recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC blu-ray drev hjælp - problem løst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC blu-ray drev hjælp - problem løst.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC blu-ray drev hjælp - problem løst.
    Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 22:31
Hej alle, jeg har desperat brug for hjælp - I dag kom mit nye Blu-ray drev med posten (mit første), lykken var stor og jeg fik det straks monteret i min pc. Problemet er bare, at det ikke kan læse en eneste af mine Blu-Rays, når jeg prøver, at rippe dem med MakeMKV får jeg følgende meddelse :

Fejl 'SCSI-fejl - NO SENSE:NO ADDITIONAL SENSE INFORMATION' opstod ved aflæsning 'BD-RE ASUS BW-16D1HT 3.00' ved offset '1193984' 

tallet efter offset variere hver gang, jeg har prøvet med ca 12 forskellige film og udfaldet er det samme, Hvad går lige galt? 
Jeg har også prøvet med programmet - "PAVTUBE - Bytecopy" og der fryser den bare indtil jeg trykker eject på drevet.

Det sidste år har jeg gået og tænkt på, at komme i gang med at rippe mine blu-ray film, så skuffelsen er pt enorm :( håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig...

MVH Brian Høgh


Redigeret af flex195 - 09-Oktober-2017 kl. 12:55
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 22:48
Er det ikke fordi dine skiver er kopisikrede? Har du prøvet AnyDVD?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 22:54
Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 07:05
AnyDVD (HD) kan så vidt jeg ved downloades og bruges i 30 dage uden betaling.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/
SCSI er jo på bundkortet har du prøvet i en anden port. For makemkv omgås kopi beskyttelsen.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/
SCSI er jo på bundkortet har du prøvet i en anden port. For makemkv omgås kopi beskyttelsen.


Det var jeg ikke klar over (så meget computer mand er jeg desværre ikke endnu) det er en ældre maskine med Intel E8500 Dual core processor og med IDE kabel til drev, så jeg har købt en IDE - SATA adapter, så der er kun den ene port jeg kan bruge. Kan det være jeg skal prøve et andet IDE kabel?
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 08:42
Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.
 
Ja, men kan det i praksis? Hvis ikke er det jo nok en hardwarefejl. Hvilket program bruger du til afspilning? PowerDVD eller??
 
Flemming  
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.

 
Ja, men kan det i praksis? Hvis ikke er det jo nok en hardwarefejl. Hvilket program bruger du til afspilning? PowerDVD eller??
 
Flemming  


Godt spørgsmål :) jeg har kun prøvet i kodi version Jarvis og der skete ikke noget, men ved ikke om jeg skal have nogen codes installeret før Kodi kan det. Drevet er kun indkøbt til, at rippe og ikke andet. Standard windows 7 afspiller kan ikke afspille blu-ray eller?
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 12:43
Så vil jeg foreslå dig at prøve Zoomplayer Free, som kan afspille Blu Ray. Husk at køre install center for at downloade alle nødvendige codecs efter installationen.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Så vil jeg foreslå dig at prøve Zoomplayer Free, som kan afspille Blu Ray. Husk at køre install center for at downloade alle nødvendige codecs efter installationen.
 
Flemming


Fedt mange tak for tippet, det vil jeg prøve :)

Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu