recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming problemer med Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming problemer med Netflix

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Hvor mange problemer med billede kvalitet på Netflix
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
14 [36,84%]
24 [63,16%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.

Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder?


Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere.
Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her


Ja det passer meget godt.
Det er sjovt de så siger det er vors udbyder skyld. Men Fibia kunne fortæller at i nat og den 23. opdatere netflix deres server på fibia's netværk.

Spænende om det er noget der så kan mærkes. 

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.

Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder?


Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere.
Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her


Ja det passer meget godt.
Det er sjovt de så siger det er vors udbyder skyld. Men Fibia kunne fortæller at i nat og den 23. opdatere netflix deres server på fibia's netværk.


Spænende om det er noget der så kan mærkes. 


Køre kke med VPN og køre med statisk. Nu du siger det, så passer 2 mdr rigtig godt med, hvornår problemerne startede. Kørte super fint før, og intet er ændret i opsæt.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 23:33
Har også oplevet det, det sidste stykke tid med Netflix på Chromecast i soveværelset og på børnenes 3 Chromecasts. I stuen via indbygget app i tv, er der ingen problemer, ej heller med 4K

Ingen andre apps fejler noget, mit wifi gør heller ikke.

Har Stofa fiber.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 00:46
Jeg har Fibia/waoo jeg har problemer med Netflix over Chromecast men ingen problemer over ps4. Chromecasten virker fint til alle andre Apps. Mistænker Chromecast og Netflix ikke arbejder godt sammen.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.

Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder?


Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere.
Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her

Passer også hos os. Har kørt perfekt i flere år indtil ca 1-2 mdr siden. Nu kører kvaliteten op og ned og indimellem med fejlkode 11800 og stopper. Det er både på Apple tv4 samt Panasonic tv app. Vi har WAOO 100/100 fibernet og kablet netværk og oplever ingen problemer med andre streaming tjenester (min bio, cmore, HBO Nordic, DR, TV2 play). Pænt træls. Er faktisk grunden til at jeg ikke vil betale ekstra for et 4K abb.

Redigeret af dr_schlemer - 07-Oktober-2017 kl. 10:07
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 10:37
[/QUOTE]
Passer også hos os. Har kørt perfekt i flere år indtil ca 1-2 mdr siden. Nu kører kvaliteten op og ned og indimellem med fejlkode 11800 og stopper. Det er både på Apple tv4 samt Panasonic tv app. Vi har WAOO 100/100 fibernet og kablet netværk og oplever ingen problemer med andre streaming tjenester (min bio, cmore, HBO Nordic, DR, TV2 play). Pænt træls. Er faktisk grunden til at jeg ikke vil betale ekstra for et 4K abb. [/QUOTE]

Ja det er det helt samme her.
Fik endda nyt tv i går og håbede at det kørte bedre på app'en på tv'et men nej det er det samme bøvl.
Det er godt nok ved at være træls...

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 12:29
Ingen problemer her.

Har YouSee coax internet.

Redigeret af lunddal - 07-Oktober-2017 kl. 13:12
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 13:07
Heller ingen problemer her på ATV 4 via yousee coax
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 18:43
Kører fint her via Chromecast2 og Sony Android tv. Sidst nævnte er kablet.

Jeg har fiber var andels.net 200/200 Mbit og premium abonnement.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 23:48
Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN?
Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal

[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info]
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]

Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.

Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder.

Redigeret af TBC1 - 08-Oktober-2017 kl. 00:21
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 01:54
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN?
Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal

[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info]
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]

Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.

Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder.
der tager du fejl mht. Netflix. For efter netflix har opdateret deres ene server hos fibia,er halvdelen af kataloget hos mig blevet stabilt igen.plus jeg kører trådet til min Shield

Redigeret af T-Duck - 08-Oktober-2017 kl. 01:54
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN?
Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal

[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info]
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]

Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.

Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder.


Køre ikke wifi her, men kablet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu