recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub giver ingen lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub giver ingen lyd

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 20:37
Hov, du glemte at svare mig...
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 12:24
Jeg har benyttet appen 'Signal gen' til at teste Subwoofer med. Med et jack -> phono- kabel koblet mellem telefon og sub kan man teste den. I appen satte jeg den til at spille et 50Hz signal. Husk at starte med volumen skruet helt ned.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af cmnielsen cmnielsen skrev:


Jeg vil forsøge at køre en test i morgen, da jeg ikke får mulighed for det i dag.
Jeg har dog kørt en youtube video hvor der bliver spillet en lyd i højttalerne og der kommer lyd i alle, undtagen sub ( https://www.youtube.com/watch?v=_ttYSpt8oiw ) denne og een mere, begge samme resultat.

Samme resultat her, afspillet fra tvet (Netflix givr LFE lyd).  Og vi er ikke de eneste.

Are you supposed to hear the LFE?

LFE did nothing

LFE ne aq
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:17
Som jeg skrev på forrige side, vil Youtube appen på visse platforme afspille et 5.1 spor mens andre vil afspille et stereospor. Det er væsentligt for opklaringen af problemet hvilken platform der blev brugt som afspiller. Jeg havde f.eks et tydeligt LFE spor.

Men vi må vente at se indtil manden selv får svaret, for problemet kan være, at han ikke har slået subben til på receiveren. Men hvis han kun modtog et stereospor, skal han prøve med noget ordenligt kildemateriale.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:21

Eller bare køre LFE + Main.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:21
Hej alle.
Tak for svar.
Jeg er først hjemme fra arbejde nu og det er for sent at teste da setuppet er lige ved siden af datterens soveværelse og hun er gået i seng.

jeg vil forsøge i morgen, samt kontrollere at der er forbindelse ja. fejlsøgningsdelen på side 74 i manualen.

@supergris, det er ikke et billede af min sub, se svar længere oppe i tråden ;)

EDIT: @ radiomanden, jeg forsøger også med den indstilling, og håber det bedste


Redigeret af cmnielsen - 10-Oktober-2017 kl. 20:22
Til top
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 21:45
Hej alle.
Jeg har testet sub i dag og jeg tror det er den der giver problemerne. Først testede jeg om recciveren var sat til LFE + Main og det var den. Så har jeg har testet ved at sætte telefonen til line in (rød/hvid) stik. Når jeg skruer helt op både på telefon og på sub, så kan jeg svagt høre at den spiller, så jeg tror der må være en defekt inde i den. Jeg kan forsøge i weekenden om jeg kan åbne den og se om der er noget galt inden i, eller hvad tænker I?

Tak for hjælpen til alle der har bidraget.


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af cmnielsen cmnielsen skrev:

Først testede jeg om recciveren var sat til LFE + Main og det var den.
Det er ikke en indstilling jeg vil anbefalde til brug.

 
Oprindeligt skrevet af cmnielsen cmnielsen skrev:

Så har jeg har testet ved at sætte telefonen til line in (rød/hvid) stik. Når jeg skruer helt op både på telefon og på sub, så kan jeg svagt høre at den spiller, så jeg tror der må være en defekt inde i den.
Det lyder rigtigt.

Oprindeligt skrevet af cmnielsen cmnielsen skrev:

eller hvad tænker I?
At du lige skal prøve det Klaus har skrevet. "Start med at køre en autokalibrering af dit system"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 22:27

Jeg bruger LFE + Main, det kører rigtig godt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af cmnielsen cmnielsen skrev:

Hej alle.
Tak for svar.
Jeg er først hjemme fra arbejde nu og det er for sent at teste da setuppet er lige ved siden af datterens soveværelse og hun er gået i seng.

jeg vil forsøge i morgen, samt kontrollere at der er forbindelse ja. fejlsøgningsdelen på side 74 i manualen.

@supergris, det er ikke et billede af min sub, se svar længere oppe i tråden ;)

EDIT: @ radiomanden, jeg forsøger også med den indstilling, og håber det bedste

Det var nu også kun for sjov, og det ser også ud til, du fattede den... :)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Øvrigt: Hvorfor er der ikke skruet helt op for delefrekvens på den.?
Dejligt at læse at du ikke længere indstiller surround efter en stereo setup vejledning.

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg bruger LFE + Main, det kører rigtig godt.
Var det ikke også det du skrev de gange hvor du blev gjort opmærksom på at lav pass filteret skulle skrues helt op i et surround setup?
 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu