recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny kompakt højttaler, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny kompakt højttaler, men hvilken?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny kompakt højttaler, men hvilken?
    Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:35




Redigeret af H.Thoft - 17-Oktober-2017 kl. 20:51
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:52
Nu du nævner brugtmarkedet, så ville jeg have Dali Mentor med i billedet.

Her er der fundet et sæt i Århus. Dali Mentor 1.


I øvrigt har jeg selv to sæt Dali Mentor 2. Jeg har set, at sådanne kan erhverves til ca. 5.000 kr. på den Blå Avis. Jeg synes, at de spiller godt.

Mvh. Jørgensen
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:54
Hej Jørgensen.

Tak for dit input :D

Jeg glemte jo helst at skrive at mit budget er max 2500, måske 3000. 

Jeg blev ihvertfald ret imponeret over de Zensor, så mon ikke mentor også gør det?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 23:04
Ja, så er du jo desværre ikke helt i mål endnu med Dali Mentor 1'erne, selvom der nok kan slås af prisen.

Jeg har godt læst godt om Dali Zensor, at de giver noget for pengene, men har ikke hørt dem. Dali Mentor 1 er dog et step op takket være den dobbelte diskant.

God jagt.

Mvh. Jørgensen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 00:37
Hvis du er til brugte og pænt musikalske højttalere, så tag ud og lyt til dem her
https://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-passiv/id-1035639823/

Jeg købte selv et sæt til mit køkken for nogle år siden (af en bruger på dette forum), jeg er superglade for dem. Vil dog også sige at jeg ikke betalte så meget for dem, som sælgeren jeg linker til gerne vil have.
Men da de har været til salg i et stykke tid nu, kan det være at han er til at handle med...
Han har desuden også en passende sub til salg.

Klaus (nej, jeg kender ikke sælger, men højttaleren)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 05:30
Prøv at give XTZ 95.22 et lyt, deres bånddiskant er ret sprød og et sæt koster 2800kr hos Dan’s TV & Hifi

Redigeret af HHH - 17-Oktober-2017 kl. 05:30
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 08:04
Tak for de fine input :)

Jeg må prøve og kigge på dem, og se hvad der falder i min smag.

Synes især Mentoren ser spændene ud, men der mangler lige det sidste i kassen til sådan et sæt :)

Til top
rwolf159 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2016
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rwolf159 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 08:12
Held og lykke med indkøbet, altid lidt en jungle.

Lige til info kan du bestille Wharfedale hjem fra https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-wharfedale-diamond-111-p-2850.html?osCsid=akivpt01copjprl40mt3mk0o92 med gratis levering og 30 dages gratis retur, så du kan prøve dem hjemme. I øvrigt på tilbud pt.

Monitor Audio'en har jeg kun hørt godt om, men desværre ikke selv hørt modellen.

Et alternativt bud er Q Acoustics 3020, som er en fin højttaler til prisen (1000-1300/stk alt efter finish). Har selv gulvmodellen 3050. 
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 08:19
Det er selvfølgelig rigtigt at de har 30 dages retur ret.

Hvis de andre ikke falder i min smag, er det nok også det der skal prøves.

Jeg har dog lidt den indstilling, at jeg ligeså godt kan spare penge ved køb af brugt, eller få mere for pengene :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 09:36
Hvad med System Audio Saxo 5?
Til top
supermand71 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér supermand71 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 17:12
Du burde også kigge på System Audio Aura 1. Spiller formidabelt, men kræver noget af din forstærker (og basporten er fremadrettet så de kan stå/hænge helt op ad væggen). Jeg driver dem med en HEOS AMP, og det spiller ret godt. Saxo 5 har jeg også haft men de skal have en sub for at få bunden med.

Redigeret af supermand71 - 17-Oktober-2017 kl. 17:14
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 19:46
 

Redigeret af H.Thoft - 18-Oktober-2017 kl. 22:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu