recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bug i Windows 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bug i Windows 10?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bug i Windows 10?
    Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 12:47
Her i weekenden har jeg skiftet fra Windows 7 til 10 på en af mine PCere. Når jeg tilslutter min 3 TB 2½" harddisk i en vilkårlig USB 3,0 port, popper der en meddelelse op om at disken kræver mere strøm end porten kan levere og efter få sekunder lukker PCen ned, formentlig for at undgå overbelastning.
Dette problem havde jeg aldrig med den samme PC og harddisk da jeg kørte Windows 7.
Er der andre der kan genkende dette og eventuelt ved hvad man kan gøre?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 13:12
Prøv at at se om dit USB kabel/stik har en kortslutning. Det vil resultere i denne slags fejl.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

hvad man kan gøre?

Hej.

Jeg går ud fra at du ikke har nogle USB 3.0 stik i den ramte PC?
Så den umiddelbare løsning må være at bruge en HUB med separat strømforsyning.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

hvad man kan gøre?

Hej.

Jeg går ud fra at du ikke har nogle USB 3.0 stik i den ramte PC?
Så den umiddelbare løsning må være at bruge en HUB med separat strømforsyning.

Hilsen Carsten.
 
Som du kan se i mit første indlæg har jeg USB 3.0 porte i den omhandlede PC og det virkede med Windows 7, så det burde også virke med Windows 10. Jeg vil prøve at skifte kablet og se om det gør nogen forskel.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Som du kan se i mit første indlæg har jeg USB 3.0 porte i den omhandlede PC

Du har hekt ret. Det havde jeg ikke set. Det må du undskylde.

Men jeg tror at det er et generalt problem. Når jeg forsøger at google

'USB 3.0 hdd stop working when upgrade from win7 to win 10'

Kommer der mange hit frem:


Hilsen Carsten.




Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 14:23
Det er virkelig skræmmende her mere end 2 år efter introduktionen af Windows 10. Jeg har før haft Windows 10 på den ramte PC som er knap 1½ år gammel, men valgte for et års tid siden at gå tilbage til Windows 7, på grund af andre problemer. Troede dog, at nu var alle børnesygdommene løst - men det er de åbenbart ikke.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 15:11
Jeg tror at Windows 10 teamet er et helt andet team end dem som har udviklet på Windows 7 + 8.

Jeg sidder ofte hovedrystende med de ting som er fejl i Windows 10, men som for længst blev rettet i tidligere Windows verisoner.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:54
vil nu umiddelbart argumentere for om ikke det var en sikkerhedsfeature frem for en bug. - hvis du kobler en 3,5" disk til en usb port uden at den ellers har fået tilført strøm, så burde den reelt ikke kunne starte disken op. De fleste 3,5" kræver stadig lige en smule mere saft end hvad en USB port kan levere i ampere. især når den spiker i opstart. Umiddelbart burde OS så vælge ikke at gøre noget som helst for at sikre man ikke forsøger at sende for meget strøm ud gennem porten og derved kan beskadige bundkortet. Win7 havde jo ikke native support for usb3.0 og kunne forestille mig den slet ikke kunne finde ud af at levere en fejlbesked hvis man sendte for meget strøm gennem porten.

MEN derfra og så til direkte at lukke ned er så en helt anden side af sagen.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

vil nu umiddelbart argumentere for om ikke det var en sikkerhedsfeature frem for en bug. - hvis du kobler en 3,5" disk til en usb port uden at den ellers har fået tilført strøm, så burde den reelt ikke kunne starte disken op. De fleste 3,5" kræver stadig lige en smule mere saft end hvad en USB port kan levere i ampere. især når den spiker i opstart. Umiddelbart burde OS så vælge ikke at gøre noget som helst for at sikre man ikke forsøger at sende for meget strøm ud gennem porten og derved kan beskadige bundkortet. Win7 havde jo ikke native support for usb3.0 og kunne forestille mig den slet ikke kunne finde ud af at levere en fejlbesked hvis man sendte for meget strøm gennem porten.

MEN derfra og så til direkte at lukke ned er så en helt anden side af sagen.

Hvor står det noget om at det er en 3,5" ekstern disk?
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 09:23
Sikker på du ikke mangler at installere end USB 3.0 driver. Jeg ved at MSI og sikkert også andre har en SuperCharge driver som gør at porten kan levere mere strøm end normalt. Kan være du har haft denne inde ved Windows 7, men mangler den ved Windows 10.

Du finder denne driver på producentens hjemmeside.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu