulvhøjttalere til, så måske et par Q Acoustic 3050 eller hvis budgettet er til det, så et par Dynaudio Emit M30.

TapeConnection i Århus har vist alle de produkter. De har desuden også Monitor Audio, som generelt får rigtig fin kritik. Dem har jeg dog ikke erfaringer med.

Skulle jeg personligt ud og investere i dag, så ville jeg overveje om det ikke var et par aktive højttalere der skulle til... Et par Dynaudio Xeo 4 kan bruges med en sub, og Xeo 4 koster 12-13000,- cirka og skulle spille suverænt, bedre en et anlæg til samme pris iflg. anmeldelserne...

Go' jagt :-)



Redigeret af Gofiland - 24-Oktober-2017 kl. 10:11
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu