recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Etablering af hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Etablering af hjemmebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kolmogorov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolmogorov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Etablering af hjemmebio
    Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 10:03
Hej folkens

Jeg har et rum i kælderen der måler 466x254 cm

I den ene ende er der et vindue, det eneste vindue, det er 60x60 cm, dette får et mørklægningsgardin.

På grund af døren ind til rummet kan afstanden til tv el lærred være 310 eller 460 cm.

I den ende hvor lærred el tv skal være findes en radiator samt et rør. Dette giver en maks størrelse på 220 cm. Men jeg kunne evt bygge noget forsats foran røret, så ville hele væggen kunne benyttes.

Så det var intro.

Rummet skal bruges til konsol og bio, streaming og Blu-ray.

Hvad kan bedst betale sig at anskaffe, tv eller projekter inkl lærred, som giver bedst billede for pengene?

Hvilken afstand til lærred er bedst at have?

Tv skal jo op i +65"og jeg ville meget gerne ligge omkring 10.000, dog er jeg åben for argumenter og lussinger.

Tak for jeres tid.

Skal se om jeg kan lægge billede af rummet op.



Two wrongs doesn't make a right, but three rights makes a left.
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 15:51
Hvis det er muligt at mørklægge ordentligt, så ville jeg til hver en tid gå efter en projektor og lærred.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Hvis det er muligt at mørklægge ordentligt, så ville jeg til hver en tid gå efter en projektor og lærred.

Jeg ville også gå efter projektor med lærred og se hvad man kan få brugt hvis budgettet er 10.000. Evt. selv lave et lærred via en MDF plade.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 01:30
Er helt på linie med de andre, du kan endda komme endog meget langt med dit budget, hvis du køber "begynderklasse" (eller brugt) projektor og laver dit lærred selv.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 17:56
Så kommer der udgifter også til højtalere og surround forstærker, med mindre du allerede har dette? Held og lykke med projektet :)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 09:26
Er de 10.000 kr kun til TVet eller hele rummet? Altså alt inkl? Og hvad tænker du selv at sidde i? Købe biostole eller hvad? Jeg vil anbefale en sofa man kan ligge og flyde i :-)
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2017 kl. 10:14
Hvis du bruger et rullelærred kommer du jo nogle centimeter ud fra væggen og så kan det være du kan få plads til et lærred der er mere end 220 cm i bredden. Jeg har selv et 120" lærred og sidder under 4 meter fra det og det er ikke for stort.
Så jeg vil anbefale dig et så stort lærred som du overhovedet kan få presset ind, men der skal selvfølgelig også være plads til fronthøjtalerne.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu