recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CI+ modul bagudkompatibilitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CI+ modul bagudkompatibilitet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CI+ modul bagudkompatibilitet
    Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 11:09
Hejsa,

jeg har et halv-gammelt Panasonic tv, som har en DVB-T/MPEG4 tuner. Det skal bruges til at modtage TV2 via boxer.

Er der nogen, som ved om jeg kan købe et CI+ CAM og regne med, at det virker, eller *skal* det være et CI CAM, når TV'et ikke understøtter DVB-T2?

Jeg vil helst købe et CI+ CAM hvis jeg på et tidspunkt skulle få et nyt tv.

//michael
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 13:32
Jeg ville ikke foretrække et CI+ CAM, da disse kan "styres" af udbyder, så du f.eks. ikke kan optage og/eller ikke kan spole hen over reklamer i optagede programmer. Det har aldrig været et krav, at man har CI+ så de kan ikke tillade sig sådan uden lige at kræve dette, så de kan ikke umiddelbart benytte sig af disse muligheder...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 13:40
Grunden til at jeg ville køb et CI+ CAM er, at jeg havde forstået det sådan, at hvis jeg på et tidspunkt køber et nyt fjernsyn med DVB-T2 kræver det et CI+ CAM.

Eller er det misforstået? Vil et CI CAM stadigvæk virke med boxer's kanaler på DVB-T2?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Eller er det misforstået? Vil et CI CAM stadigvæk virke med boxer's kanaler på DVB-T2?
 
Ja, det har du misforstået. CI+ anvendes pt. ikke i DK og har i øvrigt intet med DVB-T2 at gøre.
Og jeg kan kun bekræfte hvad Heartware skriver angående de begrænsninger som CI+ kan give.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 14:58
Ok, jamen mange tak for svar til jer begge. Jeg vil flux finde et CI CAM til boxer :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 17:15
Jeg har ci+ på mit 9 år gamle Sony.

Ved ikke hvilke begrænsninger der skulle være. Men det virker fint hos. Mig.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har ci+ på mit 9 år gamle Sony.

Ved ikke hvilke begrænsninger der skulle være. Men det virker fint hos. Mig.


Ja, men det gør det ikke på alt udstyr. Du er åbenbart en af de heldige.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har ci+ på mit 9 år gamle Sony.

Ved ikke hvilke begrænsninger der skulle være. Men det virker fint hos. Mig.


Hej Det samme her CI+ og 7 år gammel Sony TV. Har aldrig haft problemer.
Mvh.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 06:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ved ikke hvilke begrænsninger der skulle være.


Det står ellers fint beskrevet i mit tidligere indlæg:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

disse kan "styres" af udbyder, så du f.eks. ikke kan optage og/eller ikke kan spole hen over reklamer i optagede programmer


Bemærk ligeledes, at der står "kan" og ikke "skal" eller "bliver".
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ved ikke hvilke begrænsninger der skulle være.


Det står ellers fint beskrevet i mit tidligere indlæg:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

disse kan "styres" af udbyder, så du f.eks. ikke kan optage og/eller ikke kan spole hen over reklamer i optagede programmer


Bemærk ligeledes, at der står "kan" og ikke "skal" eller "bliver".


Det er jeg helt med på.

Måske skulle jeg havet skrevet at der hos mig ikke er begrænsninger. Tror heller ikke at der kommer nogle.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 09:35
Jeg har haft begrænsningerne både på mit Samsung TV og på min Quadbox. Jeg kunne ikke optage. Heldigvis fik jeg pengene for CI+ modulerne tilbage fra Stofa, da de ikke længere ville eller kunne levere moduler uden +. Dem måtte jeg så købe andetsteds, hvorefter det hele virker igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 10:12
Det lyder som om, at jeg kan være heldig, at et CI+ CAM virker i mit gamle fjernsyn (men det er ikke garanteret).

Så er der den anden vej: Kan nogen oplyse, at de bruger et Boxer CI CAM i et fjernsyn, som understøtter DVB-T2 og kan modtage/dekryptere HD kanalerne?

Alle salgssteder siger "For at virke med Boxers HD-kanaler er det vigtigt at tv'et har DVB-T2 og understøtter CI+."; men det virker som om det er direkte fra Boxer's PR-materiale..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu