recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal have kalibreret mit nye TV...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal have kalibreret mit nye TV...

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 22:56
Bruger mine øjne 😊
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 22:57
Men vil tro jeg er indenfor de forskellige deltaværdier så vi er under det se bare
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 23:01
Husk det er et Sony de er tæt på fra fabrikken, så man skal ikke gøre så meget men dog det rigtige som mit øje så fortæller mig indenfor meget meget lidt vil jeg selv tro

Redigeret af Fippo - 07-Oktober-2017 kl. 23:30
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 23:17
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den

Hvad mener du med dette udsagn? Hvad er en "b"?
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeBlodia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 10:02
Jeg har benyttet tv-kalibrering.dk og det var nogle flinke fyre. Jeg havde dog forventet en rigtig ISF kalibrering når nu mit TV har mulighed for det, det fik jeg ikke.
Jeg er desværre endt med at benytte de forudindstillede THX indstillinger, da deres justering af billedet var alt for mørkt.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den


Hvad mener du med dette udsagn? Hvad er en "b"?

Findes også i A, som er modelårgangen før B osv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 11:24
Tusind tak for de rosende ord alle sammen !
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Jeg har benyttet tv-kalibrering.dk og det var nogle flinke fyre. Jeg havde dog forventet en rigtig ISF kalibrering når nu mit TV har mulighed for det, det fik jeg ikke.
Jeg er desværre endt med at benytte de forudindstillede THX indstillinger, da deres justering af billedet var alt for mørkt.


Hej LeBlodia

Det er første gang jeg hører om dette, jeg er rigtig ked af at du ikke er tilfreds med den kalibrering vi har udført.

Du skriver du ikke har fået en rigtig ISF kalibrering, slut resultatet ved en kalibrering er nøjagtig det samme uanset om man har ISF certificering eller ej. 


Så jeg vil meget gøre høre hvad du syntes som "manglede" ved vores kalibrering ? og eventuelt hvem du er, for så vil vi meget gerne komme forbi dig igen, helt uden beregning naturligvis !

Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig via siden her, ellers kontakt mig på:

Telefon: 26 57 28 00
E-Mail: service@tv-kalibrering.dk

Håber at høre fra dig !

Med venlig hilsen

Thomas Ahlgren
TV Kalibrering
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
Fippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 08-August-2017
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 13:03
Hvad koster en gennemgribende. Kalibrering på et Sony 9005b
Tror nu ikke du kan gøre det meget bedre end mig 🤗
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 13:33
Fippo

Man kan ikke kalibrere farver med øjnene. Den er ikke længere. Hvis du ikke selv har noget at måle med, må du stole på at det er rigtigt fra fabrikken eller få en til at kalibrere for dig. Det sagt kan en skive med test billeder stadig være nyttig, men det bliver aldrig en kalibrering.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:55
Fippo skriver som en tidligere bruger jeg ikke huske navnet på, men skriver vist kun for at pisse folk af.


Redigeret af MulleB - 08-Oktober-2017 kl. 15:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu