recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rentefri finansiering - Hvor er fidusen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rentefri finansiering - Hvor er fidusen?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rentefri finansiering - Hvor er fidusen?
    Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 18:55
Hej,

Via Facebook faldt jeg lige over denne hjemmeside www.rentefri.dk (skulle efter sigende være et selskab under Humac A/S). De finansierer køb af IT udstyr for 0% i ÅOP. Ahh tænkte jeg, den er måske lige god nok, men slår man så op på fx Apple Watch Series 3, så koster det 3.099 kr. som det også gør på Apples hjemmeside, og finansieringen er virkelig 0% ÅOP. Ingen oprettelse osv. Samlet tilbagebetaling over 24 mdr. er 3.099 kr.


Det er sørens. Jeg kiggede så på en MacBook Pro 13" med Touch og 256 GB SSD: https://www.rentefri.dk/produkt/macbook-pro-0/macbook-pro-13-with-touch-bar-31ghz-dualcore-i5-mpxv2dka

Den koster så 15.999 kr. og kan finansieres over 30 mdr. ÅOP stadig 0% - dog kan denne computer købes billigere hos Elgiganten til ca. 14.000 kr. men de er jo altid billigere næsten, men via Apples egen hjemmeside står den også til 15.999 kr. så kunne godt tyde på, at de følger Apples priser, og altså Humac A/S.

Men hvis de ikke tjener ekstra omkostninger m.m. hvor ligger fidusen så? For én ting er sikkert, og det er jo, at de gør det nok ikke for sjov skyld uden indtjening?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:08
Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det nok.

En god regel at ha i baghovedet, især når man kigger på hjemmesider.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Men hvis de ikke tjener ekstra omkostninger m.m. hvor ligger fidusen så? For én ting er sikkert, og det er jo, at de gør det nok ikke for sjov skyld uden indtjening?


Renteniveauet i dag er så lavt (jeg har f.eks. negativ rente på mit huslån) at det kan lade sige gøre. Fidusen ligger formentlig i at der lokkes flere kunder til med stigende omsætning og fortjeneste til følge.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:16
Fidusen er også at hvis du ikke overholder din betaling bare en gang, ja så ryger du ud af de fordelagtige vilkår og over i nogle “knap” så gode vilkår
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:27
I markedet idag er det vel også “bare” for et salg og dermed fortjeneste.

Der har været forskellige af den slags, nogen har så et helt skørt oprettelsesgebyr, mens andre reelt er rentefrie - eks nogle mobillån. Her vil priswn på mobilen nogengange være højere end det reelle marked, mens det andre gange er sammenlignelige priser - men så er der da i det mindste genereret et salg, måske endda et salg der udelukkende skyldes afdragmulighed.
Dernæst (som der påpeges), så ligger der også den lille hage at et mislighold udløser et horribelt lån.
Andre har administrationsgebyr hver måned på eks 50kr. Over 2 år blev det så 1200kr.
Så bedste råd - køb kontant:)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:28
De tjener jo på varen - og opnår via rentefriheden et mersalg, som de ellers ville have svært ved at få. 

Rentefri er en del af af Apple-forhandleren Humac. Finansieringen står Santander Bank. Samme bank har også med jævne mellemrum tilbudt rentefrie forbrugslån i bl.a Power.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 19:37
Tak for jeres svar alle!

Så ud fra hvad jeg kan forstå, så er fidusen, at de måske ikke tjener nogle omkostninger på det, MEN de tjener på varen, og får altså et salg, som de ellers ikke ville have fået. Og pga. det lave renteniveau, kan det lade sig gøre alligevel, da de tjener på salget.

Giver OK mening. Synes dog stadig det er vildt, at de tilbyder sådan en ordning her uden at få omkostninger ind, for der er vel noget administrativt arbejde ved at yde finansiering over 30 mdr.? Men som skrevet, så får de nok fede renteindtægt ved folk, der misligholder deres aftaler.

Det giver fx bedre mening i min optik, at Elgiganten nogen gange også kører med 0% omkostninger, gebyrer osv. men det koster 999 kr. at få lov til at få afdrag over 24 mdr.

Men ja, der er jo også konkurrence om kunderne. Og hvad jeg kan læse, så score rentefri.dk fint på trustpilot.dk.

Men Bromberg, du kan læse her, at der vitterligt ikke er nogen omkostninger. Det er virkelig bare genstandens pris divideret med 30 ydelser. Det er lidt vildt synes jeg. Men det skal man nok bare til at lære at forstå.


Redigeret af Alinity - 05-Oktober-2017 kl. 19:40
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 20:02
Fidusen er at de logger folk der ikke har råd til at købe varer de ikke kan betale.

Misser du dine betalinger så kommer der renter og gebyer på.

Så længe ud betaler så er det 0% i åop.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 22:59
Konstellationen imellem humac og Santander bank.

Jeg har siddet med en lignende model for et par år siden og reelt betaler humac x% af lånet til Santander. Det er sådan at de tjener penge. Humac gør det for øget omsætning og ad den vej øget fortjeneste. Reelt kunne være lidt fræk og spørge om den rabat i stedet for i butikken og købe kontant. Så tjener butikken det samme og du får en bedre pris :-)
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 23:23
OK. Så Humac betaler en procentdel til Santander for samarbejdet? Men det gør de gerne, da de måske kan sælge nogle produkter til folk, som ellers aldrig havde haft råd til at købe kontant? Så selvom, de ikke tjener noget ekstra på gebyrer og løbende omkostninger, så sælger de på ekstra mulige salg? Giver mening

Men er vi enige om, hvis man køber hos rentefri.dk og vedligeholder sine ydelser, så er det faktisk en 0% ÅOP finansiering til Apples normale pris?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 23:24
Ja. Optikere gør det samme....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 23:38
Det er jo nok bare, som nogen af jer også skriver, dagens Danmark, hvor der er mere fokus på kunderne og et salg, end at skumme kassen med vilde løbende omkostninger. Det er bare vildt synes jeg. Vildt at man kan få et virkelig rentefrit "lån".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu