recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp, min subwoofer hopper.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp, min subwoofer hopper.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
thygekm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2014
Sted: Denmark Kolding
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thygekm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp, min subwoofer hopper.
    Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:53
ASW600 er rigtigt nok lukket, men det et mit gulv
åbenbart lige glad med.

Jeg fik fat på en plade hårdt skum der er 4 cm. tyk, noget ala det der bliver brugt til at beskytte en bærbar PC i kassen når du køber den, og den er sort så den ikke ses under sub'ben.

Det tog lydene, så alle er glade igen!

Tak til alle det er kommet med kreative forslag til en løsning.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:39
Er en ASW600 ikke en lukket sub? Har du i så fald prøvet at sætte noget tungt oven på den?

Jeg kører selv med lukket subs, og de står rokke stabilt fast.
Tilgengæld så skal jeg op på mit tag en gang i mellem og flytte mine teglsten på plads, da de ellers falder nedEmbarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 15:46
Lyder ikke slemt =P
Mine tagplader spiller med når jeg giver den gas
Til top
KristianL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 15:15
Jeg satte min 12" sub på en blygummi måtte. Det er ret diskret når man klipper den til i mål og har hjulpet da min også står på trægulv. Underboen blev også gladere. Smile
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 07:56
Tak Mufti.👍

Til trådstarter. Du kan også bare nøjes med de Damping feet uden sten under, hvis du fortrækker det... Har jeg ligeledes prøvet, og her hopper den heller ikke på trægulv. Synes bare stenen, som andre også påpeger, giver en endnu bedre afkobling😊
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 07:23
Link service.

https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/argon-damping-feet-/

Redigeret af Mufti - 11-Oktober-2017 kl. 07:24
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:41
Jeg har en b&w asw10 cm subwoofer og havde samme problemer med at den hoppede. Min løsning er disse dæmpefødder https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/argon-damping-feet-/ under subwooferen, og efterfølgende placering af subwoofer på en ca. 2 cm tyk sortmalet skiferplade. Der er monteret almindelige filtfødder under skiferpladen for at skåne trægulvet. Det fungerer upåklageligt og ser i øvrigt rigtig godt ud

Ingen hop eller mislyde herhjemme

Redigeret af jonas47 - 10-Oktober-2017 kl. 20:43
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 09:55
Enten skal du have nogle fødder til subben, som på en måde fra kobler den mest muligt fra gulvet.
Jeg har selv monteret en flise under min mk mx350 sub, hvor der under flisen er små gummi fødder, som afkobler flisen fra gulvet og derved undgår jeg at gulvet “spiller” med og derved kan jeg undgå evt mislyde.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 08:33
Måske er det fødderne der giver mislyden.

Prøv evt at skrue dem ind, således at de sidder helt fast.

Redigeret af Mufti - 07-Oktober-2017 kl. 08:34
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 18:35
Min erfaring med apparater der overfører vibrationer til underlaget er at det hjælper betragteligt at stille dem på hårdt skum. Det er det samme du oplever med tæppet. Du kan også prøve at stille den på en stor flise.
Til top
thygekm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2014
Sted: Denmark Kolding
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thygekm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 18:24
Jeg har en B&W ASW600, et lækkert dyr der gør det godt når luften i stuen skal rystes lidt.
Desværre kommer der mislyde fra den når den virkelig får noget at leve af.

Mislydene forsvinder hvis jeg løfter den fra gulvet, men det er ikke et hit at se film på den måde!
De forsvinder også hvis jeg stiller subben på et sammenfoldet vattæppe, men det er ikke et hit hvis jeg skal være på god fod mod min kone!

Den står på sådan nogle gummi fødder på en gevindstang, så alle 4 fødder kan skrues op/ned, men jeg syntes ikke jeg kan fjerne mislydene uanset hvor meget jeg justere dem.

Er der et godt trick til at løse sådan et problem?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu