recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille musik fra USB nøgle?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille musik fra USB nøgle?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zjapper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zjapper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille musik fra USB nøgle?
    Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 22:12
Jeg har fået lavet mit arbejdsrum færdig, med workbench, værktøj, fiskegrej osv.
Og når jeg nu skal opholde mig i mit hobbyrum, så skal der self være noget musik i baggrunden.

Og da jeg absolut ikke kan fordrage alt det bluetooth og trådløse fis, så søger jeg noget enkelt.
Noget med strømstik (gider ikke skifte batterier og lade op hele tiden), hvor jeg bare kan smide en ganske alm USB nøgle i, og høre det musik som er på den.
Det er et plus hvis der også er radio i, men ikke et krav.

Men alt hvad jeg kan finde, er alle de mærkelige trådløse bluetooth ting, som koster overpris ligesom feks iphones.
Det eneste jeg har kunne finde, er sådan nogle store klodsede grimme maskiner som ligner en ghettoblaster fra 1997.

Der der birkelig ikke noget anstændigt derude som er til at betale, som ikke har en lydkvalitet som en bærbar pc?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 23:00
du bliver ganske enkelt nødt til at ændre dit verdenssyn. Det er rent faktisk ikke særligt slemt. - men der findes jo sjovt nok stadig mp3 afspillere. eller en ipod touch. er godt klar over det ikke er en "billig" løsning, men så absolut en af de bedste. Så et sæt aktive højttalere koblet til en ipod dock og du kan godt lege at ipod fungerer som en usb-nøgle (hvilket den jo teknisk set gør)
Til top
zjapper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zjapper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 23:08
Jeg køre stadig gammel nokia med knapper.:)
Jeg er simpelthen for langt op i alderen til at begive mig ud på den rejse.
Aktive højtalere?
Skal de ikke tilkobles med lydkabler? Tænker om AUX er muligt, for det kender jeg da trods alt.:)
Og kræver det ikke 2 højtalere?

Det havde bare været skønt med sådan en lille sag som de der bluetooth, bare hvor jeg kunne lade opladeren sidde i stikkontakten, og hvor der var USB indgang (plug'n play).
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 23:13
En JVC Boomblaster kan det du vil.

Find evt. en brugt på dba.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 23:13
Find en 12 volts forsyning der kan levere en 3-5A og så køb sådan en her: http://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/autoradio/xzound-x25-rds-cd-mp3-usb-sd-aux-4x40w/n1200266494/pn-954060006/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 00:25
Hej.

Når jeg læser dig indlæg syntes jeg at du lyder til at en Brugt Jacobsen II eller 3 Radio med Aux indgang lige må være sagen.

Her er et link til download af en PDF en manual:


Og der er mange billigt til salg på DBA:


Og lyden er forbavsende god.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 02-Oktober-2017 kl. 00:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 06:01
Sjovt, min svigermor har to af ovennævnte, jeg syntes ikke at lyden er overraskende god i dem.

I det hele taget oplever jeg dem som noget "ubrugeligt halvbras". Men okay, til en halvtredser, så passer det nok meget godt......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 11:18
De skal være aktive da de jo skal have noget strøm et eller andet sted fra. - en ipod med aktive højttalere kræver ikke andet. Du skal ikke have nogen forstærker mellem eller noget andet end et 3,5mm minijack kabel. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 11:48
Som sagt kan en JVC Boomblaster (el. lign.) løse det hele (USB-tilslutning, højttalere, strøm og radio) i én enhed.
Lyder mere som det han er ude efter, istedet for minijack-kabler, aktive højttalere og eksterne strømforsyninger.

Den giver også en god lyd Smile



Redigeret af Deschain - 02-Oktober-2017 kl. 11:52
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu