recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hovedtelefonudgang fra et LG fjernsyn (oled)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hovedtelefonudgang fra et LG fjernsyn (oled)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 21:28
Fordi så er signalet ikke volumenreguleret. Der vil være fuld skrald på dén løsning.

Har du set på Beoplay S8 hub’en? Den kan godt nok ikke bruges med MagicWand remoten, da den kræver IR, men den burde løse problemet med tilslutningen, da du så kan bruge Powerlink.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Hvis jeg tager en gammel signal kilde med en udgangs impedans på 47KOhm og tilslutter en effekt forstærker med en indgangs impedans på 1KOhm, er vi så enig om at DHT stiger?


Hvis du tager noget udstyr der er _SÅ_ fucked op i impedanserne, har det noget at sige.

På normalt konsumudstyr er udgangsimpedans lav og indgangsimpedans høj.
Så et dæmpeled bestående af 1 kOhm i serie med signalet og 470 ohm efter modstand og til skærm vil i langt de fleste tilfælde fungere perfekt, til at lave en ~1/3 neddeling (2 volt ind og 0,64 volt ud).

Jeg ville aldrig begynde at lave kredsløb som bruger ind og udgangsimpedans i selve kredsløbet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
carle621 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2017
Sted: køge
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carle621 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 18:17
Som lovet vil jeg hermed gerne beskrive resultatet af hvordan dæmpningsleddet endte med at se ud:
Det blev et T-led meget tæt på højtalerne, med ca 270 ohm i serie fra hovedtelefonudgangen, ca 70 ohm parallelt til jord, og derefter en seriemodstand på 21 Kohm ind mod højtalerne. Det hele monteret på en lille printplade, som efter isolering blev omviklet med sølvpapir som derefter også blev forbundet til skærmen i kablet og pakket ind i et par gamle DIN-plastikkapper. Kablerne blev ialt 2x5 meter tynde skærmkabler.
Det virker helt perfekt, lyd-justeringen er præcis som den skal være (det gælder muligvis kun på et LG-fjernsyn !!), og der er ingen brum eller anden form for støjindstråling.
Tak for alle svarene.
vh
Carl

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu