recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær-køb..kan I tage et hurtigt kig på specs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær-køb..kan I tage et hurtigt kig på specs?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nikolajovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolajovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stationær-køb..kan I tage et hurtigt kig på specs?
    Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 22:02
Hej igen allesammen, kan I kigge på denne?
https://sharkgaming.dk/checkout/cart/

- jeg var lige ved at klikke 'køb' men sådan noget gør man jo ikke uden at høre jer, for der er to ting der nager mig:
1. Er der køling nok?
2. Er skærmen ok eller vil den begrænse resten meget?

- og så vil jeg være meget glad hvis nogen ellers har bemærkninger til om umiddelbart ser ud til at være et godt gaming-køb til pengene? De skriver den er nem at opgradere og det kan jeg godt lide...



På forhånd tak!
Venlig hilsen Nikolaj

Redigeret af Nikolajovich - 05-Oktober-2017 kl. 22:06
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 22:31
Hej.

Når jeg klikker på dit link får jeg at vide:
At jeg ikke har nogen produkter i min indkøbsvogn?

Hilsen Carsten.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Nikolajovich Nikolajovich skrev:

Hej igen allesammen, kan I kigge på denne?
https://sharkgaming.dk/checkout/cart/
Det er jo DIN personlige indkøbsvogn, den kan vi andre ikke se  hvad indholder. Big smile

Du er nødt til at lave en links liste med de emner du smider i vognen. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 05:39
Oprindeligt skrevet af Nikolajovich Nikolajovich skrev:

  De skriver den er nem at opgradere og det kan jeg godt lide...

Hej Nikolaj.

Jeg har kigget på deres hjemmeside. Jeg må skuffe dig. De er alle meget svære at opgradere.

Sagen er, at der i lang tid gik rygter om nye CPU'er fra Intel og nye tilhørende motherboards. Rygterne blev så mange at jeg i en anden tråd nævnte dem den 7. september:


Og alt hvad jeg havde læst blev officielt bekræftet af Intel den 25 september.


Intels nye 8. generation af CPU'er blev introduceret i går og ProShop.dk verventer, at have dem på lager 19-10-2017. Se ovestående link. Hvorfor vil det være svært at opgradere en PC til de nye CPU'er, som hedder Coffee Lake. Fordi de ikke passer i gamle Z270 motherboards.

Hvad er der særligt ved dem. De har flere cores og threads end de tilsvarende forgængerne og til kun lidt højere priser. Så for første gange i 10 år vil det være billigere for forbrugerne at få en ny PC eller man kan få en kraftigere PC for de samme penge.

Jeg ser to muligheder?

Enten følger dette firma ikke med i udviklingen, eller også har de et restlager som de skal af med. Og det har de ikke noget imod at gøre med falske løfter.

Mit råd må være, at vente en måneds tid og finde et firma der så kan levere en PC med en af de nye Coffee Lake Cpu'er og et tilhørende motherboard. CPU'erne hedder nok noget med i3 eller i5 og så noget med 8xxx. Kan man dog spille på en i3?
Ja, hvis det er en af de nye Coffee Lake. For så har alle i3'er 4 cores.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 06-Oktober-2017 kl. 05:40
Til top
Nikolajovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolajovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:41
Hej csell,

Tak for dit gode indlæg.

Jeg fandt kun den nye processor her:


.. men den samlede computerpris er lidt for pebret for mig. Resten af processorerne kommer vist først december..
Men jeg bør jo nok vente, kan jeg læse af din bedømmelse.


Til top
Nikolajovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolajovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:43
< ="text" id="hexColValue" value="" size="10" style="cursor: default">
Til top
Nikolajovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2017
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolajovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 14:54
Sorry med det link - tænkte nok det skulle gå galt og skulle have vidst bedre! 

- Jeg kan ikke få intel gen 8 ud af hovedet og vil nok vente på det - så bare glem mit specs spørgsmål.

Ét spørgsmål i denne forbindelse:

Hvordan klarer en i3 gen. 8 sig i forhold til dem i gen. 7? - Skal man vælge en lille gen. 8 eller en stor (nedsat) gen. 7 processor?


VH
Nikolaj


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 15:06
i5 gen 8 i den lave ende har ca samme generelle hastighed som en highend i7 fra 7.gen - primært på grund af de 2 flere kerner den kommer med. (som ikke er hyperthreading) der er en linux benchmark performance her af både ryzen, 8.gen, 7.gen core i modeller. ved godt det ikke lige er windows, men giver egentlig nogle ganske udmærkede pejlinger af tendenser. https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=intel-linux-8400&num=1

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Nikolajovich Nikolajovich skrev:

Hvordan klarer en i3 gen. 8 sig i forhold til dem i gen. 7? - Skal man vælge en lille gen. 8 eller en stor (nedsat) gen. 7 processor?

Hej.

Det er et stykkke tid siden at jeg læste rygter om i3 8 gen. De var alle gode. Men nu og i fremtiden kommer der rigtige anmeldelser. Jeg prøvede at google 'i3 8350K review' Her er nogle links:

https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i3_8350K/

https://www.tweaktown.com/news/58860/intel-core-i3-8350k-perf-competes-i7-7700k/index.html

https://hothardware.com/news/intel-core-i3-8350k-coffee-lake-cpu-benchmark-leak

Men check op på, hvad der er rygter og hvad der er reviews.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 06-Oktober-2017 kl. 17:37
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 23:51




Redigeret af csell - 06-Oktober-2017 kl. 23:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 05:46
Hej.

Intel Core i3-8350K Coffee Lake CPU er på lager hos proShop i Tyskland med en Tysk leveringstid på 1-3 dage. pris 199,90 €


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 07-Oktober-2017 kl. 05:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu