recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming problemer med Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming problemer med Netflix

 Besvar Besvar Side  <1 234
Afstemningsspørgsmål: Hvor mange problemer med billede kvalitet på Netflix
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
14 [36,84%]
24 [63,16%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN?
Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal

[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info]
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]

Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.

Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder.
der tager du fejl mht. Netflix. For efter netflix har opdateret deres ene server hos fibia,er halvdelen af kataloget hos mig blevet stabilt igen.plus jeg kører trådet til min Shield


Så har dít problem vel netop også at gøre med CDN?

CDN = Content Delivery Network - et system med distribuerede servere.  




Redigeret af TBC1 - 08-Oktober-2017 kl. 19:35
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:30
mine problemer er der også selv om tv er kablet. Har faktisk kun
en enkelt gang i et minuts tid set bithastighed der gav 4k billede

Redigeret af perf - 08-Oktober-2017 kl. 14:32
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:39
Har i prøvet at teste hastigheden fra Jer og til Netflixs servere 
Det kan i gøre på http://fast.com

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Har i prøvet at teste hastigheden fra Jer og til Netflixs servere 
Det kan i gøre på http://fast.com

prøv at læs den britiske tråd. Så får du svar på det hele
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:46
Clemen den siger 72mbps burde være rigelig til 1080p, men ofte er vi på VHS kvalitet/ dvd og underligt nok, har jeg opdaget at det kommer an på hvilken film den spiller derinde, igen over ps4 kører det super, men ikke Chromecast 2.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 19:16
I de sidste par dage har det kørt hurtigt og med god kvalitet.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 20:36
Samme oplevede jeg også da jeg brugte den i går. Så kan være det er fixet måske?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

I de sidste par dage har det kørt hurtigt og med god kvalitet.


Ja jeg tør næsten ikke skrive det men her har det også kørt fint i dag..... håber det er permanent Big smile

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu