recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny kompakt højttaler, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny kompakt højttaler, men hvilken?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 20:05
De spiller perfekt!

Hentede dem du linkede til.

Den ene har dog desværre fået et lille streg væg maling på bas ophænget. Har du en ide til hvordan det kan fjernes?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 20:14
Hej

Først tillykke med højttalerne.

Det glæder mig, at du kunne bruge det link, jeg fandt. Og at du synes om lyden i Dali Mentor 1.

Med hensyn til den lille streg maling, så er jeg blank med hensyn til, hvad der kan gøres ved det.

Har du til hensigt at bruge dem uden stoffronterne? Personligt ville jeg nok vælge at leve med det, da jeg ville frygte at gøre skade på basophænget. Edit: Måske andre er knapt så frygtsomme og kan give dig et bedre råd. Wink

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 17-Oktober-2017 kl. 20:16
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Den ene har dog desværre fået et lille streg væg maling på bas ophænget. Har du en ide til hvordan det kan fjernes?

Tillykke med højttalerne Party. Vi vil se billeder vil vi!
Maling kan fjernes med brun sæbe, der opløser/blødgør malingen. Smør en lille mængde på malingen og afdæk med en stump husholdningsfilm (så den brune sæbe ikke tørrer ud). Hvor længe det skal virke må du eksperimentere lidt med. Start med 6 timer og prøv forsigtigt at fjerne malingen med en fugtig/våd klud.
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Den ene har dog desværre fået et lille streg væg maling på bas ophænget. Har du en ide til hvordan det kan fjernes?

Tillykke med højttalerne Party. Vi vil se billeder vil vi!
Maling kan fjernes med brun sæbe, der opløser/blødgør malingen. Smør en lille mængde på malingen og afdæk med en stump husholdningsfilm (så den brune sæbe ikke tørrer ud). Hvor længe det skal virke må du eksperimentere lidt med. Start med 6 timer og prøv forsigtigt at fjerne malingen med en fugtig/våd klud.

Tak for tippet. Men vil det ikke lave farve nuancer på højtaleren?

Jeg synes bare det er hammer ærgerligt at det er der på, især når jeg er blevet så glad for højtaleren så hurtigt :)

Jeg vil meget gerne ligge billeder op, men hvordan gør jeg det? iflg. recorder.dk kan jeg kun oploade filer på 500kb?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Tak for tippet. Men vil det ikke lave farve nuancer på højtaleren?

Jeg vil meget gerne ligge billeder op, men hvordan gør jeg det? iflg. recorder.dk kan jeg kun oploade filer på 500kb?

Du skal kun smøre en lille smule brun sæbe på malingsstregen ikke på gummiophænget.
Upload evt. dine billeder til et album på imgur.com og smid linket til albummet her på recordere.
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Tak for tippet. Men vil det ikke lave farve nuancer på højtaleren?

Jeg vil meget gerne ligge billeder op, men hvordan gør jeg det? iflg. recorder.dk kan jeg kun oploade filer på 500kb?

Du skal kun smøre en lille smule brun sæbe på malingsstregen ikke på gummiophænget.
Upload evt. dine billeder til et album på imgur.com og smid linket til albummet her på recordere.


Det gør jeg lige 😊

Et familie medlem har også kigget på det, han foreslog dog at male det over med en sprittusch, vil det ikke skade gummiet?

Hi-fi klubben kan skaffe en ny enhed til 1500 bobs! 😮
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:06
Start med den brune sæbe. Det skader intet.

Der vil sprittuschen heller ikke gøre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:10
Her er et billede af den lille ups´er den tidligere ejer har lavet

Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Start med den brune sæbe. Det skader intet.

Der vil sprittuschen heller ikke gøre.


Klaus

Jeg er bare bange for at det ville lave farveforskæl på selve gummi ophænget?
Måske er jeg bare lidt pylret, fordi jeg faktisk er blevet ret glade for dem :)
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Tak for tippet. Men vil det ikke lave farve nuancer på højtaleren?

Jeg vil meget gerne ligge billeder op, men hvordan gør jeg det? iflg. recorder.dk kan jeg kun oploade filer på 500kb?

Du skal kun smøre en lille smule brun sæbe på malingsstregen ikke på gummiophænget.
Upload evt. dine billeder til et album på imgur.com og smid linket til albummet her på recordere.


Det gør jeg lige 😊

Et familie medlem har også kigget på det, han foreslog dog at male det over med en sprittusch, vil det ikke skade gummiet?

Hi-fi klubben kan skaffe en ny enhed til 1500 bobs! 😮

Ang. den brunesæbe.

Må den være den flydende udgave? eller skal det være den man køber i bøtter? :)

Tænker det er nemt og smøre den flydende på med en vatpind
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Start med den brune sæbe. Det skader intet.

Der vil sprittuschen heller ikke gøre.


Klaus



Her kan du se "skaden"


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 22:24
Billedet ændrer min mening. Den hvide streg er så minimal, så jeg ville blot give den af tuschen. Pletten er helt ude på ydersiden af gummiophænget.

Jeg har selv sorte brugte højttalere, her er hjørnerne på fineren lidt medtaget. Har fjernet de lyse pletter med - tadaaaa - sort Penol 750.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu