recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Mediaplayer/streaming boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Mediaplayer/streaming boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Mediaplayer/streaming boks
    Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 18:28
Vi har Shield og Chromecast. Shield i stuen, som hele husstanden brugere med stor glæde. Nu ved jeg ikke om i har surround anlæg. Men fik opgraderet mit til atmos i tirsdag, det lydformat kan Apple ikke klare. Dog med tv2play og drtv. Caster vi til shielden til de og tv2 har fået fingeren ud af gaskanalen
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 13:10
Jeg har nvidia shield hvor jeg bruger kodi til at streame fra min nas og det virker rigtigt godt.
Nvidia shield har både Netflix og Amazon, dog mangler den HBO hvis man spørg mig.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 11:16
Køb dig et Apple TV, og Installer Infuse, så er du kørende for hele familien med det hele samlet et sted og nem betjening og installering.

Vi havde selv en WDTV med en USB-HD tilsluttet.
Da den efterhånden var begyndt et blive lidt sløv og ustabil, fik jeg en Chromecast, men efter et ½ år fik vi nok af den.
Fik ATV4 istedet, og i mangel på en NAS, så benyttede jeg min gamle WDTV som SMB-server i et års tid, indtil jeg fik en rigtig NAS.

Syntes det hele store problem med en Chromecast er at det kræver en eller anden mobilenhed til at afspille med og betjene. Det fungerer bare ikke rigtigt sammen med 2 børn og kone.
Så fungerer det bare 110% med en ATV remote til at styre det hele med.
Mvh Jesper
Til top
jaless Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 10:41
Hej

Som så mange andre er vi i hjemmet blevet godt og grundige træt af at betale for store pakker flow tv, og er nu begyndt med at tænke på at droppe hele lortet, og så ellers bare klare os med streaming. Da jeg har 2 små rollinger på 2 og 3 år er det begrænset hvad jeg har af tid til at virkelig sætte mig ind i hvilke muligheder der er gode ville jeg høre ad om der er nogle af jer herinde der kan komme med lidt indput.

Jeg har pt følgende sætup.

Pioneer LX 5090.
Sony STR DB-790.
Elac BS 203.
WD media player

Kæresten har snakket om Chromecast, og umiddelbart virker det som en fin løsning, men jeg så helst at jeg fik en løsning hvor den mediaplayer der bliver valgt, kan håndtere både streaming fra nettet, og overtage den WD mediaplayer jeg har pt, således jeg ikke har to bokse stående. 

Har læst lidt om Nvidia shield TV, og det virker umiddelbart som en maskine som kan klare begge disse ting, men igen er det begrænset hvor lang tid jeg har til at grave mig dybt ned i information søgningen.

Så igen, hvis der er nogle af jer herinde som lige har 2 minutter til at kunne besvare mine tvivle spørgsmål, og eventuelt guide mig i den bedste retning, så vil jeg være yderst taknemmelig.

Mvh
Jaless.
Pioneer LX 5090.
Elac BS 203.
Sony STR DB-790.
Nintendo Wii m. Chip.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu