recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - snydt på dba
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

snydt på dba

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: snydt på dba
    Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:26
Hejsa, har desværre været så naiv, efter en masse gode handler på nettet.

Så nu har jeg købt et grafikkort - som jeg har betalt via banken - var så tåbelig at tro på at han/hun ikke havde mobilepay... kæmpe fjols...

jeg har et tlf nummer som han/hun svarede på - men sidenhen er umulig at komme i kontakt med...

kan man gøre noget som helst
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:34
Kontakt DBA.

Og meld vedkommende til politiet.

Mener det er meget svært at få tilbageført pengene, hvis de er overført via netbank.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:35
Nu får du lige et godt råd herfra. Du har jo slet ikke styr på hvad du laver med den computer og du spilder en hulens masse penge på noget som er værdiløst. Hvad kan det nye grafikkort som det du købte af mig ikke kan? Jeg havde gjort dig opmærksom på hvilke strømstik du skulle bruge for at tilslutte det, det var så din opgave at sikre at din computer havde de stik.

Mit tilbud står ved magt, du kan stadig godt købe min gamle computer for, lad os sige 1.700,- og så sætter vi det grafikkort i som du har købt af mig. Så skal jeg nok sørge for at du kommer hjem med en computer som er klar til at spille og kan spille CS:GO osv, samt den er med original Win10.

Sorry for mit rant, men det her er ved at udvikle sig komisk og det er synd for knægten at han ikke kan komme til at spille :-)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:49
Synes bestemt ikke det er komisk overhovedet :(

Det er da kun for at være sød imod min papsøn - at jeg vælger at købe et kort til et par 100 mere - at jeg så er naiv og godtroende irriterer mig da også.

Så nej har ikke 1700 til din computer ---

Gid jeg havde.    Men det må jo så være en lærestreg for ikke at få sendt varer :(

Hader bare så meget folk der snyder ind.   Det er så mega snyd at de kan få sig selv til det. Hvem er de mennesker ?

Ja må have politiet indover har skrevet til dba.   Kan se at der højest sandsynligt er en annonce mere - hvor navnet er skiftet ud og adressen er næsten den samme.   Men ingen aner jo om det er den rigtige.    
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 09:54
Har selv gang i en sag omkring jeg blev snydt på dba - selvom sælger har nemid valideret sig

Betalt via mobile pay - intet at gøre, det er at betragte som en kontant betaling

Politiet kigger på sagen og jeg kan forvente nyt i sagen omkring jul - dvs. over et halvt år hvor svindleren har frit spil... 

Bedste råd; brug paypal næste gang - bliver amn snydt kan de tilbageføre penge :-)
Til top
Mikkel Gunvald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel Gunvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 10:40
@JaAndersen har du prøvet at få din bank til at trække pengene tilbage fra dit visa/dankort? 
(Eller har du danske bank?)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 10:51
Jeg prøver også at spørge min bank.

Kan man kontakte den anden bank og oplyse at de på følgende kontonummer har en svindler ?

Det er jyske bank kan jeg se på udskriften
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 11:03
Banken kan ikke hjælpe - de henviser bare til politiet...
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 11:37
Synd, du ikke skriver detaljerne for dit "snyd", da det lyder som en kedelig misforståelse.
Kun politiet kan få de informationer der skal bruges, så det er den eneste vej...

Men man kan altid få kortholders navn via MobilePay: Klargør en overførsel og tast nummeret, så svarer den tilbage med navnet. Man skal selvfølgelig ikke gennemføre overførslen ;-)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 12:57
@Forzajuve

Fik du tilfældigvis varen til en rigtig god pris. Næsten for god til at være sand. Nogle gange kan iveren efter at gøre en god handel godt få en til at miste sin kritiske sans.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 15:01
@forzajuve

og HAR du tjekket de ting jeg skrev om i din anden tråd hvor du køber jakobskaarups brugte grafikkort uden at undersøge hvad der var i maskinen som jeg skrev første gang?

Hvis du stadig ikke har tjekket noget som helst. så bliver jeg ganske enkelt nødt til at give dig 1 kæmpe råd. - hold dig fra at forsøge at bygge maskiner når du ikke aner en brik om det. Du hjælper overhovedet ikke din papsøn på den måde. hans venner har efter al sandsynlighed langt mere forstand på tingene end du.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 15:22
Umiddelbart er der ikke større sikkerhed ved MobilePay fremfor en kontooverførsel - ingen af metoderne giver dig sikkerhed til at trække en betaling tilbage. I gang med fodarbejdet og få lavet en politianmeldelse - men inden da, så sørg for at kontakte DBA samt, om muligt, sælger for at give din beskrivelse af handlen og se om der kan gøres noget dér.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu