recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd via Bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd via Bluetooth

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd via Bluetooth
    Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 19:29
Hej! Jeg forsøger at komme til at høre lydbøger trådløst i mit bluetooth-headset. Jeg streamer bøgerne via min smartphone, og har hidtil problemløst lyttet via kabel. Nu vil jeg gøre det trådløst; - MEN:

Jeg kan ikke skabe forbindelse pr. bluetooth mellem mobiltelefonen og "ørepropperne". De to enheder: telefonen og headsettet kan godt finde hinanden; men jeg får ingen lyd igennem æteren; den forbliver i telefonens højttaler eller kablet til mit gamle headset Er der en af jer, som kan løse den udfordring?

På forhånd tak.

leant
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 19:48
Kan du afsløre hvad det for noget grej du bruger.

Måske er lyden skruet helt ned ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 23:38
hvilken app bruger du? parrer du INDEN du starter afspilningen op? visse apps kan åbenbart ikke detektere skift af lydudgang. (jeg har dog kun selv set det på windows desktops, har aldrig nogensinde haft problemet på ios, men det er udelukkende afhængig af den måde den pågældende app er kodet på. Hvis programmørerne har været så amatøragtige at de ikke har implementeret den funktionalitet, så kan det sagtens tænkes at det ikke virker.)
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 15:13
Hej Hansie!

Min telefon er en "OnePlus 1" - Enhedsmodel: "A0001" - Android-version: "6.0.1"; og så vidt jeg kan konstatere, er lyden skruet godt op.

Mit lytteudstyr hedder: "BRAINWAVZ - BLUE100 & BLUE200. Se også det vedhæftede billede.

Hjælper dette dig noget? jeg må med det samme melde ud, at alt dette med versioner og andre tekniske betegnelser ikke er nogen spids-kompetence hos mig!

leant

FOTO:

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 16:19
prøv nu lige noget af det jeg skrev!
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 16:41
Hej claus_jac

Tak for svaret. Du skriver: "Hvilken app bruger du?". Øh- jah. App!- Bruger jeg sådan en? Dette lyder muligvis noget enfoldigt for dig ?? - - Men se; jeg påbegynder først parringen, tror jeg. Jeg skriver "tror jeg", fordi på telefonen får jeg meldingen: "En enhed ønsker forbindelse". Så klikker jeg OK; og så dukker mit lytteudstyrs navn op telefonens skærm. Men - i ørepropperne lyder der kun en art "hult" klik. Derefter er der tilsyneladende ingen som helst aktivitet nogen af stederne.

På dette sted i processen påbegynder jeg afspilningen / streamingen af lydbogen; men lyden flyder uantastet ud af telefonens indbyggede højttaler, og intet kommer ud fra ørepropperne! - Her må jeg lige indføje dette: Et par steder bliver man af telefonen bedt om at angive hvilke filer man vil overføre! - - "filer". I sådan en streaming kan jeg da ikke angive noget om filer!?! Eller hvad?

Nuvel! Jeg har på fornemmelsen, at dine betragtninger om "filer" alligevel rummer noget løsning på mit problem; men hvordan? Jeg ved det ikke. Så hvordan kommer jeg/vi nu videre?

Mit ovenstående skriveri er nok lidt forvirret; jeg ved det! Men jeg håber, at du får noget ud af det.

leant
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2017 kl. 17:41
en app - du bruger en app til at høre dine lydbøger med. Det er en forkortelse for Mobil applikation. Altså det program du klikker på for at se dine lydbøger. (det kunne være mofibo eller lignende)

nu har jeg ganske vist ikke android, men det er nu ikke så forskelligt med ios, hvis du har bluetooth tændt (og det er du nødt til at have for ellers ville dine bøffer ikke dukke op på mobilen) så vil der så snart du har tændt for bøfferne blive oprettet forbindelse. jeg har et sæt powerbeats og de kommer med sådan en underlig dingdong lyd når den tændes og slukkes, men der er ingen besked om at den connecter.

Så det der umiddelbart lyder til at være dit problem er at den software du bruger til at høre lydbøger med, ja der må være et eller andet i vejen med den.

til gengæld lyder det ekstremt underligt med at der skulle være fil-overførsler. - mit umiddelbare bud er at du skal vise det til nogen der ved bare lidt mere i din omgangskreds. - Det vil nok lette det hele markant i stedet for herfra. Vi har ingen mulighed for at lave det visuelt, som der helt klart er brug for her.
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 10:11
Hej claus_jac

Tak for din info om app's. Nu ved jeg lidt mere om den slags. Jeg er enig med dig om, at det nok vil være bedst at finde en person, som jeg kan sætte mig fysisk sammen med, og få liv i Bluetoothen.

M.v.h. leant
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu