recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rentefri finansiering - Hvor er fidusen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rentefri finansiering - Hvor er fidusen?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Men hvis de ikke tjener ekstra omkostninger m.m. hvor ligger fidusen så? For én ting er sikkert, og det er jo, at de gør det nok ikke for sjov skyld uden indtjening?


Renteniveauet i dag er så lavt (jeg har f.eks. negativ rente på mit huslån) at det kan lade sige gøre. Fidusen ligger formentlig i at der lokkes flere kunder til med stigende omsætning og fortjeneste til følge.

Flemming

Har du negativ ÅOP, eller kun renten??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Det er jo nok bare, som nogen af jer også skriver, dagens Danmark, hvor der er mere fokus på kunderne og et salg, end at skumme kassen med vilde løbende omkostninger. Det er bare vildt synes jeg. Vildt at man kan få et virkelig rentefrit "lån".


Mange gange får man også et mastercard med i "købet". Når man så bruger det kort, koster det penge.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 08:07
Kan du få ydeligere rabat på varen når du køber rentefrit.
Jeg ville da forlange et nedslag i prisen hvis jeg betaler kontant.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:21
Alanity - jeg kan sagtens se det er rentefrit:). Men “rentefrit”, dækker mange forskellige konstruktioner:).

Men ja som det nævnes er Apple og diverse optikere med i kategorien af reelle rentefrie lån
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:22
Meget normalt med rente- og gebyrfrie lån. Mange cykelhandlere tilbyder det også. Men sørg for at du kan betale hvert afdrag. Ellers kommer der dummebøder på...
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:46
Så hvis man er sikker på, at det ingen problem er at afdrage hver måned så skal man ikke umiddelbart være bleg og skeptisk for at handle med rentefri.dk og købe en computer over 30 mdr.? Det virke jo fristende i stedet for at rykke hele beløbet op af lommen. Man kan også altid afviklet hele lånet, hvis man vil det.

Min største bekymring er dog sådan noget som reklamation osv. De har nok ikke den bedste kundeservice.

Redigeret af Alinity - 06-Oktober-2017 kl. 12:56
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

...Man kan også altid afviklet hele lånet, hvis man vil det.

Det er bestemt værd at tjekke op på hvad det koster ekstra af afvikle lånet før tid - det er sjældent heller gratis ved denne type lån.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 13:02
Er det et apple produkt, så kan alle apple resellers hjælpe dig med reklamationen.

Husk at have med i ligningen at du også skal kunne betale det hvis du pludseligt står uden job. De tkan godt være du har råd nu til den mdr. ydelse, men hvis alt skulle kolapse med job, skilsmisse, hus etc. så er det ofte alle de små "dyre" lån der vælter det hele.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:01
Der er, undtagelsesvis, intet at være bange for i denne her forbindelse.

Det som der sker, er at forretningen sælger anfordringen et sted ml. 10 - 20% billigere til Finans.selskabet, og det er denne "rabat" som finansselskabet "lever af".

Forretningen opnår omvendt en større omsætning, hvorfor at det også er (kan være) en fin ide for dem


Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Husk at have med i ligningen at du også skal kunne betale det hvis du pludseligt står uden job. De tkan godt være du har råd nu til den mdr. ydelse, men hvis alt skulle kolapse med job, skilsmisse, hus etc. så er det ofte alle de små "dyre" lån der vælter det hele.

- nu kan man vel knap nok kalde et lån med en ÅOP på NUL kroner, for dyr...?....


Redigeret af JesA - 06-Oktober-2017 kl. 14:02
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 15:12
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 16:07
Clemen: Jeg kan godt følge dig, hvor du vil hen, meeeeen det er måske også virkelig at male fanden på væggen Big smile Hvis det skulle gå så galt, så har jeg nok penge til at betale ud med, men jeg vil da hellere afdrage på det, hvis det virkelig er uden omkostninger og ÅOP 0%.
 
Jeg har ligeledes undersøgt om det koster noget at del eller helindfri aftalen og det gør det heldigvis heller ikke. Det er faktisk sjældent at det gør det. De vil jo nok gerne have deres penge, nu hvor de ikke tjener noget på omkostninger. Hvis det var løbende omkostninger, kunne man jo forestille sig, at det ville koste noget at del eller helindfri, da de så ikke tjener de forventede omkostninger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu