recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub giver ingen lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub giver ingen lyd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sub giver ingen lyd
    Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 21:05
Hej.

Efter at have haft pakket mit surround anlæg ned en månedstid, pga noget ombygning, så er det nu pakket ud igen. Men jeg kan ikke få lyd ud af subben. Jeg har lykkelig glemt hvis der er nogle indstillinger der skal laves, men det synes jeg nu ikke at der burde være?
Surround reciveren er en Dennon AVR 1911 http://pdfstream.manualsonline.com/0/0756dd51-4caf-4578-a394-39f73d289774.pdf



Subben er en Dali trio aw 8



Jeg har forbundet reciveren med subben via et enkelt kabel fra "subwoofer pre out" stikket til "subwoofer" stikket lige over det røde og hvide hun jackstik hvor der står line. Så vidt jeg husker så var det kun nødvendigt med dette ene kabel og ikke andre?
Jeg kan få reciveren til at vise på tv-skæren hvilke højttalere der er fundet og der kan jeg se at den har fundet subben, så der burde være forbindelse til den, men der kommer bare ikke lyd ud af den, hverken ved musik, tv eller film. Den har indtil jeg pakkede den ned spillet upåklageligt.
Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan have gjort galt eller hvad jeg skal se efter?
På forhånd tak.
Chr.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 21:42
Når du skriver film tester du så med en DVD/BD skive. Hvis ikke så start med at gøre det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 21:42

Er der skruet op for Sub på Reciver.? Er der lyd når der køres test.?
Hvordan er den sat at køre.? Som LFE eller LFE + Main.

Øvrigt: Hvorfor er der ikke skruet helt op for delefrekvens på den.?
Hvorfor er Phase sat til Reverse og ikke Normal.

Redigeret af Radiomanden - 08-Oktober-2017 kl. 21:44
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:30
Fase står rigtig nok. Har du prøvet at sætte stikket i Line IN? Prøv dem begge.

Og når du tester, sørg for at der kommer 5.1 lyd til reciever.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:32
Er det et billede af din sub?

Først og fremmest, er der slukket for den på power knappen.....

Er der lys i den røde lysdiode, når du har sat strøm til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 10:51
Check at sub`en virker ved at sætte recieveren i stereo mode og tilslut sub`en til højre eller venstre frontkanal og sæt delefrekvensen så højt som muligt. Hvis der så stadig ikke kommel lyd fra sub`en så må der være en defekt i sub`en.
 
Mvh
Jacob
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 10:53
Nå ja - Jeg kan se der er en sikring på bagsiden af din sub - den har du vel kontrolleret?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 10:55

Det er også meget enkelt at bruge brum testen, med fingeren på lederen på kablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det et billede af din sub?

Først og fremmest, er der slukket for den på power knappen.....

Er der lys i den røde lysdiode, når du har sat strøm til?


Klaus

Mangler der ikke også et strømkabel?  :)
Til top
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 16:57
Hej alle. Mange tak for svar. Jeg vil lige samle mine svar herunder:

@ radiomanden: Det er ikke min der er et billede af, det er et jeg har fundet på nettet, det var nemmere end at tage et billede og uploade. Men de er identiske.

Er der skruet op for Sub på Reciver.? Er der lyd når der køres test.?

Jeg har ikke bevidst skruet ned og jeg ved ikke lige hvor jeg skal skrue op?
Jeg vil forsøge at køre en test i morgen, da jeg ikke får mulighed for det i dag.
Jeg har dog kørt en youtube video hvor der bliver spillet en lyd i højttalerne og der kommer lyd i alle, undtagen sub ( https://www.youtube.com/watch?v=_ttYSpt8oiw ) denne og een mere, begge samme resultat.

Hvordan er den sat at køre.? Som LFE eller LFE + Main.
Pas, jeg har ikke ændret noget i nogen menu siden jeg brugte den sidst. Den blev bare pakket sammen og efterfølgende sat op igen.

Det er også meget enkelt at bruge brum testen, med fingeren på lederen på kablet.

Den brummer lystigt.

@ Kampus.
Har du prøvet at sætte stikket i Line IN? Prøv dem begge.

Jeg har ikke prøvet, det gør jeg snarest

Og når du tester, sørg for at der kommer 5.1 lyd til reciever.


Der er testet med 5.1 lyd, ingen lyd i sub (se link herover)

@KlausDM
Er det et billede af din sub?
Ikke min, men een magen til

Først og fremmest, er der slukket for den på power knappen.....
Er der lys i den røde lysdiode, når du har sat strøm til?

Der er ikke slukket og der er lys i den røde diode.

Chr.




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 16:58
Start med at køre en autokalibrering af dit system.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 17:06
Youtube har kun stereo support, og kan ikke bruges til at teste 5.1. Test med en dvd/bluray hvor du har et 5.1 lydspor.
EDIT: Youtube har faktisk et 5.1 spor på den video du henviser til, hvis du afspiller fra en app. på eks. PS4 eller Nvidia Shield.(Der lærte jeg lige noget nyt)

Husk at tjekke om højtalere er sat til small(80 Hz er et godt udgangspunkt), hvis du tester med et stereospor.


Redigeret af wernermeyer - 09-Oktober-2017 kl. 17:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu