recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med ATV 4K (2017) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med ATV 4K (2017) ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med ATV 4K (2017) ?
    Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 11:33
Jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig her. Jeg har haft nu min Nvidia Shield i snart 2 år. Den er aldrig brugt til spil osv. Bruger den kun for at se film fra min Synology NAS med SPMC eller KODI. 
Gamepad'en er gemt væk aldrig brugt.

Men nu er ATV 4K blevet mere interessant i min verden.
Jeg har simpelthen mistet interessen til min Nvidia Shield.....så er på udkig efter noget nyt..........meeen har derfor et par krav. Den skal snart sælges.

1: Kan ATV 4K med Infuse PRO afspille MKV i 1080p helt uden problemer...X264 & X265 ?
2: Danske Undertekster ligger i selve MKV filen....kan Infuse afvikle sådan noget ?
3: Kan man spole frem & tilbage helt uden lags og lign ?
4: Kan den afspille film 1:1 Bluray rippet i MKV format (REMUX) ?
5: Har ATV en bedre WIFI forbindelse kontra Nvidia Shield ?....tænker på jeg kan nøjes med WIFI under afspilning af HD Film ?
6: Kan man tilslutte Apples øretelefoner i remote controlleren ligesom Nvidia Shield ?

Når jeg kører kabel forbindelse CAT6 så er ovennævnte intet problem med Nvidia bortset fra hvis jeg kører WIFI 5ghz. Jeg har et Yousee Netgear CG6250 kabel modem som er tilsluttet via Coax. Næste år får jeg internet forbindelse 100/100 fibernet....ved ikke om det har noget at sige.

Jeg har intet surround udstyr eller lign. Så her derfor behov for at den kan afspille lyd via HDMI til mit Samsung KS8005.

Er remote controlleren Bluetooth....så man IKKE skal pege direkte på maskinen...Mit TV-bord er ret anonymt ....alt er udstyr er gemt væk ?

Er det rigtigt at Infuse koster 109,- hver år ?

Er Infuse det aller bedste eller findes der andet ?

Og til aller aller sidst.....faktisk en lille bøn. Til jer som har ATV 4K (2017) Kan i venligst bekræfte noget for mig i ATV 's app store. Kan man hente en app der hedder Uyanik TV. Har hørt at den KUN er kompatibel med den ældre ATV. Det er en IPTV app til udenlandske kanaler.

Jeg ved godt det var mange spørgsmål......sorry
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:36
Det har da overhovedet ikke noget som helst med apple TV at køre - det er jo en app og ikke hardware.
1. æhhh sæfølle
2. æhhh sæfølle
3. - æhhhh nej sg da. Det har noget med dit netværk at gøre. hvor hurtigt tror du en enhed kan rode en 40GB fil igennem på en helt anden enhed?
4. æhhh sæfølle
5. de understøtter begge 802.11ac - har ingen anelse om hvad du selv tror. - det har noget med dit eget trådløse netværk at gøre.
6. nej din internetforbindelse har ikke noget som helst med hvad der sker i dit eget hus at gøre.
7. æhhh sæfølle - alle enheder med en hdmi udgang kan føre lyden over. Det er en del af specifikationerne på hdmi.
8. ja - men er dt virkelig fuldkommen umuligt at besøge apple.dk og selv finde ud af det?
9. - hvor i himlens navn får du dog fra at det skulle være årligt? - den koster initielt penge. hvis det skulle være årligt skulle der være "in-app purchase".
10. til hvad? - VLC er også tilgængelig. men "det bedste til hvad???" 
11. aner det vitterlig ikke - kunne så absolut heller ikke være mere ligeglad.  Men nu har jeg googlet det for dig. - tjek selv kompatibiliteten. det står ude til venstre. hvis der står "og frem" - så virker den til alle. https://itunes.apple.com/dk/app/uyan%C4%B1k-tv/id483370868?l=da&mt=8
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 07:36
Jeg har selv lige investeret i både en ATV4K og Nvidia Shield, og til at starte med kan jeg ikke rigtigt forstå du vil skifte til ATV4K hvis du allerede har shield. Jeg ville kun overveje det hvis du søger apps der kun er tilgængelige på ATV4K eller du mener udvalget af købefilm er bedre (Det er det efter min mening). ATV4K supporterer ikke Amazon endnu. ATV4K's fjernbetjening bliver jeg aldrig venner med, og bruger heldigvis kun Harmony remote i det daglige. Shields er bedre.

Hvis du vil streame de nævnte formater kunne du bruge Plex istedet som er gratis.

Jeg har DS216play NAS koblet mod både ATV4K og Shield og bruger Plex til afspilning af mine gamle WMC optagelser. Har ikke prøvet andre formater endnu. Men min oplevelse er at afspilning hakker med ATV4k og ikke blot pga. frekvensen men periodiske delays. Ingen problemer med Shield. Det kan være et opsætnings issue, ved ikke.

Og så er ATV4K's 4K HDR indstilling ubrugelig til mit LG TV da farverne bliver helt forvanskede. Så i praksis kan jeg ikke få HDR og Dolby vision via ATV4K medmindre jeg manuelt skifter billedopsætning i ATV4K.

Med Shield har jeg en optage funktion via TVHeadend som er gratis og afspilles via Kodi. Virker fint. Kodi giver så meget fleksibilitet at det alene er grund nok til Shield.

Jeg har en ATV4K fordi ungerne bruger Apple og fordi filmleje fungere bedre (Er noget ærgerlig over jeg solgte min ATV2. Kunne have sparet 1500 kr.). Men i det daglige vil jeg bestemt selv foretrække Shield baseret på mine erfaringer indtil videre.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:19
Jeg tror ikke Infuse endnu understøtter hdr, for jeg har også udvaskede farver på mine test videoer.
Det har afholdt mig fra at leje film i iTunes, da jeg troede det ikke virkede:).
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig her. Jeg har haft nu min Nvidia Shield i snart 2 år. Den er aldrig brugt til spil osv. Bruger den kun for at se film fra min Synology NAS med SPMC eller KODI. 
Gamepad'en er gemt væk aldrig brugt.

Men nu er ATV 4K blevet mere interessant i min verden.
Jeg har simpelthen mistet interessen til min Nvidia Shield.....så er på udkig efter noget nyt..........meeen har derfor et par krav. Den skal snart sælges.

1: Kan ATV 4K med Infuse PRO afspille MKV i 1080p helt uden problemer...X264 & X265 ?
2: Danske Undertekster ligger i selve MKV filen....kan Infuse afvikle sådan noget ?
3: Kan man spole frem & tilbage helt uden lags og lign ?
4: Kan den afspille film 1:1 Bluray rippet i MKV format (REMUX) ?
5: Har ATV en bedre WIFI forbindelse kontra Nvidia Shield ?....tænker på jeg kan nøjes med WIFI under afspilning af HD Film ?
6: Kan man tilslutte Apples øretelefoner i remote controlleren ligesom Nvidia Shield ?

Når jeg kører kabel forbindelse CAT6 så er ovennævnte intet problem med Nvidia bortset fra hvis jeg kører WIFI 5ghz. Jeg har et Yousee Netgear CG6250 kabel modem som er tilsluttet via Coax. Næste år får jeg internet forbindelse 100/100 fibernet....ved ikke om det har noget at sige.

Jeg har intet surround udstyr eller lign. Så her derfor behov for at den kan afspille lyd via HDMI til mit Samsung KS8005.

Er remote controlleren Bluetooth....så man IKKE skal pege direkte på maskinen...Mit TV-bord er ret anonymt ....alt er udstyr er gemt væk ?

Er det rigtigt at Infuse koster 109,- hver år ?

Er Infuse det aller bedste eller findes der andet ?

Og til aller aller sidst.....faktisk en lille bøn. Til jer som har ATV 4K (2017) Kan i venligst bekræfte noget for mig i ATV 's app store. Kan man hente en app der hedder Uyanik TV. Har hørt at den KUN er kompatibel med den ældre ATV. Det er en IPTV app til udenlandske kanaler.

Jeg ved godt det var mange spørgsmål......sorry

Har var selv i samme bås som dig hvor jeg var blevet træt af nvidia boksen da jeg fortrækker atv nemme interface, så jeg solgte nvida boksen og fik mig en atv4k istedet..

Den har dog skuffet mig lidt.. bla afspilling af 4k HDR.. Plex understøtter ikke HDR endnu på atv og generalt også 4k videoer da man ikke kan vælge direkte afspilling.. ligemeget om du vælger original så transcoder den stadig.. Plex arbejder dog på det

Jeg har selv lige installeret infuse og det spiller bare.. Æder alt jeg smider efter den også HDR selvom den ikke understøtter det endnu.. (den afspiller da men HDR bliver ikke aktiveret).. men det skulle de også komme med en fix på.. 

Jeg bruger kun Infuse til mine 4K film.. resten klare plex fint

så til dine spørgsmål:

1: Ja uden problemer
2: ja og kan også hente nye automatisk fra opensubtitels
3: der vil altid være en kort ventetid men hos mig snakker jeg 2-3 sek
4: Pas
5: Pas.. Men hvis du har mulighed for kabel så er det vel altid til at fortrække?
6: nej

Remoten er RF så ja du kan gemme dit udstyr væk

Infuse pro koster et engangsbeløb på 109kr.. du kan dog vælge at hente den gratise og så prøvet PRO i en måned inden du køber det (eller betale 39kr per måned)

Plex er stadig til at fortrække. og du kan installere det på din Synology nemt..
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:49
39 pr. måned? Den koster da 55 pr. år.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

39 pr. måned? Den koster da 55 pr. år.

Kan godt være det er mig der husker forkert :)
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 11:29
@nitrog Hvorfor er Plex at foretrække?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 12:30
Jeg synes bestemt ikke, at Plex er at foretrække. Det kræver en del af din NAS, og umiddelbart, så synes jeg ikke, at jeg har oplevet problemer med afvikling af mine 1:1 BD-rips via Infuse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 12:49
Præcis også min oplevelse. Det var derfor, jeg spurgte.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 13:00
Ved Infuse undgår man også at have en server kørende. Jeg bruger kun Plex ved eks ferie, hvor jeg har brug for at tilgå biblioteket ude fra
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

@nitrog Hvorfor er Plex at foretrække?

Med plex for du jo en helt masse features som infuse ikke giver, som feks mulighed for at se dit indhold ude fra hjemmet..

Derudover syntes jeg personligt at plex layout er en del mere overskueligt..


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu