recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Soundbar+Subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Soundbar+Subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Soundbar+Subwoofer
    Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 15:58
Hej 
Jeg overvejer at købe en Sonos Playbar, men jeg har allerede en subwoofer der ikke er fra Sonos.

Udover dette har jeg en ZP120 hvor forstærker kanalerne desværre ikke duer mere, men subwoofer udgangen duer fint.

Kan jeg derfor parre Playbar og ZP120, så min "ikke" Sonos subwoofer bliver koblet sammen med den?


Nogen der har erfaring med dette?


Alternativt - Er Sonos subwooferen noget værd, ift min nuværende?
Jeg har en Velodyne SPL 800i nu.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 17:20
Jeg har aldrig hørt din velodyne, men de laver jo nærmest kun supersubwoofere.
Jeg har selv lige haft en svs sb2000 som jeg var virkelig glad for. Den er udskiftet med en Sonos sub i et Sonos system.
Min svs var da bedre og kunne spille meget højere. MEN den Sonos sub kan altså stadig levere noget overraskende sub lyd.
Til pengene er den ikke unik, der er en svs til samme penge bedre, men ift simpelhed og hvor små enheder der rent faktisk er i, så overrasker den stort.
Jeg har et lille tv hjørne og kunne aldrig udnytte min svs, så jeg føler faktisk ikke det er en gigantisk nedgradering.
Jeg er meget overrasket over Sonos sub.
Tror ikke dit forsøg kan lade sig gøre, da jeg er ret sinker på Sonos har sikret sig den vej rundt ift subwoofer muligheder.
En connect AMP ville kunne bruges til bagkanaler i et surround setup, men er meget overbevist om at det ikke inkluderer subwooferen.

Redigeret af Bromberg5 - 10-Oktober-2017 kl. 17:20
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 09:08
Tak for erfaringer :)

Jeg kan dog stadig ikke komme udenom jeg synes den er voldsom dyr, subwooferen fra Sonos.

Men det kan da være den skulle afprøves.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 10:46
Du kan ikke få din sub til at spille sammen med Playbar, hvis det skal være i forbindelse med TV-lyd. Du kan godt bruge dem sammen til musik, hvis du grupperer din ZP120 (med sub tilsluttet) med Playbar. Hvis du laver samme trick med TV-lyd, så får du forsinkelse på lyden og det er noget biks - jeg har testet det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 11:34
Nej hvor træls.

Noget helt andet...

Hvordan reagerer Playbar hvis den modtager et stereosignal istedet for 5.1 (Dolby signal)?

Her tænker jeg specifikt på at mit tv ikke sender 5.1 igennem den optiske udgang, hvis inputtet kommer fra en HDMI kilde. (Panasonic CX725).

"konverterer" den det til et 5.1 signal? Eller er det "bare" 2.0 der kommer ud?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 11:42
Ja du får et 2,0 signal ind   men det spiller den helt fint af 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 12:08
Det bliver blot lavet om til noget ala Dolby ProLogic, hvor du så må undvære ægte separation af bagkanalerne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu