recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering af DVD til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiering af DVD til NAS

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 23:10
Det lugter lidt af at du har sat de-interlacing forkert i encoderen?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
L. Tuxen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L. Tuxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 00:22
@Torben Rasmussen.

Meget muligt da jeg ikke ved hvad det rigtige valg er?
Kan du forklare? På forhånd tak 👍
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 13:15
normalt std preset i handbrake er ikke med de-interlacing eller decomb slået til. - I den nederste del af handbrake er der et stort vindue med små faneblade. i "filter" kan du vælge decomb og vist nok sæt den som "std" - det burde være ganske rigeligt. MEN ja når iphone og ipads er den primære afspilning, så er en konvertering til mp4 selvfølgelig en fordel, da Apple enheder håndterer det en del bedre end mpeg2 (men via infuse, vlc eller lignende kan du sagtens afspille filmene uden problemer på de pågældende enheder selvom de bare er kopieret direkte fra DVD!)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 13:39
Hej.
jeg har eksperimenteret en del med handbrake og deinterlace, fordi nogle Disney tegnefilm ikke så godt ud i Infuse. Alle region 1 DVD så godt ud som .mkv filer, men region 2 filmene er interlaced. Derfor konverterer jeg .mkv til mp4 med handbrake med de her indstillinger:




Sådan så det ud før, men Handbrake med ovenstående indstillinger retter fejlen.




Redigeret af Brixen - 20-Oktober-2017 kl. 13:53
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 13:46
Der manglede skærmbillede af Picture settings. Her er det. Og layout i Handbrake er ændret lidt, men det første billede er fra dengang jeg lavede indstillingen. Det er kun under Filters, jeg har ændret.




Redigeret af Brixen - 20-Oktober-2017 kl. 13:48
Venlig hilsen
KB
Til top
jhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 09:57
Jeg er også gået i gang med at kopi mine DVD'er til harddisk med Make MKV - det går rigtig fint med de nye TV serier (NCIS) - men nu er jeg så gået i gang med en serie fra 1990'erne (Star Trek Voyager), selve kopieringen går min, men den bliver kopieret i 4:3 format og ikke 16:9. Når jeg afspiller den oprindelige DVD bliver den vist i 16:9 på TV.
 
Kan jeg ændre i indstillingerne i Make MKV, eller hvordan kan jeg få den kopieret i 16:9 ??
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 11:06
Serien er nok IKKE i 16:9 format, men derimod 4:3. Dit TV er sat til at skalere til 16:9 når du afspiller i en DVD-afspiller. Når du har kopieret filerne over skal du sætte softwareafspilleren til at vise i 16:9 - men det bliver strukket godt ud så. Alt det her har absolut INTET med kopieringen eller softwaren til kopieringen at gøre. Det er ren afspilnings afhængig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu