recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage og gemme med VLC Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage og gemme med VLC Player

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage og gemme med VLC Player
    Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:42
Jeg har nogle gamle videooptagelser, der trænger til optimering af lys, kontrast og skarphed. under digitaliseringen. 
Jeg har prøvet med VLC player, at justere billedet perfekt ind, og derpå optage de nye indstillinger, under funktionen "direct show", hvor man afspiller de nye indstillinger, og derpå optager det, men tilsyneladende laver VLC ikke den optimeret video, som en ny fil med de ændrede indstillinger af kontrast, lys og skarphed. Er der nogle her der ved, om VLC kan det, tænker på om jeg har overset nogle funktioner så det er muligt at gøre det ? 

Hvis ikke VLC kan under "direct show", hvilke program kan så anbefales til formålet, gerne et simpelt gratis program, hvis muligt

Hilsen mondeo

Redigeret af mondeo93 - 05-Oktober-2017 kl. 09:44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 10:58
Hej.

Det er måske at skyde gråspurve med kanoner. Men jeg vil foreslå det professionelle video redigeringsprogram fra Black Magic Design der hedder DaVinci Resolve. Det er for nyligt kommet i en version 14 og findes både i en helt gratis version og en studio version man betaler for. Det du ønsker at gøre hedder på Engelsk at grade og det bruger beregninger i grafikkortet til at grade vidoen. Enten et nVidea, AMD eller det der er indbygget i Intels CPU'er fra Min 4. Generation.

Her er et link for at registre sig før download. Det er helt ufarligt, jeg har gjort det flere gange:


Og her er et link med flere oplysninger om version 14 af programmet:


Og der findes mange videoer på YouTube for dem, der ikke vil læse manualer.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Oktober-2017 kl. 12:36
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 11:50
Hej
Kan godt se at det er urealistisk at forvente, at VLC player skulle kunne overstående. Det er jo i alt sin enkelthed kun et afspille og simpelt optage program, Så jeg vil da lige se nærmere på dine link

Hilsen Ulrik
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 15:54
hvis det er for at lave farvekorrektur, så prøv windows udgaven af kdenlive, eller hent resolve 14, eller hitfilm express 4. Alle er særdeles gratis. - et mindre kompliceret program kunne være openshot, men er stadig en del under udvikling og har ingen anelse om hvor stabilt det er på windows. Kdenlive har også masser af tutorials på YT, og er faktisk et særdeles velvoksent program selvom det oprindeligt stammer fra Linux og specifikt beregnet som videoeditoren til KDE environment. Men det virker særdeles fint under windows.

Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 16:18
Hej
Ja, det er kun for at lave små forbedringer som justering af kontrast, lys og skarphed og måske farvebalance. optagelserne behøver ikke klippes i. 
Tak for svar kigger lige programmerne igennem

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Her er et link for at registre sig før download. Det er helt ufarligt, jeg har gjort det flere gange:


Og her er et link med flere oplysninger om version 14 af programmet:


Og der findes mange videoer på YouTube for dem, der ikke vil læse manualer.

Hilsen Carsten.


Hej.

Der er lige kommet en ny version af DaVinci Resolve. Det er version 14.0.1.

Her er et download link:


Og et link med ændringerne til den forrige version:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 07-Oktober-2017 kl. 06:04
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu